5 گام مهم در طراحی وب سایت برای بازاریابی بهتر

5 گام مهم در طراحی وب سایت برای بازاریابی بهتر

امروزه تنوع محصولات در هر زمینه ای بسیار زیاد شده است و هر تولید کننده برای محصولات خود تلاش می کند تا سایر تولید کننده ها را کنار بگذارد و خود پیروز میدان باشد. اما برای این که بتوان از رقبا پیشی گرفت، باید برای محصول و یا خدمات بازاریابی انجام داد. از آن جایی که استفاده مردم از اینترنت روز به روز در حال افزایش است، چه چیزی بهتر از این که بخواهیم بازاریابی اینترنتی انجام دهیم؟ اما هزینه بازاریابی اینترنتی در بعضی از مواقع از هزینه های تولید برای یک محصول بیشتر می شود. در این مطلب قصد داریم تا 5 گام طلایی در طراحی سایت برای بازاریابی بهتر را به شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید. 


طراحی وب سایت مناسب 

طراحی  وب سایت


همان طور که بازاریابی اینترنتی توانایی ارتقای فروش محصولات و خدمات را به سطح بالاتر دارد و می تواند حسابی گرد و خاک به پا کند، بدون بازاریابی اینترنتی هم کالای خوب برای شما وجود خارجی نخواهد داشت؛ چرا که مشتریان و مصرف کنندگان وقت کافی برای جستجوی کالا و خدمات ارائه شده توسط سایت های مختلف را ندارند و می خواهند همه چیز برای آن ها آماده و مهیا باشد. همین موضوع باعث شده تا تولید کنندگان و فروشندگان زیادی به فکر طراحی سایت و بازاریابی اینترنتی برای محصولات خود بیفتند.

به یاد داشته باشید که اینترنت و یا دیجیتال مارکتینگ به سرعت برای شما و مشتریان شما نجات بخش خواهد بود. بازاریابی اینترنتی برای فروشندگان می تواند مانند یک پل، شکاف میان خدمات و محصولات ارائه شده بین مشتریان و مصرف کنندگان را پر کند. امروزه داشتن سایت، به عنوان یک ابزار مهم برای بازاریابی اینترنتی شناخته می شود. تقریبا حضور تمامی محصولات و خدمات در اینترنت به صورت یک وب سایت است. با این حال سایت های زیادی وجود دارند که در تلاش هستند تصمیمات مشتریان خود را تحت تاثیر قرار دهند. به همین دلیل بازاریابی اینترنتی برای یک سایت، به بخش مهم و جدایی ناپذیری از هر نوع استراتژی بازاریابی اینترنتی و تجاری تبدیل شده است. حالا که متوجه شدیم طراحی سایت برای فروش محصولات به چه میزانی اهمیت دارد، وقت آن رسیده تا 5 گام طلایی برای بازاریابی بهتر را به شما ارائه دهیم.


درک نیاز مشتریان 

 


یک فروشنده خوب باید بداند که مشتریان آن ها در اینترنت به دنبال چه چیزی است. این مسئله یکی از راه حل های بسیار خوب و تاثیرگذار در بازاریابی اینترنتی سایت شما است. با این که وب سایت های بسیار زیادی در مورد یک محصول یا خدمات وجود دارد، اما مشتریان تمایل دارند تا همیشه در یک وب سایت حضور داشته باشند که آن وب سایت دقیقا روی نیاز فردی آن ها تمرکز کند. مشتریان دوست دارند به وب سایتی مراجعه کنند که همان چیزی که آن ها می خواهند را ارائه کند. به عنوان مثال اگر مشتری به دنبال یک وب سایت است که درباره طب سنتی دارای محتوا باشد، آن وب سایت باید دقیقا در مورد همین موضوع مطلب داشته باشد و انواع داروهای جایگزین را به مشتری ارائه دهد و به هیچ عنوان مطالب وب سایت چیزی نباشد که هیچ ربطی به این موضوع نداشته باشد. 


