آیا می توان کار طراحی وب سایت را به تنهایی انجام داد؟

آیا می توان کار طراحی وب سایت را به تنهایی انجام داد؟

در این زمینهء کاری یعنی طراحی سایت، هدف انجام کاری است که برای مشتری، بهترین باشد. مشتری یک شرکت طراحی وب سایت به رتبه بندی بهتر، طراحی و گرافیک جذاب تر، بهینه سازی وب سایت و افزایش فروش نیاز دارد. متاسفانه زمانی که گروهی از مردم تلاش می کنند که این جریان اتفاق بیافتد تا در کنار هم بتوانند اقدام به طراحی سایت نمایند، نمی توانند با هم کنار بیایند.

آیا می توان کار طراحی وب سایت را به تنهایی انجام داد

با پیشرفت تکنولوژی و فناوری اطلاعات، بازار کار طراحی سایت نسبت به قبل رونق بیشتری پیدا کرده است. بسیاری از سازمان ها و شرکت ها برای حضور در بازار کسب و کار آنلاین به یک سایت اینترنتی نیاز دارند تا بتوانند از این طریق محصولات و خدمات خود را به مشتریان معرفی و عرضه کنند. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که تصمیم به راه اندازی سایت شخصی خود دارید، لازم است ابتدا با روش ها و اصول انجام این کار به خوبی آشنا شوید. سوالی که در اینجا ذهن برخی افراد را به خود درگیر می کند این است که امکان طراحی سایت به تنهایی وجود دارد یا خیر؟ در این مطلب به پاسخ این سوال خواهیم رسید.

بازار کار طراحی سایت

بهتر است پیش از هر چیزی، کمی با بازار کار طراحی سایت آشنا شویم و از اهمیت داشتن یک وب سایت اینترنتی صحبت کنیم. وب سایت ها در واقع شعب آنلاین و مجازی کسب و کار شما هستند. با داشتن یک وب سایت اینترنتی معتبر می توانید خدمات و محصولاتتان را به شکلی موثرتر و بهتر به مخاطبان معرفی کنید. طراحی سایت می تواند مزایای زیادی برای شما به دنبال داشته باشد که در ادامه به چند نمونه از آن ها اشاره می کنیم:

  • سایت اینترنتی در واقع شعبه اینترنتی کسب و کار شماست که برای خدمات رسانی به مشتریان از طریق آن نیازی به هزینه کردن برای اجاره یا خرید مغازه نیست. پس سایت اینترنتی باعث صرفه جویی در هزینه های شما می شود.
  • از طریق سایت اینترنتی می توانید بازاریابی و تبلیغات خود را به صورت آنلاین انجام دهید. این روش تبلیغاتی باعث می شود تا افراد زیادی با برند و شرکت شما آشنا شده و به این شکل مشتریان شما روز به روز بیشتر می شوند.
  • با راه اندازی سایت، دیگر مشتریان در هر زمان که بخواهند می توانند به خدمات و محصولات شما دسترسی داشته باشند. پس احتمال از دست رفتن مشتریان کم می شود.
  • طراحی سایت، نقش مهمی در افزایش اعتبار و برندینگ شما دارد.
  • با داشتن یک وب سایت اینترنتی، می توانید اطلاعات بیشتر و دقیق تری در مورد محصولات خود به مشتریان بدهید.
  • سایت اینترنتی، تعامل شما با مشتریان را زیاد می کند. این موضوع قطعا در توسعه کسب و کار و پیشرفت شما تاثیر بسیار زیادی دارد.
  • به تناسب افزایش بازدید از سایت، درآمدزایی شما نیز بیشتر می شود.

آیا امکان طراحی سایت به تنهایی وجود دارد؟

معمولا سوالی که اغلب تازه کاران حوزه وب از خود می پرسند این است که آیا امکان طراحی سایت به تنهایی وجود دارد؟ آیا می توان به صورت مستقل این کار را انجام داد و نتایج قابل قبولی دریافت کرد؟ در پاسخ به این سوال می توانیم بگوییم برای طراحی سایت به تنهایی، نیاز به دانش کافی در این حوزه دارید.

