تحلیل و سئو پس از طراحی، گامی جلوتر در اعماق الگوریتم ژنتیک

تحلیل و سئو پس از طراحی، گامی جلوتر در اعماق الگوریتم ژنتیک

تجزیه، تحلیل و سئو پس از طراحی سایت می تواند اطلاعات گسترده ای در مورد مخاطبان ما و نحوه تعامل آنها با وبسایتمان به ما بدهد. در اغلب موارد ما برای گزارشگیری به این تجزیه و تحلیل ها اعتماد فراوان می کنیم.

تحلیل و سئو پس از طراحی

این روزها تا حدودی افراد با دانش سئو و تاثیر آن بر بهبود رتبه سایت آشنایی دارند. سئو می تواند در واقع همان چیزی باشد که یک کسب و کار حرفه ای را از دیگر کسب و کارها متمایز می کند. مهم نیست که یک کسب و کار نوپا و تازه وارد هستید یا سال ها در حوزه اینترنت فعالیت می کنید. سایت شما برای جان گرفتن و جذب مخاطب نیاز به پیاده سازی تکنیک های سئو دارد. بنابراین پس از طراحی سایت می بایست به طور دقیق و کامل، اصول سئو را برای بهینه سازی سایت به کار ببندید. در صورتی که پس از طراحی سایت اقدام به تحلیل و سئوی سایت خود کنید می‌توانید آمار و اطلاعات جامعی در خصوص رفتار کاربران و نحوه تعامل آن ها با سایت به دست آورید. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر به اهمیت این موضوع بپردازیم.

سئو پس از طراحی سایت

برخی بر این باورند که بعد از طراحی سایت دیگر کار آن ها تمام شده و نیاز به اعمال تغییرات بر روی وبسایت خود ندارند. در واقع با راه اندازی سایت کار شما تازه آغاز می شود. فعالیت در فضای اینترنت حالتی پویا داشته و برای اینکه بتوان جایگاه خود را در میان رقبا به خوبی حفظ کرد و همیشه مخاطبان خاص خود را داشت لازم است ما هم به صورت پویا و مستمر در حال فعالیت باشیم و رسیدگی های لازم را بر روی وبسایت خود انجام دهیم.

اینکه زمانی شما طراحی سایت خود را بر اساس اصول سئو انجام داده اید دلیل بر این نیست که صفحات سایت شما دیگر نیازی به بروز رسانی و اعمال تغییرات ندارند. سئو همیشه در حال تغییر بوده و تکنیک ها و ترفندهای آن به روز رسانی می شوند. شما هم باید همگام با اصول سئو پیش بروید و در صورت نیاز، وب سایت خود را بعد از طراحی مجدد تحلیل، آنالیز و بررسی کرده و بر طبق نیاز اصول سئو جدید را بر روی آن پیاده سازی کنید.

اگر از ترفندها و طرح های قدیمی سئو بر روی سایت خود استفاده می‌کنید نباید انتظار این را داشته باشید که رتبه قابل قبولی در گوگل به دست آورید. پس هوشیارانه عمل کرده و دائماً دانش سئوی خود را آپدیت کنید.

اهمیت تحلیل و سئو پس از طراحی سایت

همانطور که می دانید موتور جستجوی گوگل اهمیت بسیار زیادی به سایت های بهینه سازی شده می دهد و برای آن ها ارزش زیادی قائل است. گوگل بر همین اساس سایت های مختلف را رتبه بندی می کند. با توجه به این موضوع می‌توان نتیجه گرفت هر مدیر وبسایتی در هر حوزه کاری برای اینکه بتواند اهداف خود را تحقق بخشیده و مورد توجه کاربران قرار بگیرد می بایست اصول سئو را به درستی بر روی سایت خود پیاده سازی کند. 

بعد از طراحی سایت و اعمال تکنیک های سئو بر روی آن لازم است به طور مرتب وضعیت و شرایط سایت خود را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید. وقتی عملکرد سایت خود را ارزیابی می کنید می‌توانید اطلاعات بسیار مفیدی به دست آورید.

به عنوان مثال شما می توانید به این موضوع پی ببرید که کدام محتوا یا محصول در سایت شما بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته یا سایت شما از چه بخشی بیشترین بازدید را دریافت کرده است. می توانید نحوه رفتار و تعامل کاربران در سایت را مورد بررسی قرار داده و از این طریق به نقاط ضعف و نقاط قوت سایت خود پی ببرید.  قطعاً تهیه گزارش از روش کار سایت و عملکرد کاربران می تواند شما را در گرفتن تصمیم های مهم و کاربردی بسیار کمک کند.

