ویژگی های شرکت طراحی سایت

ویژگی های شرکت طراحی سایت

طراحی سایت این روزها به یکی پردرآمدترین مشاغل تبدیل شده است. افراد زیادی هستند که به این حرفه علاقمندند و با کسب دانش و مهارت در آن، سعی می کنند پروژه های مختلف دریافت کرده و به صورت دورکاری، حضوری و فریلنسری درآمدزایی کنند. بنابراین وقتی یک کاربر به دنبال راه اندازی سایتی برای کسب و کار خود است با انواع و اقسام شرکت های طراحی سایت روبرو می شود که هر کدام خدمات خاصی برای این کار ارائه می کنند. اگر شما هم وقت کافی برای آموزش مهارت های طراحی سایت ندارید و نمی توانید برای این کار زمان بگذارید، می توانید از خدمات این شرکت ها بهره مند شوید. البته باید در انتخاب شرکت طراح سایت نهایت دقت را به کار ببرید تا پروژه شما به بهترین شکل ممکن انجام شود. در این مطلب با مهم ترین ویژگی های شرکت طراحی سایت آشنا می شویم.

اهمیت طراحی سایت

فعالیت در فضای وب در عین حال که می تواند لذت بخش باشد، پیچیدگی ها و چالش های خاص خود را دارد. طراحی سایت یکی از مهم ترین اقدامات برای توسعه هر کسب و کاری است. اگر فروشگاهی دارید که قرار است محصولات خاصی را به فروش برساند یا خدماتی از قبیل خدمات پزشکی، مشاوره، اطلاع رسانی، دوره های آموزشی و... به افراد ارائه کند، بهتر است هر چه زودتر فعالیت خود را در فضای اینترنت آغاز کنید. در غیر اینصورت مدت زمانی نخواهد گذشت که شما به فراموشی سپرده خواهید شد.

این روزها کاربران به اولین جایی که برای رفع نیازهای خود به آن سر می زنند، اینترنت است. سایت های اینترنتی می توانند در سریع ترین زمان ممکن به نیاز کاربران پاسخ دهند. بنابراین پیروز میدان آن دست از کسب و کارهایی هستند که از بازار سنتی به فضای آنلاین راه یافته اند.

طراحی سایت پُلی است میان شما و مخاطبان هدفتان که می خواهید به آن ها خدمات یا محصولاتی را ارائه کنید. اما همه چیز آنقدر هم ساده نیست. برای طراحی سایت باید با قوانین کار در فضای آنلاین آشنا باشید. اگر سایت شما غیر اصولی طراحی شده باشد مسلما شانسی برای دیده شدن نخواهید داشت. برای اینکه بتوانید از همان ابتدای کار، قدم های خود را محکم و استوار بردارید، بهتر است طراحی سایت را به یک شرکت معتبر بسپارید.

مهم ترین ویژگی های شرکت طراحی سایت

وقتی تصمیم می گیرید برای طراحی سایت از خدمات شرکت های متخصص کمک بگیرید، لیست بلند و بالایی از مجموعه های طراحی سایت به شما پیشنهاد می شوند که شاید این موضوع کمی کار شما را سخت کند. انتخاب یک مجموعه معتبر که بتواند هم در زمان و هم در هزینه های شما تا حد امکان صرفه جویی کرده و بهترین نتایج را به بار آورد، می تواند کمی زمانبر باشد.

شما باید تحقیقات زیادی در این مورد انجام دهید و با بررسی رزومه های کاری هر شرکت بهترین و قابل اعتمادترین آن ها را پیدا کنید. از آن جایی که انتخاب یک شرکت طراحی سایت معتبر در موفقیت کسب و کار شما تاثیر بسیار زیادی دارد، ما می خواهیم در این پروسه شما را همراهی کنیم. به همین دلیل لیستی از مهم ترین ویژگی های یک شرکت طراحی سایت معتبر آماده کرده ایم که این موارد می توانند انتخاب را کمی برایتان آسان تر کنند.

سابقه و تجربه بالا

قطعا یکی از مهم ترین ویژگی های یک شرکت طراحی سایت معتبر، میزان تجربه و سابقه کاری بالای آن است. هر چه یک مجموعه در زمینه طراحی سایت تجربه بیشتری داشته باشد این یعنی پروژه های متنوع تری انجام داده و با چالش های بیشتری روبرو بوده است. تجربه داشتن در هر حوزه ای بسیار به کار می آید. بنابراین اگر تمایل دارید سایتتان یک سر و گردن بالاتر از دیگر سایت ها باشد، بهتر است به سراغ شرکت های تازه وارد که هنوز به تجربه خوبی در این حوزه نرسیده اند نروید.

best-web-design-companies-jpg

البته منظور ما بحث اعتماد نیست. اینگونه نیست که فقط شرکت های با سابقه قابل اعتماد هستند. اما مسلما هر چه تجربه بیشتر می شود و رزومه کاری اعضای یک تیم پربارتر می گردد، شما می توانید با خیال آسوده تری پروژه خود را به آن مجموعه بسپارید. پس حتما قبل از شروع همکاری، رزومه شرکت طراحی سایت و مدت زمانی که از شروع فعالیت آن مجموعه می گذرد را به دقت بررسی کنید.