آیا می توان کار طراحی وب سایت را به تنهایی انجام داد

معمولا کارهای تیمی نتایج بهتر و سریع تری به دنبال دارند. اما هیچ کاری غیرممکن نیست. شما می توانید با یک برنامه ریزی دقیق سایت موردنظرتان را طراحی و راه اندازی کنید. افرادی که تمایل دارند تا تمامی مراحل کار طراحی سایت به تنهایی انجام شود، می بایست یک سری ویژگی ها و توانایی ها را در خود تقویت کنند. برای موفقیت در طراحی سایت لازم است مهارت های زیر را فرا بگیرید:

  • شما باید با زبان های مختلف برنامه نویسی به خوبی آشنا باشید و در استفاده از آن ها به تسلط کامل برسید. طراحی و راه اندازی سایت، به ویژه سایت های اختصاصی نیاز به دانش بالای برنامه نویسی دارند و بدون این مهارت قطعا نمی توانید کار خود را آغاز کنید.
  • شما نیاز به تفکر خلاق و مهارت ایده پردازی دارید. طراحی نیاز به خلاقیت و ابتکار عمل فراوان دارد. اگر نمی خواهید سایت شما چیزی شبیه به دیگر سایت ها باشد و به دنبال خاص بودن هستید، بایستی کمی نوآوری در کار به خرج دهید.
  • آشنایی با مفاهیم طراحی رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) و روش استفاده صحیح از آن ها
  • تسلط بر روی تکنیک های سئو و بهینه سازی سایت
  • آموزش تولید محتوای اصولی برای سایت
  • آموزش کار با نرم افزارهای طراحی و گرافیکی
  • آشنایی با روش ریسپانسیو کردن سایت
  • توانایی در کار با نرم افزارهای مختلف برای تحلیل عملکرد سایت و...

تفاوت طراحی سایت به تنهایی و به کمک یک تیم طراح

خب اگر برای طراحی سایت نمی دانید به چه روشی اقدام کنید، ما در این بخش دید شما را نسبت به مسیر پیش رو بازتر می کنیم تا بتوانید تصمیم بهتری اتخاذ کنید. طراحی سایت به تنهایی یا به کمک یک تیم متخصص، دو روشی هستند که می توانند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشند و لازم است شما به خوبی از این مزایا و معایب آگاه باشید. در ادامه به برخی از تفاوت های موجود میان روش های طراحی سایت به تنهایی و طراحی سایت با مشورت تیم طراح اشاره می کنیم:

  • اگر طراحی سایت را به تنهایی و کاملا مستقل از دیگر افراد انجام دهید، قطعا در هزینه های خود بیشتر صرفه جویی می کنید. چرا که دیگر نیازی ندارید به اعضای تیم حقوق بدهید.
  • طراحی سایت به تنهایی ممکن است زمان بیشتری از شما بگیرد. چرا که صفر تا صد کار بر عهده خود شماست و نیروی کمکی نخواهید داشت. اما اگر سرمایه و بودجه کافی برای کار کردن به صورت تیمی را داشته باشید، قطعا پروژه با سرعت بیشتری به اتمام می رسد.
  • کیفیت طراحی سایت و استانداردهای موجود در آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. گاهی ممکن است یک نفر به تنهایی یک سایت حرفه ای و اصولی بسازد و گاهی نیز ممکن است فعالیت یک تیم مفیدتر و موثرتر واقع شود. همه چیز به تخصص، مهارت و توانمندنی افراد بستگی دارد.
  • در طراحی سایت به تنهایی ممکن است ایده های شما کمتر از حد معمول باشند. معمولا نوآوری و ایده پردازی در کارهای تیمی کمی بیشتر دیده می شود.

دلایل طراحی مجدد سایت

گاهی اوقات برخی افراد به دلایل مختلف، تصمیم می گیرند سایت خود را مجددا طراحی و راه اندازی کنند. به عنوان مثال یکی از دلایل متداول برای اینکه برخی از مدیران وبسایت ها تمایل دارند مجددا اقدام به طراحی سایت کنند این است که معمولا سایت از نظر قابلیت نمایش با تمامی دستگاه ها سازگاری ندارد. در چنین مواقعی شما باید دست به کار شوید و تمامی اقداماتی که برای واکنش گرا کردن سایت نیاز هستند را انجام دهید.

