مدت زمان طراحی سایت چقدر است؟

مدت زمان طراحی سایت چقدر است؟

یکی از سوالاتی که ذهن مشتریانی که قصد سفارش طراحی سایت دارند را درگیر می کند این است که مدت زمان طراحی سایت چقدر است؟ معمولا این پرسش زمانی مطرح می شود که مشتری هر آن چه را که برای سایت خود نیاز دارد را به کارفرما توضیح می دهد. مدت زمان طراحی یک سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد و مواردی که مشتری انتظار دارد روی این مدت زمان تاثیر مستقیمی دارد. البته زمان انجام کار به حجم کار شرکت یا تیم متخصص طراحی سایت هم بستگی دارد و براساس اولویت بندی سایر پروژه ها و زمانبندی مقرر این کار صورت می گیرد. در این مطلب ما قصد داریم به شما بگوییم که چه چیزهایی در مدت زمان طراحی سایت موثر است و باعث می شود یک پروژه زودتر یا دیرتر به مشتری تحویل داده شود. اگر این سوال ذهن شما را هم درگیر کرده ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید تا پاسخ خود را دریافت کنید.

مدت زمان طراحی انواع سایت ها

سایت هایی که در اینترنت مشاهده می کنید هر کدام نوع خاصی دارند و به شکل های متفاوتی طراحی می شوند مانند انواع سایت های فروشگاهی، سایت های شرکتی، سایت شخصی، سایت آژانس مسافرتی و غیره. هر کدام از این سایت هایی که نام بردیم امکانات مخصوص به خود را دارند که در بعضی از مواقع مشتری امکانات بیشتر و تخصصی تری هم از طراح می خواهد که تمام این موارد روی مدت زمان طراحی سایت تاثیرگذار است.

مدت زمان طراحی سایت با وردپرس

از جمله تصورات اشتباهی که بیشتر افراد در مورد سایت های وردپرسی دارند این است که چون این سایت ها قالب ها و افزونه های آماده دارند پس باید در مدت زمان بسیار کوتاهی مثلا چند ساعت این سایت طراحی شود و هزینه بسیار کمی هم بابت آن به طراح پرداخت شود. در حالی که سایت های وردپرسی هم برای طراحی نیاز به زمان و هزینه دارند. حتی گاها پیش آمده زمان بیشتری نسبت به سایت های کدنویسی نیاز داشته است. زمان انجام این نوع از سایت ها بیشتر به مهارت و تجربه طراح سایت دارد.

مدت زمان طراحی سایت

وردپرس از جمله سایت های بسیار محبوب و پرطرفدار در سراسر جهان است و بیشتر سایت هایی که در اینترنت مشاهده می کنید با استفاده از وردپرس ساخته شده اند. در طراحی این سایت ها معمولا دیگر خبری از طراحی پنل های اختصاصی نیست و خود وردپرس یک پنل به طور رایگان در اختیارتان قرار می دهد. تنها کاری که شما باید انجام دید طراحی اصلی سایت و بخش فرونت اند است که در واقع این بخش همان تزئین و دکوراسیون و دیزاین سایت محسوب می شود.

وردپرس قابلیت های بسیار زیاد و متنوعی دارد؛ بنابراین مشتری هر نوع سفارشی که داشته باشد حال می خواهد برای سایت فروشگاهی باشد یا شرکتی و یا تجاری و غیره می تواند تماما روی سایت خود پیاده کند. در حال حاضر بیشتر وب سایت های جهان، از نوع وردپرس می باشند و روزانه تعداد زیادی از این سایت ها برای طراحی سفارش گرفته می شوند. مشهورترین سایت وردپرسی هم مربوط به سایت های فروشگاهی بر پایه ووکامرس و وب سایت های شرکتی اختصاصی هستند.

مدت زمانی طراحی این سایت ها به این بستگی دارد که چقدر قرار است سایت شما پیچیده و تخصصی باشد و چه امکانات خاصی داشته باشد اما به طور معمولا زمان انجام طراحی آن ها حدود یک الی دو هفته توسط شرکت ها و تیم های تخصصی طراحی سایت طول می کشد. بیشتر افراد و برندهای تازه کار و شرکت های متوسط در ایران و سایر کشورهای خارجی از وردپرس برای طراحی سایت استفاده می کنند که واقعا هم کاربردی است.

مزایای و معایب  طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس مزایای زیادی دارد و به دلیل داشتن چنین مزایایی ما به اکثر افراد تازه کار و مبتدی پیشنهاد می دهیم سایت های خود را با وردپرس طراحی کنند. در ادامه چند مورد از این مزایا را برای شما توضیح می دهیم:

نصب راحت بدون نیاز به دانش های فنی و تخصصی

اگر به تازگی وارد دنیای طراحی سایت شده باشید و در این امر مبتدی و تازه کار هستید و دانش خاصی برای راه اندازی سایت ندارید، وردپرس مناسب ترین گزینه برای شما است. چرا که با این سیستم می توانید به راحتی محتوا را مدیریت کنید و هر صفحه ای که می خواهید در آن به وجود آورید و عکس و ویدیو ها را در کمترین زمان بارگذاری کنید.

متن باز بودن وردپرس

احتمالا می دانید که سایت از نظر ساختاری به دو نوع سایت داینامیک و استاتیک تقسیم می شوند که سایت وردپرس مدل داینامیک است. به این معنا که شما به راحتی می توانید به کدهای اصلی ان دسترسی داشته باشید و هر آن چه را که مورد نیاز شما است در آن تغییر دهید.