میزان تخصص

شرکت های طراحی سایت معمولا مجموعه ای از متخصصین حوزه برنامه نویسی، طراحی گرافیک، محتوا نویس، سئوکار و... را گرد هم می آورند تا این افراد در قالب یک تیم به مشتریان ارائه خدمت کنند. بنابراین وقتی صحبت از تخصص می شود، یعنی اینکه یک مجموعه موفق شده به صورت تیمی عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد.

تمام اعضای تیم طراحی سایت باید از دانش، توانمندی و مهارت بالایی در حوزه کاری خود برخوردار باشند. وقتی اعضای یک تیم تخصصی تر عمل کنند، قطعا نتیجه کار نیز حرفه ای تر خواهد بود. از آن جایی که رقابت در عرصه طراحی سایت بسیار تنگاتنگ است، باید به سراغ شرکت هایی بروید که بتوانند حرفی تازه برای گفتن داشته باشند و پروژه های مختلف طراحی سایت را به شکلی خاص و منحصر به فرد انجام دهند.

ارائه نمونه کارهای برتر

شما به یک شرکت طراحی سایت نمی توانید اعتماد کنید، مگر اینکه آن مجموعه نمونه کارهای خوبی به شما ارائه کند. در واقع نمونه کارهای انجام شده می تواند ضامن اعتبار و تخصص یک شرکت طراحی سایت باشد. معمولا هر چه خلاقیت، ابتکار عمل و نوآوری در این نمونه کارها بیشتر دیده شود، شما می توانید با اطمینان خاطر بیشتری تصمیم بگیرید.

در واقع می توان گفت یکی از ویژگی های مهم یک شرکت طراحی سایت معتبر و حرفه ای در این است که از نشان دادن نمونه کارهای خود هیچ ترس و واهمه ای نداشته باشد. اگر غیر از این بود، بهتر است به مجموعه موردنظر اعتماد نکرده و هزینه ای برای این کار پرداخت نکنید. معمولا شرکت های حرفه ای و متخصص، نمونه کارهای متنوعی به شما ارائه می کنند تا اطمینان حاصل کنید که در هر زمینه ای توانمند و خاص هستند.

برخورد حرفه ای

یکی از مواردی که باعث می شود آمار تعداد مشتریان یک شرکت طراحی سایت بیشتر باشد، همین داشتن برخورد حرفه ای و محترمانه است. در کل داشتن برخورد درست، مودبانه و در عین حال مقتدرانه باعث می شود تا مشتریان در عین اعتماد، اطمینان حاصل کنند که همه چیز به بهترین شکل ممکن انجام خواهد شد.

برخورد حرفه ای، یعنی تمام اعضای تیم رفتاری درست و به جا با مشتریان خود داشته و به خوبی به نیاز و خواسته آن ها گوش می دهند. این وقت گذاشتن برای مشتریان، صبوری و رعایت احترام باعث می شود تا افراد بتوانند راحت تر انتظارات خود را با تیم طراحی سایت در میان بگذارند و همه چیز دقیقا همانطوری پیش رود که مشتری می خواهد. تمامی این موارد در دو کلمه خلاصه می شوند. "مشتری مداری" که مهم ترین اصل در افزایش اعتبار یک برند طراحی سایت است.

تعهد و مسئولیت پذیری

یکی دیگر از ویژگی های بارز و مهم یک شرکت طراحی سایت معتبر، میزان تعهد و حس مسئولیت پذیری آن نسبت به پروژه های دریافتی است. هر پروژه طراحی سایت شرایط خاص خود را دارد. باید امکانات متفاوتی برای آن در نظر گرفته شده و به شکل منحصر به فردی طراحی شود. همچنین زمان تحویل پروژه یکی از مهم ترین نکاتی است که متاسفانه برخی شرکت های طراحی سایت به آن توجهی نمی کنند.

شما باید به سراغ شرکتی بروید که از حس تعهد و مسئولیت پذیری بالایی برخوردار باشد. برای زمان و هزینه مشتریان خود ارزش قائل شده و پروژه را دقیقا در زمان مقرر تحویل دهد. چه بسا که برخی از شرکت های حرفه ای زودتر از موعد نیز پروژه های طراحی سایت را انجام داده و به مشتریان تحویل می دهند. در این مورد می توانید از نظرات دیگر مشتریانی که سابقه دریافت خدمات مشابه داشته اند استفاده کنید.

بروز بودن

لازمه رشد، پیشرفت و موفقیت در فضای وب، بروز بودن است. اصلا هیچ سایتی و هیچ کسب و کاری نمی تواند با همان عملکرد همیشگی و تکراری خود جایی برای فعالیت در فضای وب داشته باشد و به راحتی به فراموشی سپرده خواهد شد.