طراحی وب سایت مناسب و محتوای مرتبط 

طراحی  وب سایت


طراحی یک وب سایت باید به نحوی باشد که توجه مخاطبان را به خود جلب کند. سایت شما نه تنها که باید دارای گرافیک بسیار خوب و زیبا و متناسب با موضوع سایت داشته باشد، بلکه باید رابط کاربری و تجربه کاربری بسیار عالی هم داشته باشد. وب سایت هایی که چندین آیکون و فلش دارند که دائم در حال چشمک زدن هستند و از رنگ های بسیار روشن در تمام صفحات خود استفاده کرده و یا انواع پاپ آپ های تبلیغاتی روی صفحه خود دارد، به هیچ عنوان برای کاربر جذاب نخواهد بود و کاربر به سرعت صفحه را ترک خواهد کرد. 


بعضی از وب سایت ها شاخه های مختلفی از اطلاعات عمومی را در صفحه اصلی خود می گذارند که در این صورت ممکن است کاربر سردرگم شود و به آن چیزی که به دنبال آن بود، نرسد. اگر هم اطلاعات ناقص و بسیار کم هم باشند، باز هم بازدیدکننده را ناامید خواهد کرد و احتمالا صفحه را به زودی ترک می کند. وب سایت برای ایجاد بازاریابی اینترنتی بهتر باید دارای توازن صحیحی از اطلاعات، طراحی سایت، گرافیک و غیره باشد تا کاربر در سایت بماند و همیشه وب سایت شما جز الویت های او باشد. 


این مطالبی که گفتیم راجع به طراحی سایت بود. در ادامه به بخش مهم تری می رسیم که آن محتوای وب سایت است. مطالب شما در سایت همیشه باید کاملا واضح و شفاف باشد و خوانایی داشته باشد. علاوه بر آن اطلاعاتی که در سایت قرار می دهید، باید دقیق باشد و مفهوم آن سریع به مخاطب انتقال داده شود، یعنی از اضافه گویی و هجویات به دور باشد و مطلب کاملا منطقی، روان و گویا باشد. به یاد داشته باشید که نوع زبان مخاطب خود را هم باید در نظر بگیرید. کیفیت مطالب و محتوای سایت شما باید منعکس کننده نگرش حرفه ای شما در زمینه کسب و کارتان باشد. 


طراحی وبسایت کاربر پسند

 


زمانی طراحی وب سایت شما مورد پسند مخاطبانتان خواهد بود که اطلاعات مهمی همچون انواع محصولات و خدمات، دسترسی به تصاویر و همچنین قابلیت دسترسی به لیست قیمت های محصولات و خدمات را داشته باشد. در واقع طراحی سایت شما باید گونه ای باشد که روند سفارش آنلاین راحت و ساده باشد و افراد بتوانند به راحتی به خدمات دسترسی داشته باشند. اطلاعاتی که معمولا برای وب سایت ها لازم است، شماره تماس دفتر اصلی و یا نمایندگان فروش شرکت شما و همچنین امکان دسترسی به رزومه کاری و خدمات پس از فروش برای بازدیدکنندگان سایت است.

همان طور که انتخاب مشتری و تمایلات آن ها همیشه کاملا مشخص و متفاوت است؛ البته که نمی توان تمامی خواسته های کاربران را در یک وب سایت جای داد. یکی از بخش های بسیار مهم در طراحی وب سایت، ارائه و ایجاد تماس مستقیم است. در صورتی که ایمیلی برای ارتباط با مشتریان خود استفاده می کنید، حتما تنظیمات آن را طوری انجام دهید که بلافاصله به نیاز مشتری پاسخ دهید و او را زیاد منتظر نگذارید. در غیر این صورت مشتری از شما نا امید خواهد شد و سراغ رقیبان شما خواهد رفت. 


شیپور خود را به صدا درآورید

طراحی  وب سایت


زمانی که طراحی وب سایت خود را به پایان رساندید و طبق سلیقه مشتری پیش رفتید، حالا وقت آن رسیده که به همه اعلام کنید که شما هم یک سایت دارید که در آن به فروش کالا و خدمات می پردازید. احتمالا با خود فکر می کنید که حالا که این همه برای سایت خود هزینه کرده اید و آن را طبق سلیقه کاربران پیش برده اید، چگونه به بقیه معرفی کنید؟ در حالی که تعداد افراد کمی از وجود سایت شما با خبر هستند. وب سایت هم مانند دیگر رسانه های تبلغاتی، سمینارها، مقالات، تلوزیون، روزنامه و غیره برای این که بتواند مشتریان زیادی را به سمت خود جلب کند و همه مصرف کنندگان به آن دسترسی داشته باشند، باید خود را تبلیغ کند. برای گسترش و شناخته شدن در میان انبوه وب سایت های مختلف و بازاریابی اینترنتی باید از رسانه های تبلیغاتی کمک بگیرید. 