شما می‌توانید به کمک این گزارشات اقدامات بعدی خود را برنامه ریزی کرده و بر اساس آن تغییراتی بر روی سایت خود ایجاد کنید تا بیشترین بهره‌وری را داشته و به رتبه قابل قبولی در گوگل دست پیدا کنید.  شما باید به طور دائم در حال تحلیل و بررسی سایت خود و استفاده از ترفندهای جدید سئو باشید تا از رقبا عقب نمانده و بتوانید همچنان برای کاربران خود ایجاد ارزش کنید. باید همیشه حرفی تازه برای مخاطبان خود داشته باشید. 

اجرای استراتژی های سئو به‌کمک گوگل آنالیتیکس

وقتی می خواهید استراتژی های کاربردی سئو را بر روی سایت خود اجرا کنید نیاز به یک سری ابزارها یا برنامه های مفید دارید تا بتوانید به کمک آن ها این عملیات را به شکلی کاملاً اصولی انجام دهید. وجود ابزارهای مختلفی همچون گوگل آنالیتیکس پروسه اجرای استراتژی های سئو را برای شما بسیار آسان و راحت کرده است. شما به کمک این برنامه می توانید در یک بازه زمانی کوتاه وضعیت سایت خود را مورد تحلیل و بررسی قرار داده و برای اعمال تغییرات بر روی سایت تصمیمات جدیدی بگیرید.

معمولاً فرایند تحلیل سایت با ابزار گوگل آنالیتیکس کاملا اصولی انجام شده و نتایج قابل قبولی به شما ارائه می دهد. اگر با این نرم افزار آشنایی چندانی ندارید می توانیم به صورت خلاصه در تعریف آن بگوییم؛ گوگل آنالیتیکس آمار جامع و کاملی از نحوه رفتار و تعامل کاربران در سایت به شما ارائه می دهد. از آن جایی که فعالیت شما در سایت جهت افزایش تعداد مخاطبین و به دنبال آن بهبود رتبه سایت است، گوگل آنالیتیکس با ارائه نحوه رفتار کاربران به شما می‌گوید که بهتر است چه تغییراتی در سایت خود ایجاد کنید. از جمله امکاناتی که گوگل آنالیتیکس در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشخص کردن تعداد بازدیدکنندگان سایت
  • مدت زمانی که هر کاربر به طور متوسط برای گشتن در وب سایت در نظر می گیرد.
  • مشخص کردن موضوعاتی که کاربران بیشتر به آن ها علاقه دارند.
  • مشخص کردن موقعیت مکانی بازدیدکنندگان سایت 
  • مشخص کردن تکنیک های بازاریابی که بیشترین تاثیر را بر روی افزایش نرخ ترافیک سایت دارند.
  • مشخص کردن موضوعات و محتواهایی که کاربران بیشتر به آن ها علاقه مندند. 
  • مشخص کردن تعداد مشتریان بالقوه سایت 
  • ویژگی کاربرانی که تبدیل به مشتری می شوند و…

راهکارهای سئو پس از طراحی سایت

اگر نمی خواهید از رقبای خود جا مانده و درجا بزنید. اگر احساس می کنید فعالیت شما در سایت آنچنان که باید مورد توجه کاربران و گوگل قرار نمی گیرد. اگر زمان زیادی بر روی بهره وری سایت می گذارید اما آنچنان که انتظارش را دارید تغییری در رتبه سایت مشاهده نمی کنید، لازم است استراتژی های سئو خود را بررسی کرده و به صورت کاملا اصولی وضعیت سایت را ارزیابی کنید.

در این مورد راهکارهایی برای سئوی سایت پس از طراحی آن ارائه شده اند که می توانند در بسیاری موارد برای همه کسب و کارها مفید و کاربردی باشند. در ادامه با یک سری از راهکارهای سئو پس از طراحی سایت آشنا می شویم.

به روز رسانی و اعمال تغییرات در سایت

سایت هایی که از اصول و تکنیک های سئو برای بهینه سازی وب سایت های خود استفاده کرده اند هم بعد از گذشت مدت زمانی نیاز به بروز رسانی و اعمال یک سری تغییرات دارند. یعنی اینطور نیست که شما با یکبار اعمال تکنیک های سئو برای همیشه از به کار بردن ترفندهای آن بی نیاز شوید. برخلاف باور برخی افراد بایستی بگوییم سایت شما برای اینکه بتواند فعالیتی پویا، مانا و بهینه داشته باشد بایستی به طور مرتب زیر نظر بوده و در صورت لزوم آپدیت شود.

شما می توانید با ایجاد یک سری تغییرات بر روی محتوا یا ساختار فنی سایت، خدمات خود را به شکلی جذاب تر و کارآمدتر در اختیار کاربران قرار دهید. با بروز بودن، همیشه یک گام فراتر از دیگر رقبا  پیش می روید و کاربران به شما اعتماد بیشتری خواهند کرد. ممکن است در روند ایجاد تغییرات در سایت یک سری از لینک ها دچار خرابی شده یا تگ های شما تغییر پیدا کنند.

