سئو فروشگاه اینترنتی

سئو فروشگاه اینترنتی

 یکی از مهم ترین و به صرفه ترین راه ها برای این که بتوانید برای فروشگاه اینترنتی خود بازاریابی کنید، افزایش سئو سایت است. سئو کمک می کند تا بازدید سایت شما بالا رود و در نهایت فروش بیشتری داشته باشد. طبق تحقیقاتی که انجام شده به طور متوسط 45 درصد افراد از طریق جستجو در گوگل به سایت های مختلف فروشگاهی دست پیدا کنند. در این میان 40 درصد فروش محصولات و خدمات یک فروشگاه اینترنتی هم از راه گوگل انجام می شود. باقی این درصد ها بستگی به تبلیغاتی دارد که شما برای فروشگاه خود انجام می دهید. به همین دلیل است که می گوییم که سئو فروشگاه اینترنتی مهم ترین کانال بازاریابی و فروش است. این که بتوانید نام برند خود را سر زبان ها بیاندازید و مشتری های زیادی جذب کنید، همه به این بستگی دارد که چقدر برای سئو سایت خود وقت گذاشته اید. با ما همراه باشید تا در این مطلب هر آن چه را که را لازم است در مورد سئو سایت های فروشگاهی به شما بگوییم.

سئو فروشگاه اینترنتی چیست و چرا مهم است؟

سئوی فروشگاهی منظور فرایندی است که شما برای بهینه سازی یک وب سایت فروشگاهی انجام می دهید تا رتبه شما در موتورهای جستجوگر گوگل افزایش یابد. با افزایش و بهبود رتبه سایت شما در گوگل آمار بازدید از وب سایت شما بالا خواهد رفت و کسب و کار شما روز به روز موفق تر و پر درآمدتر خواهد شد.

سئو به این دلیل برای سایت های فروشگاهی حیاتی است که محصولات و خدمات ارائه شده در وب سایت شما باید جایگاهی بالاتر از سایت رقیبان شما در صفحات گوگل نمایش داده شود. در این صورت دیگر شما نیازی نخواهید داشت تا به تبلیغات های کلیکی در اپلیکیشن ها و سایت های مختلف روی آورید. در واقع شما با سئو یک منبع رایگان ترافیک و جذب مشتری دست پیدا خواهید کرد.

آموزش سئو فروشگاه های اینترنتی

سئو ی فروشگاه اینترنتی

برای این که بتوانید سئو فروشگاه اینترنتی خود را بهبود ببخشید در ادامه راهکارهایی را به شما ارائه خواهیم داد:

رعایت نکات پایه ای سئو

اولین کاری که باید برای بهبود سئو سایت خود انجام دهید، این است که قالب سایت وردپرسی و یا اختصاصی خود را با ابزار w3schools validator تست کنید. این نرم افزار به شما نشان می دهد که آیا قالب سایت شما از نظر سئو تکنیکال مشکلی دارد یا خیر. سئوی تکنیکال به این معنا است که ساختار اصلی سایت شما برای موتورهای جستجوگر گوگل قابل درک و شناسایی خواهد شد یا خیر. بعد از بررسی کدهای پوسته سایت نوبت به این می رسد که سایت مپ فروشگاه خود را در سرچ کنسول وارد کرده و سرعت سایت را بهینه کنید. برای این که سئو سایت افزایش یابد، تا جایی که امکان دارد تجربه کاربری و ظاهر سایت را بهینه و کاربر پسند کنید. همچنین می توانید بین صفحات مختلف سایت خود لینک سازی انجام دهید.

ایجاد یک ساختار مناسب برای سایت

یکی از نکات مهمی که در مورد سئو سایت های فروشگاهی وجود دارد و متاسفانه افراد زیادی از آن ها بی اطلاع هستند، ساختار صحیح یک سایت است. ساختاری خوب است که در آن محصولات یک فروشگاه به درستی بخش بندی و یا دسته بندی شده باشند. این موضوع به این دلیل مهم است که می تواند تجربه کاربری سایت را بهبود ببخشد و باعث شود تا کاربران زمانی که وارد سایت می شوند دچار گمراهی نشوند. در واقع ساختار صحیح سایت کمک می کند تا کاربران در کمتر از چند ثانیه محصول مورد نظر خود را در یک سایت پیدا کنند.

