4 استراتژی سئو برای سایت های بزرگ

4 استراتژی سئو برای سایت های بزرگ

برنامه ریزی و اجرای استراتژی های سئو برای طراحی سایت های دارای صدها میلیون صفحه کار ساده ای نیست، اما راهکارهایی برای ساده سازی این کار وجود دارد.

صفحات برنامه نویسی شده (programmatic pages) صفحاتی هستند که به صورت خودکار در مقیاسی بسیار بزرگ تولید شده اند.

 

استراتژی های سئو برای این صفحات برای هدف قرار دادن انواع کلیدواژه های متعدد با ایجاد صفحات فرود یا لندینگ در آن مقیاس به صورت خودکار بکار میرود.

معمولاً این صفحات را در وب سایت های اصلی مانند تجارت الکترونیک، املاک و مستغلات، سفر و سایتهای اطلاعاتی پیدا خواهید کرد. این ورتیکال ها برای ساختن استراتژی SEO خود به صفحات داینامیک متکی هستند و برای هر محصول و دسته (category)، صفحه ای اختصاصی دارند.

این نوع تنظیم و طرز قرارگیری می تواند به صدها میلیون صفحه منجر شود. آنها کارآمد، کاربردی و کاربر پسند هستند، با این حال، آنها برخی از چالش های مربوط به سئو را دارند.

4 استراتژی سئو برای سایت های

طبق تجربه من، استراتژی جامع سئویی که در این پست آمده زمانی به بهترین نحو عمل می کنند که متناسب با سایتی بزرگ با صفحات داینامیک طراحی شده باشند. بسیاری از استراتژیهایی که معمولاً برای سایتهای چند صد صفحه ای جواب می دهند، لزوماً در سایتهای بزرگتر نتایج مشابهی در پی نخواهند داشت.

طراحی سایت های کوچک در مقایسه با صفحات داینامیک که اصلی ترین صفحات جذب کننده ترافیک هستند، به ایجاد محتوای دستی و دقیق متکی می باشند.

چهار چالش عمده مرتبط با سئو که در هنگام طراحی وب سایت های داینامیک با آن روبرو می شوید

  • تحقیق کلمات کلیدی و اصلاح کلید واژه

تحقیق کلیدواژه ای که دقیق برنامه ریزی شده باشد یکی از بزرگترین چالش ها هنگام کار در مقیاس طراحی وب سایت های بزرگ و داینامیک است. هنگام کار روی یک مجموعه قابل توجه از صفحات و کلمات کلیدی، مهم است که کلیدواژه مناسب را برای هدف قرار دادن در همه صفحات انتخاب و پیدا کنید.

برای اینکه به طور موثر و پربازده کار کنید، توصیه می شود قبل از کنکاش در تحقیق کلمات کلیدی و طراحی وب سایت خود صفحات سایت را به چند قالب (template) تقسیم کنید.

برای مثال برخی از این قالب ها می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • دسته بندی ها
  • زیر دسته ها
  • صفحات ایستا
  • وبلاگ ها
  • صفحات اطلاعاتی
  • پایگاه دانش / مقالات

هنگامی که تمام قالب برگه ها را در جای خود قرار دادید، زمان ساخت سطل های کلمات کلیدی (keyword buckets) و اصلاحگر های کلمات کلیدی (keyword modifiers) فرا رسیده است.

4 استراتژی سئو برای سایت های

اصلاحگر های کلمات کلیدی، کلمات کلیدی دیگری هستند که اگر آنها را با اصطلاحات اصلی و کلمات کلیدی بنیادی ترکیب کنید، به استراتژی طولانی مدت کمک می کنند.

صفحات داینامیک معمولاً اکثر صفحات سایت را در بر دارند. در نتیجه، این صفحات معمولاً از نظر حجم و شانس جستجو مهمترین بخش در طراحی وب سایتهای بزرگتر هستند. بنابراین، شما باید با استفاده از اصلاح کننده های کلمه کلیدی مناسب در محتوای هر الگوی صفحه اطمینان حاصل کنید.

البته نمی توانید به تک تک صفحات مراجعه کرده و به صورت دستی برچسب های SEO را کنترل و اصلاح کنید. در سایتی با 30 تا 100 میلیون صفحه، بهینه سازی هر یک از آنها به صورت جداگانه غیرممکن است.

به همین دلیل است که انجام تغییرات در مجموعه ای از صفحات و دسته ها ضروری است - شما باید کنترل های کلمات کلیدی مناسب را برای پیاده سازی در الگوهای مختلف طراحی وب سایت و صفحات سایت خود ارائه دهید تا بتوانید کار را به صورت عمده انجام دهید.

تفاوت اصلی در اینجا، در مقایسه با تحقیق کلمات کلیدی به شکل معمول، تمرکز بر اصلاحگر های کلمات کلیدی است. شما باید کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید که مکررا در تمام صفحات مرتبط قابل اجرا باشد.

در چندین وب سایت مرتبط تحقیق کنید و محبوب ترین گروه های کلیدی را یادداشت کنید. بعد از اینکه گروه های کلمات کلیدی را گردآوری کردید، میزان جستجوی هر کلمه کلیدی را پیدا کنید تا مشخص کنید کدام از محبوب ترین و مرتبط ترین برای هدف قراردادن هستند.

هنگامی که اصلاحگر های کلیدواژه را به دست آورده باشید، باید آنها را از راه برچسب های عنوان (title tags)، توضیحات، برچسب های عنوان و محتوای موجود در الگو (های) صفحه ای استفاده بکار بگیرید.