برای این که بازاریابی اینترنتی شما ارتقا یابد و ترافیک اولیه وب سایت شما توسط افرادی جذب شود، شما نیاز به یک کمپین خوب دارید. امروزه بهره برداری از اینترنت و کاربرد آن، به حد کمال رسیده و کمتر کسی است که از اینترنت برای پاسخگویی نیازهای خود استفاده نمی کند. برای بازاریابی اینترنتی محصولات و خدمات وب سایت خود، بپیشنهاد می کنیم وبلاگ نویسی را همین حالا شروع کنید. شما با شروع این کار می توانید لینک وب سایت خود را به سایت های دیگر بدهید و با آن ها بک لینک انجام دهید. در این صورت بدون پرداخت هزینه ای وب سایت شما تبلیغ خواهد شد. همچنین می توانید در شبکه های اجتماعی مختلف لینک وب سایت خود را قرار دهید و از مخاطبان خود بخواهید تا از سایت شما بازدید کنند. شما باید برای بازاریابی اینترنتی وب سایت خود باید دائم با مخاطبان خود در تماس باشید و به عبارتی با آن ها بحث کنید. 


حمایت از فعالیت های وب سایت خود 

 


زمانی که محصولات و یا خدمات را در وب سایت خود به مشتریان ارائه می دهید و همچنین برای فعالیت هایی که در وب سایت خود انجام می دهید، باید از یک تیم کارآمد و حرفه ای کمک بگیرید تا طراحی وب سایت شما بدون مشکل پیش برود. مشتری شما باید به این اطمینان برسد که بابت زمانی که در سایت شما صرف می کند و همچنین پولی را که پرداخت می کند، خدمات و یا محصولات با کیفیتی را از شما دریافت می کند. شما با چنین کاری مطمئن باشید که به شهرت کسب و کار خود کمک کرده اید و برای خود یک برند تجاری ایجاد می کنید. بازاریابی اینترنتی وب سایت شما زمانی موثر واقع می شود که شما به تمام وعده هایی که به مخاطبان می دهید، جامه عمل بپوشانید. 


نکته ای که باید در طراحی وب سایت خود به یاد داشته باشید این است که همیشه آن را بروزرسانی کنید و هرگونه تحولات جدید و فعالیت های مستمر و تازه ای که ترند می شود، در وب سایت خود انجام دهید و از آن ها حمایت کنید. 


سایت خود را حفظ و به خوبی از نگهداری کنید

 


یکی از بخش های مهم طراحی وب سایت، نگهداری از وب سایت است. هر فردی می تواند یک وب سایت راه بیاندازد اما هر کسی نمی تواند به خدمات رسانی بهینه سایت خود ادامه دهد و با موفقیت از آن نگهداری کند. این مسئله زمانی امکان پذیر خواهد بود که وبسایت خود را شروع کرده و زمانی هم از آن گذشته باشد. شما باید درک کنید که نگهداری کردن از سایت فقط به این محدود نمی شود که مدام روی جنبه های عملکردی و زیبایی وب سایت نظارت کنید. بلکه تمامی عوامل سایت از ادیتور وارد کننده متون و گرافیک گرفته تا ویرایشگر باید در وب سایت با یک دیگر هماهنگی و همکاری داشته باشند. 


در ضمن باید به صورت مداوم بک لینک و کد نویسی و ساختار کل صفحات وب سایت را مورد بررسی قرار دهید. تمام صفحات سایت هم باید عملکردی و بدون اختلال باشد. فراموش نکنید که باید همیشه مواظب هک شدن و لینک های مزاحم هم باشید. 

/

ثبت نظر

نظرات کاربران

مقالات مرتبط

همه مقالات