برای دیجیتال مارکتینگ از کجا شروع کنیم

برای دیجیتال مارکتینگ از کجا شروع کنیم

با پیشرفت تکنولوژی و گسترش گسترده اینترنت در جهان امروز، سبک کسب وکار به صورت قابل ملاحظه‌ای تغییر کرده و مفاهیم جدیدی مطرح شده است. یکی از این مفاهیم نیز دیجیتال مارکتینگ است که زیرشاخه‌های فراوانی دارد و توانسته تحولات بزرگی در شکل تجارت بین المللی به وجود بیاورد. به همین دلیل نیز ما قصد داریم در ادامه به طور مفصل در مورد این موضوع صحبت کنیم و تمام ابعاد آن را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهیم. به شما نیز پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان با ما همراه باشید تا بیشتر با مفهوم دیجیتال مارکتنیگ آشنا شوید و بتوانید از مزیت‌های آن به بهترین نحو ممکن استفاده کنید. 


دیجیتال مارکتینگ چیست؟


به فعالیت‌های بازاریایی که امروزه در بستر اینترنت انجام می‌شود، دیجیتال مارکتینگ می‌گویند. این نوع بازاریابی در قیاس با روش‌های قدیمی‌تر فواید بیشتری دارد و می‌تواند خیلی از مشکلات روش‌های سنتی را برای همیشه حل کند به شرطی که هدف گیری در دیجیتال مارکتینگ را رعایت کنیم. 


زیرشاخه‌های دیجیتال مارکتینگ 

 


برای این که بتوانیم از امکانات دیجیتال مارکتینگ به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم، قبل از هر کاری باید زیرشاخه‌های این صنعت را بشناسیم. از آن جایی که این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ما در این قسمت زیر شاخه‌های دیجیتال مارکتنیگ را به شما معرفی می‌کنیم:


•    سئو 

 


یکی از مهم‌ترین مهارت‌های دیجیتال مارکتنیگ، سئو است که به تمام فعالیت‌هایی که برای ارتقا رتبه یک سایت انجام می‌گیرد، اطلاق می‌شود. 


•    طراحی سایت

 


مهارت دیگری که در دیجیتال مارکتینگ به آن نیاز خواهیم داشت، طراحی سایت است که اتفاقاً جزء مهارت‌های پایه‌ای این حوزه به حساب می‌آید و نقش بسیار مهمی در آن بازی می‌کند. 


•    تبلیغات 

 


یکی دیگر از شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات است که از طریق نوشتن ریپورتاژ آگهی و طراحی پوسترهای تبلیغاتی انجام می‌شود و بسیار کاربردی است.


•    رسانه‌های اجتماعی 

 


رسانه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین زیرشاخه‌های دیجیتال مارکتینگ هستند که در یک چشم به هم زدن می‌توانند یک سایت نوپا را به یکی از معتبرترین سایت‌های جهانی تبدیل کنند و آن را به کل دنیا معرفی کنند. البته به شرط آن که به صورت اصولی مورد استفاده قرار بگیرند. 


•    گوگل ادز 

 


ابزار دیگری که جزء زیرشاخه‌های دیجیتال مارکتینگ به حساب می‌آید، گوگل ادز است. این نوع ابزار که برای انجام تبلیغات طراحی شده است، می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن یک سایت را در رده پربازدترین سایت‌ها قرار بدهد و آن را به صدر جست و جوهای گوگل برساند.


•    بازاریابی محتوایی 

 


مهارت دیگری که برای دیجیتال مارکتینگ به آن نیاز خواهیم داشت، بازاریابی محتوایی است. طبق اصول این نوع بازاریابی محتوای یک سایت باید به گونه‌ای تدوین شود که مخاطب‌پسند باشد و نظر او را جلب کند. 


•    تجزیه و تحلیل

 


آخرین مرحله‌ای که می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، تجزیه و تحلیل است. افرادی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنند، از طریق تجزیه و تحلیل عملکرد خود می‌توانند نقاط ضعف خود را بشناسند و آن‌ها را برطرف کنند. 