اگر قالبی از صفحات را داشته باشید که براساس موضوعی خاص مرتب شده اند، می توانید در تمام صفحات دارای آن موضوع بروزرسانی کنید و تغییراتی ایجاد کنید. بنابراین اگر برچسب عنوان سئوی قالب صفحه سهامی را به روز کنید، تمام صفحات یک دسته نیز بروز می شوند.

  • ایجاد لینک داخلی

طرح های لینک داخلی هوشمندانه در طراحی وب سایت های بزرگ بسیار مهم است. آنها این توانایی را دارند که به طور قابل توجهی تعداد صفحات را افزایش دهند، سپس ارزش لینک (link equity) را بین صفحات منتقل کنند. هنگامی که در سایت های عظیم کار می کنید، یکی از اولویت های اصلی شما باید اطمینان از این باشد که Google صفحات سایت شما را کشف و ایندکس می کند.

بنابراین ، چگونه باید سراغ ایجاد چنین ویژگی های لینک کردن داخلی بروید؟

هنگام مشاهده تصویر کلی، هدف این است که صفحه A به صفحه B و صفحه C لینک شود، در حالی که صفحه B به صفحه D و صفحه E و غیره لینک می شود. در حالت ایده آل، هر صفحه حداقل یک پیوند از صفحه نمایه شده متفاوتی در سایت دریافت می کند.

برای سایت های داینامیک، چالش ما این واقعیت است که صفحات جدید به صورت روزانه ظاهر می شوند. علاوه بر صفحات موجود، محاسبه و طرح ریزی امری ضروری است تا بتوانید لینک های داخلی برای صفحات جدید را راه بیاندازید. این کمک می کند تا این صفحات به سرعت کشف و به طور مناسب ایندکس شوند.

  • صفحات مرتبط و صفحاتی که کاربران بازدید کردند
  • نقشه سایت HTM
  • بودجه کروال(Crawl budget) و قواعد عدم ایندکس (deindexing)

ارزش صفحات شما باید براساس محتوا، درآمد، ارزش تجاری و رضایت کاربران باشد.

ابتدا انتخاب کنید که کدام صفحات نباید ایندکس شوند:

  • از ابزار آنالیز مورد علاقه خود استفاده کنید تا دریابید کدام صفحات کمترین معیارهای تعامل را دارند
  • از کنسول جستجو برای یافتن اینکه کدام صفحه ها پس از طراحی وب سایت ووودارای نمایش (impression) بالا و CTR کم هستند استفاده کنید.
  • این صفحات را در یک لیست ترکیب کنید.
  • بررسی کنید که آیا لینک ورودی (incoming link) دارند یا خیر.
  • ارتباط آن صفحات به درآمد و بازده تجاری را تحلیل کنید.
  • هنگامی که همه داده های مربوطه را دارید و صفحاتی را که باید حذف شوند آنها را از نقشه سایت XML حذف کنید.

4 استراتژی سئو برای سایت های

نتایج باورنکردنی بود.

با حذف صفحات نامرتبط، مجال بیشتری برای کشف صفحات مرتبط و ارزشمند توسط ربات گوگل فراهم می کنیم.

  • تست تقسیم سئو

همه چیز را پس از طراحی وب سایت تست کنید! مزیت هنگام کار روی یک کمپین بزرگ مقیاس سئو این است که شما به داده های بزرگ دسترسی دارید و می توانید از آنها برای بهینه سازی سایت خود استفاده کنید. بر خلاف تست A / B معمولی، که رفتار انسان را آزمایش می کند، تست تقسیم A / B فقط برای crawlers است.

فرآیند تست تقسیم معمولاً بر اساس قالب های صفحه مشابه یا یکسان انجام می شود. صفحه را به دو یا سه گروه تقسیم کنید - یک گروه به عنوان کنترل (شاهد) عمل می کند، در حالی که گروه های دیگر فعال هستند.

معیارهای زیر را آزمایش کنید:

  • افزودن داده های ساختار یافته
  • تغییر اصلاحگر کلمات کلیدی برچسب های سئو
  • به تصویر کشیدن (image) برچسب های ALT
  • طول محتوا
  • عملکرد صفحه
  • لینک شدن داخلی

برای اندازه گیری عملکرد، توصیه می کنم هر بار از یک آزمایش استفاده کنید. به عنوان مثال، ممکن است ابتدا برچسب های سئو را تنظیم کنید و پس از کسب اطمینان در سایر بخش های ورتیکال ها ادامه دهید.

اکنون نوبت شماست

از آنجا که صفحات داینامیک با اکثر صفحات دیگر متفاوت است، ضروری است که این صفحات را به روش صحیح ساخته و بهینه سازی کنید. این کار نیاز به چندین اصلاح در استراتژی سئو معمول شما، در کنار استفاده از استراتژی های جدید و اختصاصی دارد.

مزیت استفاده از رویکردی که در بالا به آن اشاره شد، مقیاس افزایشی است که می توانید آن را به کسب و کار خود اعطا کنید.

قرار است جستجوهای صفحه برنامه ای متناسب با درخواست جستجو search query باشد، خواه با جستجوی محصول، آدرس یا اطلاعات باشد. به همین دلیل مهم است که محتوا تا حد امکان منحصر به فرد باشد و کاربر بهترین پاسخ را برای هر جستار داشته باشد.

هنگامی که چهار تاکتیک بالا را درک کردید، می توانید آنها را در استراتژی سئو پس از طراحی سایت پیاده کنید و نتایج بهتر در صفحات داینامیک و بزرگ خود را ببینید.

/

ثبت نظر

نظرات کاربران

مقالات مرتبط

همه مقالات