یکی از ویژگی هایی که باعث می شود برخی از شرکت های طراحی سایت نسبت به دیگر مجموعه ها، اعتبار و مشتری بیشتری داشته باشند، همین بروز بودن آن هاست. تیم های طراحی سایت در این مجموعه ها دائما در حال بروزرسانی اطلاعات خود هستند و از یادگیری دست نمی کشند. آن ها به خوبی می دانند که همیشه چیز جدیدی برای یاد گرفتن وجود دارد. چیزی که می تواند تخصص، مهارت و توانمندی آن ها را نسبت به دیگر افراد خاص تر کند.

شرکت های طراحی سایت با بروز نگه داشتن اطلاعات و مهارت های خود، همیشه متمایز از دیگر شرکت ها عمل می کنند و این باعث می شود تا نمونه کارهای آن ها به چرخه تکرار نیفتد. این مهارت و توانمندی ها گاه آنچنان رشد می کنند که حتی در بسیاری مواقع، نتایج کار نسبت به انتظارات مشتریان استانداردهای بالاتری دارند.

سئوی حرفه ای

در وصف اهمیت سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوی گوگل هرچقدر که بگوییم کم است. سایت باید از همان ابتدای کار که نوپاست و از صفر طراحی می شود کاملا سئو و بهینه سازی شده باشد. اینگونه ورود به فضای وب موفقیت آمیزتر خواهد بود.

یکی از ویژگی های شرکت طراحی سایت این است که حتما در زمینه سئو مهارت های لازم را داشته باشد. با تمامی الگوریتم های گوگل آشنایی داشته و روش کار با ابزارهای مختلف را بداند. اینکه یک سایت از نظر سئو کاملا اصولی طراحی شود کار هر شرکتی نیست.

برای اینکه بتوانید در این مورد به شرکت مربوطه اعتماد کنید، راحت ترین راه، بررسی وضعیت سایت خود شرکت در گوگل است. اگر سایت این شرکت در رتبه برتر گوگل قرار داشته باشد، طبیعتا تا حد زیادی می توانید به توانایی مجموعه در حوزه سئو اعتماد کنید.

best-web-design-companies-jpg

ارائه خدمات پشتیبانی باکیفیت

یکی از خدمات مهم شرکت های طراحی سایت، مربوط به خدمات پشتیبانی است. اینطور نیست که یک سایت آماده شده به شما تحویل داده شود و دیگر مسئولیتی متوجه شرکت طراحی سایت نباشد. این مجموعه ها باید برای مدت زمانی مشخص خدمات پشتیبانی به مشتریان خود ارائه کنند.

حتی بهترین شرکت های طراحی سایت هم ممکن است پس از اجرای سایت متوجه یک سری باگ ها و مشکلات در عملکرد آن شوند. بنابراین این مجموعه ها باید خدمات پشتیبانی از سایت را نیز ساپورت کنند تا در صورت بروز هر نوع مشکل و خطایی بتوانند سریع آن را برطرف نمایند.

این خدمات پشتیبانی از سایت بخصوص برای مشتریانی که هیچ دانش و اطلاعاتی در این زمینه ندارند بسیار حائز اهمیت است. این افراد در صورت هر نوع اختلالی در عملکرد سایت می توانند سریعا با متخصصین مربوطه تماس برقرار کرده و مشکل خود را با آن ها در میان بگذارند. این موضوع به افراد اطمینان خاطر می دهد که تا مدت ها نظارت خوبی روی سایت می شود. مدت زمان پشتیبانی از سایت نیز بسته به شرایط و درخواست کارفرما می تواند به صورت کوتاه مدت و بلند مدت باشد که هزینه هر کدام از آن ها متفاوت است.

تعرفه مناسب

به هر میزان که تخصص، مهارت و توانمندی یک شرکت طراح سایت در زمینه طراحی بیشتر باشد، کیفیت و استانداردهای کار بالاتر رفته و در نهایت هزینه بیشتری برای تحویل پروژه درخواست می شود. مشتریان نیز باید این موضوع را در نظر داشته باشند که واقعا هزینه ای که برای طراحی سایت به شرکت های متخصص پرداخت می کنند واقعا ارزشش را دارد و در گذر زمان قطعا برای آن ها بازگشت سرمایه خواهد داشت. پس بهتر است در این زمینه خیلی حساسیت به خرج ندهند.

مهم این است که سایت شما به بهترین و اصولی ترین شکل ممکن طراحی، راه اندازی و پشتیبانی شود. اما به طور کل، شرکت های طراحی سایت حرفه ای تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا همیشه رضایت مشتریان را در اولویت کار قرار دهند. از این رو طی جلسه معارفه ای که ابتدای کار برگزار می شود، تمامی شرایط کارفرما را بررسی کرده و سعی می کنند با توجه به بودجه و سرمایه مشتری، بهترین خدمات خود را ارائه کنند. این دقیقا همان چیزی است که سبب شده برخی از برندها سریع تر در دل مشتریان جای پیدا کنند.

 

/

ثبت نظر

نظرات کاربران

مقالات مرتبط

همه مقالات