آیا می توان کار طراحی وب سایت را به تنهایی انجام داد

گاهی اوقات نیز CMS هایی در سایت استفاده شده اند که چندان معتبر و کارآمد نیستند. این موضوع باعث می شود تا کاربران سایت در صورت لزوم نتوانند یک سری تغییرات جزئی را در سایت ایجاد کنند. برای حل این مشکل لازم است سایت شما از نو کدنویسی شود. در چنین مواقعی مدیران وبسایت بایستی بین دو راهی که پیش رو دارند یکی را انتخاب کنند. یا خود به صورت مستقل اقدام به راه اندازی مجدد سایت کنند و یا پروژه طراحی سایت را به شرکت های متخصص در این حوزه بسپارند.

انواع روش طراحی سایت به تنهایی

خب اگر تصمیم خود را گرفته اید و می خواهید طراحی سایت را به تنهایی انجام دهید، لازم است با روش های انجام این کار هم آشنا شوید. برای طراحی سایت، هم سیستم های مدیریت محتوای وردپرسی وجود دارند که کار شما را بسیار آسان و راحت کرده اند، و هم روش های کدنویسی که کمی تخصصی تر و چالشی تر هستند وجود دارند. هر کدام از این روش ها نیز نکات مثبت و منفی خود را دارند.

اگر تازه کار هستید، زمان کافی یا دانش لازم در حوزه برنامه نویسی را ندارید، می توانید از سیستم های وردپرسی برای طراحی سایت خود کمک بگیرید که به علم کدنویسی نیازی ندارند و همه چیز را آماده در اختیار شما قرار می دهند. اما اگر به دنبال یک سایت کاملا سفارشی و شخصی سازی شده هستید که با ساختار دیگر سایت های موجود متفاوت باشد. بهتر است کمر همت را بسته و با تخصصی که در حوزه برنامه نویسی کسب کرده اید، از صفر شروع به کدنویسی سایت کنید. این روش شاید کمی طولانی تر و سخت تر به نظر برسد. اما در صورتی که سایت شما با استانداردهای لازم طراحی شده باشد، موتور جستجوی گوگل آن را زودتر ایندکس خواهد کرد.

استفاده از نرم افزارهای مختلف برای طراحی سایت

اصولا برای اینکه پروسه طراحی سایت برای کاربران کمی راحت تر و شیرین تر شود، نرم افزارها و کتابخانه های کاربردی طراحی شده اند که می توانند بسیار کمک کننده باشند. این نرم افزارها هر کدام برای کار خاصی در نظر گرفته شده اند و طراحان وبسایت می توانند به تناسب حوزه کاری سایت و نوع آن، از امکانات این برنامه ها بهره مند شوند. از جمله نرم افزارها و کتابخانه های مفید در حوزه طراحی سایت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کتابخانه Angular.js:  یک پلتفرم برنامه نویسی تحت وب که تمامی فرایند طراحی سایت را انجام می دهد.
  • Menu: این کتابخانه برای سایت شما منویی طراحی می کند که برای گوشی های تلفن همراه قابلیت نمایش و استفاده داشته باشد.
  • نرم افزار فتوشاپ: این نرم افزار یکی از کاربردی ترین و محبوب ترین نرم افزارها در زمینه طراحی سایت است که می توان انواعی از تصاویر گرافیکی را به کمک آن طراحی کرد.

 

نکات مهم در همکاری تیمی

 



من فکر می کنم چیزهایی هست که تیم بازاریابی آنلاین، سئو و مشتریان طراحی سایت و طراحان وب باید هنگام انجام کار با یکدیگر،آنها را به یاد داشته باشند.