برای دیجیتال مارکتینگ از کجا شروع کنیم؟


اکثر افرادی که قصد ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ را دارند نمی‌دانند که چگونه باید در این حوزه قدم بردارند و از کجا شروع کنند؟ با توجه به این که این موضوع دغدغه مهمی است و در حال حاضر ذهن افراد زیادی را به خود مشغول کرده است، ما در این قسمت بهترین راهکارهای که برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ وجود دارد را به اطلاع شما می‌رسانیم:


•    یادگیری تی شکل

 


یکی از بهترین روش‌هایی که برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ وجود دارد، یادگیری تی شکل است. در این روش یادگیری فرد کارآموز ابتدا با مفاهیم اصلی و پایه‌ای دیجیتال مارکتینگ آشنا می‌شود. سپس شاخه‌های که دوست دارد را انتخاب می‌کند و فعالیت حرفه‌ای خود را در آن‌ آغاز می‌‎کند. در مرحله آخر نیز باید حوزه‌هایی که در آن ضعف دارد را شناسایی کند و تمام توان خود را برای تسلط کامل بر تمام حوزه‌های دیجیتال مارکتینگ به کار بگیرد.


•    مطالعه شخصی 

 


کارآموزان تازه وارد در حوزه دیجیتال مارکتینگ برای این که بتوانند بهتر با اصول این حوزه آشنا شوند، باید با مطالعه منابع معتبری که در رابطه با این موضوع نوشته‌ شده است، اطلاعات خود را بالا ببرند و تکنیک‌های مورد نیاز را بیاموزند. 


•    شرکت در دروه‌ها و کلاس‌ها 

 


روش دیگری که می‌تواند به تازه واردهای دنیای دیجیتال مارکتینگ کمک کند، شرکت در دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی است. این دوره‌ها به کارآموزان کمک می‌کند تا مفاهیم دیجیتال مارکتینگ را بهتر درک کنند و  به صورت اصولی با این حوزه آشنا شوند.


•    کارآموزی

 


یکی دیگر از راه‌هایی که برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ وجود دارد، کارآموزی است. البته این روش زمانی کارساز خواهد بود که مکان مناسبی را برای کارآموزی انتخاب کنید و کم و بیش با مفاهیم اصلی دیجیتال مارکتینگ آشنایی داشته باشید. 


•    طراحی پروژه‌های شخصی 

 


راهکار دیگری که برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ وجود دارد، این است که افراد بعد از آشنا شدن با مبانی پایه‌ای و اصلی دیجیتال مارکتینگ یک پروژه شخصی طراحی کنند و به صورت عملی کار کنند. از این طریق هم با فضای کار بهتر آشنا می‌شوند، هم ترفندهای موفقیت را می‌آموزند. 


درآمد دیجیتال مارکتینگ


یکی از مهم‌ترین سؤال‌هایی که در مورد دیجیتال مارکتینگ وجود دارد، در مورد درآمد آن است. به عبارت دیگر خیلی از افراد قبل از وارد شدن به عرصه دیجیتال مارکتینگ می‌خواهند اطلاعات دقیقی در مورد مسائل مالی و میزان سودآوری این حوزه داشته باشند. این در حالی است میزان درآمد افرادی که در این حوزه مشغول هستند به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان به صورت قطعی در مورد آن اظهار نظر کرد. اما از آن جایی که مسائل اقتصادی همیشه در اولویت هستند و نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت ما در این قسمت به مهم‌ترین مؤلفه‌هایی که بر میزان درآمد یک دیجیتال مارکتر، تأثیر می‌گذارند اشاره می‌کنیم تا برآورد درآمد برای افراد تازه وارد، راحت‌تر انجام شود. این مؤلفه‌ها عبارتند از:


•    میزان تخصص 
یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین موضوعاتی که بر میزان درآمد یک دیجیتال مارکتر تأثیر می‌گذارد، میزان تخصص است. به زبان ساده‌تر هر چه افراد تخصص بیشتری داشته باشند و بهتر در حوزه شغلی خود فعالیت کنند درآمد بیشتری به دست می‌آورند و سود آن‌ها بهتر خواهد شد.
•    محل کار
موضوع دیگری که درآمد دیجیتال مارکتینگ را تحت تأثیر قرار می‌دهد محل کار است. افرادی که قصد وارد شدن به حوزه دیجیتال مارکتینگ را دارند قبل از هر کاری باید یک مکان مناسب برای شروع کسب و کار خود فراهم کنند تا بتوانند اطمینان مشتریان خود را جلب کنند و به کسب و کار خود رونق ببخشند.
•    حوزه فعالیت
تازه‌کارهای دنیای دیجیتال مارکتینگ، باید قبل از آغاز فعالیت خود به خوبی در مورد حوزه‌های کاری دیجیتال مارکتینگ تحقیق کنند تا بتوانند یک شغل مناسب و پول‌ساز را انتخاب کنند و بیشترین سود را به دست بیاورند.
نکته: اگر قصد ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ را دارید و اطلاعات تان در مورد این حوزه مختصر و جزئی است حتماً قبل از این که اقدامی انجام دهید، با یک کارشناس مشورت کنید و راهنمایی بگیرید. بدون شک با رعایت این نکته کوچک تصمیم‌های بهتری اتخاذ خواهید کرد و می‌توانید از مزیت‌های بی‌شمار دیجیتال مارکتینگ به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.
مزیت‌های دیجیتال مارکتنیگ
افرادی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنند اگر بتوانند مهارت‌های مورد نیاز این فضا را به خوبی بیاموزند، از مزایای زیادی بهره‌مند خواهند شد. اینک برای این که این موضوع بهتر برای شما روشن شود ما مهم‌ترین مزیت‌های دیجیتال مارکتینگ را به اطلاع شما می‌رسانیم. این مزیت‌ها عبارتند از:
•    به دست آوردن نتایج قابل ارزیابی
یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیت‌های دیجیتال مارکتینگ است. چرا که با در دست داشتن چنین نتایجی افرادی که در حوزه مشغول هستند به راحتی می‌توانند میزان رضایت مشتری‎‌‌های خود را بسنجند و کیفیت خدمات خود را ارتقا بدهند.
•    داشتن قابلیت شخصی‌سازی 
یکی دیگر از مزیت‌های مهم دیجیتال مارکتینگ این است که قابل شخصی‌سازی شدن است. یعنی هر شغلی با ورود به این حوزه می‌تواند یک فضای جداگانه برای خود طراحی کند و تمام مؤلفات مورد نظر خود را در آن پیاده کند. 
•    به صرفه بودن
از دیگر مزیت‌های دیجیتال مارکتینگ این است که هزینه استفاده از آن برای همه اقشار جامعه به صرفه است و با انتخاب آن دیگر هیچ فردی مجبور نیست برای شروع کار خود یک سرمایه بزرگ تأمین کند.
•    به دست آوردن مشتری‌های بیشتر 
کسب و کارهایی که برای معرفی کردن شغل خود به مصرف کننده روش‌های بازاریایی نوین یا همان دیجیتال مارکتینگ را انتخاب می‌کنند، می‌توانند مشتری‌های بیشتری کسب کنند. چرا که همیشه در دسترس خواهند بود و هر زمانی که مصرف کننده‌ها تمایل داشته باشند به آن‌ها خدمات ارائه می‌دهند. در نتیجه همیشه در مرکز توجه مصرف کنندگان قرار خواهند داشت و هیچ مشتری را از دست نمی‌دهند.
•    بهینه‌سازی آسان
یکی دیگر از مزیت‌های مهم دیجیتال مارکتینگ این است که برطرف کردن مشکلات آن با صرف هزینه‌ای اندک  و در سریع‌ترین زمان ممکن اتفاق می‌افتد و رفع باگ‌های آن راحت است. این در حالی است که هزینه استفاده از روش‌های بازاریابی سنتی خیلی زیاد است و مشاغلی که درآمد جزئی دارند نمی‌توانند از آن استفاده کنند.
•    بدون محدودیت‌های زمانی و مکانی 
از دیگر مزیت‌های دیجیتال مارکتینگ این است که برای استفاده از آن هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و افرادی که به آن نیاز دارند در تمام نقاط دنیا و در کل ساعات شبانه روز به آن دسترسی دارند و می‌توانند از خدماتی که در آن ارائه می‌شود، استفاده کنند.

 

/

ثبت نظر

نظرات کاربران

مقالات مرتبط

همه مقالات