ارائه قالب های رایگان و پیشرفته

از دیگر مزایای سایت های وردپرسی این است که قالب های بسیار جذاب و کاربردی را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد. شما با این قالب ها می توانید ظاهر وب سایت را بسیار هیجان انگیز و زیبا کنید.

هزینه پشتیبانی رایگان

برای طراحی سایت با استفاده از زبان کدنویسی، شما به کدهای زیادی نیاز خواهید داشت و برای پشتیبانی این زبان شما باید هزینه زیادی را بپردازید. در صورتی که سایت وردپرسی چنین مشکلی ندارد و هزینه پشتیبانی آن بسیار ارزان تر از سایت های کدنویسی است.

زمان انجام طراحی سایت با کدنویسی

حالا که متوجه شدید طراحی سایت با وردپرس چه قدر زمان می برد نوبت به طراحی سایت با زبان کدنویسی می رسد که البته نمی توان به سادگی زمان مشخصی برای آن در نظر گرفت. منظورمان از زمان مشخص یک زمان قراردادی و عمومی است که احتمالا بین طراحان سایت و مشتریان بسته می شود. از آن جایی که طراحی این سایت ها کاملا تخصصی است نمی توان گفت همه شرکت ها در تایم خاصی پروژه را به مشتری تحویل می دهند.

در طراحی سایت با کدنویسی معمولا یک تیم خبره و ماهر و با تجربه دور هم جمع می شوند که این تیم شامل گروه برنامه نویسی، محتوانویس، سئوکار و طراح سایت است که گاها پیش آمده متخصص های دیگری هم به این تیم اضافه شده اند و با هم روی پروژه کار می کنند. معمولا این پروژه ها جز پروژه های بزرگ و زمان بر محسوب می شوند و نمی توان هیچ تایم مشخصی برای آن در نظر گرفت.

مدت زمان طراحی سایت

سایت های کدنویسی پنل های طراحی شده اختصاصی دارند و از زبان های کدنویسی و نشانه گذاری در طراحی آن ها استفاده می شود. این سایت ها معمولا با زبان هایی همچون html، CSS، php و جاوا اسکریپت برای شرکت ها و کمپانی های بزرگ که ترافیک بالایی هم دارند ساخته می شود. به همین دلیل قیمت طراحی این سایت ها بسیار بیشتر از سایت های وردپرسی است. این نوع سایت ها همان طور که هزینه بالایی دارند، زمان زیادی هم طول می کشد تا پروژه تحویل مشتری داده شود که می توان این زمان را حدود دو الی شش ماه تخمین زد که باز هم می گوییم این موضوع کاملا بستگی به تیم طراحی سایت و پروژه هایی که در دست دارند، بستگی دارند.

 مراحل طراحی سایت با کدنویسی

طراحی سایت با کدنویسی دارای مراحل خاصی است که همین موضوع باعث می شود طراحی زمان بر شود.

نیازسنجی و طراحی سایت

قبل از استارت اولیه طراحی سایت، طراح براساس سفارشات و موارد مورد نیاز و انتظار مشتری جایگاه المان ها، صفحات سایت و دیگر عناصر سایت را به صورت یک تصویر در اختیار مشتری قرار می دهد تا مشتری بداند چه چیزی در انتظار او است و اگر نیاز به تغییر خاصی بود همان اول اجرا شود.

کدنویسی سایت

بعد از این که طراح سایت از مشتری تاییدیه اولیه را دریافت کرد، برنامه نویس سایت دست به کار می شود و شروع به کدنویسی می کند و اسکلت و بدنه سایت را می سازد.

انجام تست و بازنگری سایت

زمانی که برنامه نویسی سایت تمام می شود، یک هاست تستی برای سایت انتخاب می شود تا مشتری بتواند سایت را بازنگری کند و نظرات نهایی خود را به طراح بازگو کند.

تحویل سایت و نمایش آن

بعد از اصلاحات مورد نظر مشتری و دریافت تاییدیه نهایی، سایت هاست و دامنه گذاری می شود و برای نمایش عموم آماده خواهد شد.

سایت وردپرسی سفارش دهیم یا سایت کدنویسی؟

برای پاسخ به این سوال باید به طور مستقیم نیاز فرد در نظر گرفته شود؛ چرا که هزینه، هدف، زمان موجود و قابلیت های مورد نیاز است که تعیین می کند چه سایتی را بخواهید برای خود سفارش دهید. اما به طور کلی می توان گفت اگر شما نیازی به دسترسی خاص ندارید و سایتی که قرار است طراحی کنید یک سایت روتین و معمولی است می توانید سایت وردپرسی سفارش دهید. چنین سایتی هزینه بسیار کمتری برای شما در بر خواهد داشت و در مدت زمان بسیار کمتری آماده خواهد شد اما اگر از سایت خود توقعات بالایی دارید و به دنبال امکانات خاص و منحصر به فرد هستید و می خواهید سایت انعطاف پذیری داشته باشید و در ضمن بحث هزینه برای شما مهم نیست و بودجه کافی دارید، می توانید سایت کدنویسی به طراح سایت سفارش دهید.

 

 

/

ثبت نظر

نظرات کاربران

مقالات مرتبط

همه مقالات