سئ.ی فروشگاه

تمرکز روی کلمات کلیدی فروشگاه

یکی دیگر از گام های مهمی که شما باید برای سئو سایت فروشگاهی خود بردارید، تمرکز و هدف گذاری روی کلمات کلیدی سایت است. با توجه به صنعت و زمینه ای که در حال فعالیت هستید، باید تحقیقات کلمات کلیدی را شروع کنید. چون کاربر به واسطه کلمات کلیدی سایت شما است که وارد سایت می شود. بعد از انجام تحقیقات، باید برای هر صفحه تعداد مشخصی کلمه کلیدی قرار دهید. اگر به اشتباه کلمه های نامناسب و نامربوط به کسب و کار خود، کلمه ای را در متن محتوای صفحه خود قرار دهید، حتی جایگاه دهم گوگل هم به شما نمی رسد. به عنوان مثال کاربری عبارت خرید تیشرت مردانه را در گوگل جستجو می کند. او زمانی که به سایت شما وارد خواهد شد که شما از کلماتی همچون تیشرت مردانه تابستانه، تیشرت مردانه نخی، تیشرت مردانه پشمی و غیره در سایت خود استفاده کرده باشید.

در ضمن یادتان باشید یکی از مهم ترین و پرقدرت ترین صفحات برای هر سایت، همان صفحه اصلی و صفحه اول وب سایت است. بنابراین سعی کنید در چنین صفحاتی از کلمات کلیدی قوی و پر جستجو استفاده کنید.

توضیحات کافی برای صفحات محصول و دسته بندی

توضیحات محصول یکی دیگر از نکاتی است که باعث می شود تا صفحه سایت شما بهبود پیدا کند. البته مطمئن باشید نوشتن هر توضیحاتی نمی تواند باعث بهینه سازی سایت شود. در محتوای متنی سایت باید تمامی نکات مربوط به سئو را رعایت کند و هم به گونه ای بنویسید که نیاز کاربر برطرف شود. سایت های ایرانی زیادی هستند که در این زمینه موفق عمل می کنند مانند سایت دیجی کالا که برای هر یک از محصولات خود به اندازه کافی توضیحات مرتبط نوشته است. نکته دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که از برچسب و دسته بندی هم در محتوا استفاده کنید. البته در این زمینه ها بهتر است با یک سئوکار و یا همان شرکت طراحی سایت که مسئولیت طراحی سایت شما را به عهده گرفته صحبت کنید و در این زمینه با او مشورت کنید تا بتوانید تجربه کاربری مطلوبی به کاربران خود ارائه دهید.

استفاده از محتوای ویدئویی

یکی از تاثیرگذارترین محتواها در مورد افزایش سئو، محتوای ویدئویی است. طبق تحقیقاتی که صورت گرفته 90 درصد افراد قبل از خرید یک محصول، ابتدا ویدئو مربوط به آن را مشاهده می کنند. بنابراین وجود چنین محتوایی در سایت باعث می شود تا صفحات محصول و صفحات دسته بندی، تاثیر مثبتی روی نتایج سئو فروشگاه اینترنتی شما داشته باشد.

وبلاگ نویسی در فروشگاه های اینترنتی

اضافه کردن محصولات با توضیحات کافی نتیجه خوبی روی سئو سایت دارد اما نباید از وبلاگ نویسی وب سایت خود غافل شوید. شما می توانید با استفاده از وبلاگ نویسی، مخاطبان بسیار زیادی را به سایت خود دعوت کنید. به عنوان مثال شما فروشگاهی دارید که در آن به فروش محصولات مرتبط برای آقایان می پردازید. در چنین وبلاگی می توانید مقاله ای تحت عنوان بهترین هدیه برای آقایان بنویسید و در آن کاربران خود را دعوت به خرید محصولات سایت خود کنید.

با رعایت نکاتی که در این قسمت به شما گفتیم می توانید به بهترین نحو سئو سایت خود را بهبود ببخشید اما اگر سوالات بیشتری در این زمینه داشتید، می توانید با کارشناسان ما در سایت صحبت کنید تا اطلاعات کامل تری در اختیارتان قرار دهند. 

 

 

/

ثبت نظر

نظرات کاربران

مقالات مرتبط

همه مقالات