  • هر شخصی در تیم طراحی وب سایت در زمینه رشتهء خود متخصص می باشد.
  • هیچ کس در تیم طراحی سایت از هوش کمتری برخوردار نیست، فقط تفاوت در نوع تخصص افراد می باشد. مثلاً من در مورد وب سایت و طراحی سایت می دانم، اما وقتی کنار دکتر و یا وکیل می نشینم، می دانم با افرادی سروکار دارم که از هوش بالایی برخوردار هستند و افراد تحصیل کرده ای می باشند. اما در برخورد با افرادی که در مورد نوع کار چیزی نمی دانند، برایشان با احترام توضیح خواهم داد.
    من طراحی سایت 6 شرکت حقوقی را انجام داده ام و گاهی اوقات سوالاتی برای من در زمینهء‌کار پیش می آمد که مطمئناً اظهار نظر در این مورد نمی کردم.
  • گاهی اوقات دو نفر با زمینه تخصصی و کاری همسان پشت یک میز می نشینند و بر روی یک پروژه خاص کار می کنند اما در کار رسیدن به یک نقطهء مشترک برای آنها مشکل و نگران کننده است. من فکر می کنم بهترین راه برای رسیدگی به این وضعیت این است که سعی نمایید به جای برخورد تدافعی، دوستانه رفتار نمایید. کار کردن به عنوان یک تیم در زمینهء کار طراحی سایت بهتر است، حتی اگر برای شما سخت به نظر بیاید، مهمترین مسئله نیز در این کار گروهی در نظر گرفتن خواسته های مشتری می باشد.
  • اگر شما طراح وب سایت هستید و یا در امر سئو،تبلیغات، بازاریابی آنلاین و یا مشاوره در تیم فعالیت می نمایید، حق مجادله با افراد تیم و مداخله در کار آنها را ندارید. اگر شرکت طراحی وب سایت شما به طور مثال سالیانه در آمدی حدود یک میلیون دلاری دارد و یکی از اعضای گروه 50 هزار دلار سالیانه درآمدزایی می نماید، شما حق ندارید نسبت به آن فرد احساس برتری نمایید. یک روز ممکن است آن شخص درآمد بیشتری نسبت به شما ایجاد نماید و ممکن است دیگر تمایلی به کار کردن برای شما و شرکتتان نشان ندهد. پس فکر نکنید که همیشه شکست ناپذیر هستید.
    هر شخصی در کار گروهی با دیگری برابر و قابل احترام می باشد. شما ممکن است با افراد گروه در امر طراحی سایت و مسائل آن یا مواردی، نظر مخالف داشته باشید. در صورتی که با احترام کامل ابراز شود این موضوع هیچ اشکالی ندارد.
  • طراحان وب سایت و سئو در دوره ها و مراحل مختلف چیزهای متفاوتی میدانند. بنابراین به دانش یکدیگر احترام بگذارید و در کنار یکدیگر فعالیت نمایید.
  • اگر شخصاً انجام کاری را بر عهده گرفته اید که دچار مشکل شده و زمان انجام آن بیش از حد طولانی شده است، افراد تیم و یا شخص خاصی از گروه را مقصر ندانید. از پشت به مردم خنجر نزنید! زیرا آنها در نهایت راه حلی را برای انجام کار پیدا خواهند کرد و در پایان رفتار شما را هرگز فراموش نخواهند کرد. علاوه بر این اگر مشتریان متوجه رفتار های شما شوند، دیگر احترامی برای شما قائل نخواهند بود. ممکن است برای شما مهم نباشد؛ اما حرف ها دهان به دهان چرخیده و اعتبار شما زیر سوال خواهد رفت.
  • در نهایت اگر شما شخصی حقیقی، مودب، سخت کوش و صادق هستید، نمی دانید در آینده چه چیزی پیش روی شما خواهد بود. پس شروع به کار با افراد کرده و با یکدیگر مشاوره و همکاری داشته باشید. شاید در کار طراحی وب سایت ساست ها و روش های همدیگر را نفهمید اما ادب و صداقت می تواند تیم شما را حفظ نماید.

ما می توانیم کارهای زیادی با یکدیگر انجام دهیم و مشتاقانه منظر آنچه در پیش روست باشیم. با این روش در امر طراحی وب سایت می توانید همکاری مفید و روابط کاری خوبی ایجاد نمایید.گاهی اوقات زندگی شما را متعجب خواهد کرد!

شاید این مقاله در مورد ایجاد همکاری و روابط کاری در تیم طراحی سایت از نظر شما کمی اغراق آمیز به نظر برسد. اگر هرگونه نظر و یا پیشنهادی در این مورد دارید حتماً برای من ارسال نمایید. زندگی کوتاه است، سعی کنید از آن لذت برده و وقت خود را در عصبانیت و سوءتفاهمات هدر ندهید!

/

ثبت نظر

نظرات کاربران

مقالات مرتبط

همه مقالات