ناقص شدن لینک ها یا تگ ها ممکن است باعث شود تا کاربران نتوانند به درستی از امکانات سایت شما بهره مند شوند و این قطعاً در رتبه سایت شما تاثیر منفی خواهد گذاشت. این گونه نیست که تنها با بروز رسانی محتوا یا تصاویر، سایت شما به طور کامل بهینه سازی شود. وقتی تصمیم به بروزرسانی بخشی از سایت می گیرید ممکن است این اعمال تغییرات باعث شود تا بخش های دیگر سایت نیز تحت تاثیر قرار گیرند.

پس باید نسبت به این موضوع بسیار هوشیار باشید و بعد از عملیات بروزرسانی، تگ ها، لینک ها، آدرس صفحات و... را بررسی و تحلیل کرده و از  درست بودن آن ها اطمینان حاصل کنید. خزنده های گوگل برای تغییر رتبه سایت شما به عوامل متعددی توجه می کنند که لینک ها و تگ ها نیز در این لیست قرار می گیرند. 

پیدا کردن ارور ۴۰۴ و رفع این مشکل

یکی از مواردی که به شکل عجیبی در افزایش نرخ پرش سایت ها تاثیرگذار است،  پیام یا ارور ۴۰۴ است. زمانی که کاربران می خواهند وارد یک صفحه از سایت شوند، معمولا بعد از وارد شدن به صفحه، پیام یا ارور ۴۰۴ به آن ها نشان داده می شود. این به منزله آن است که صفحه مورد نظر و اطلاعات آن در دسترس نیست و کاربران نمی‌توانند از محتوای صفحه استفاده کنند.

وقتی کاربر نتواند به هدف خود در سایت برسد، قطعاً از ماندن در آن منصرف شده و صفحه را ترک می کند. به هر نسبت که نرخ پرش سایت افزایش داشته باشد، رتبه سایت در موتور جستجوی گوگل افت پیدا خواهد کرد. اگر نمی خواهید با این مشکل دست و پنجه نرم کنید، بایستی ارورهای ۴۰۴ در سایت خود را پیدا کرده و آن ها را رفع کنید. عوامل مختلفی وجود دارند که باعث می‌شوند کاربر بعد از ورود به یک صفحه خاص از سایت با پیام خطای ۴۰۴ روبرو شود. این عوامل به شرح زیر هستند:

  • اشتباه و نادرست بودن پیوندهای اشتراکی
  • غلط های املایی در آدرس url صفحه
  • ریدایرکت های فراموش شده
  • خرابی لینک ها و…

برای رفع پیام خطای  ۴۰۴، باید ابتدا علت بروز آن را شناسایی کنید. به عنوان مثال اگر ‏url صفحه ای از سایت خود را به تازگی تغییر داده اید، برای پیشگیری از بروز خطای ۴۰۴ بایستی صفحه مورد نظر را به آدرس صفحه جدید ریدایرکت کنید. یا اگر تصویر یا فایل خاصی را از روی سایت خود حذف می کنید، بایستی در همان لحظه فایل آن را از قسمتی که فراخوانی شده نیز حذف کنید. به این شکل می توانید از بروز خطای ۴۰۴ برای کاربران جلوگیری کرده و نرخ پرش سایت خود را کاهش دهید.

شناسایی فرصت هایی برای افزایش ترافیک سایت

در واقع می توان گفت استراتژی های سئو و بهینه سازی وب سایت به طور کلی به این منظور انجام می شوند که سایت مورد نظر تعداد مخاطبان بیشتری جذب کرده و  با افزایش اعتماد گوگل رتبه خود را بهبود ببخشد. تا زمانی که رتبه شما در موتور جستجوی گوگل به وضعیت قابل قبولی نرسد، شما قطعا نمی توانید خدمات و محصولات مورد نظر خود را به مخاطبان هدف ارائه کنید. در نتیجه افزایش فروش و سودآوری قابل توجهی در انتظار شما نخواهد بود.

پس همه چیز به صورت زنجیره وار به یکدیگر ربط دارند و به نحوه پیاده سازی استراتژی های سئو در سایت مربوط می شوند. اگر می خواهید سایت خود را به بازدید بالایی برسانید، بایستی بتوانید فرصت های افزایش ترافیک سایت را شناسایی کرده و از آن ها به نحو احسنت استفاده کنید. از جمله ترفندهای افزایش ترافیک سایت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عملکرد رقبای خود را مورد ارزیابی قرار داده و منشاء ترافیک ورودی آن ها را کشف کنید. با تحلیل و بررسی صفحات سایت رقبا می توانید اطلاعات مفید و ارزشمندی به دست آورید.
  • شما می توانید از طریق بازاریابی دیجیتال، بک لینک های معتبر برای سایت خود بگیرید. 
  • محتوای یونیک و باکیفیت تولید کنید که برای مخاطب ایجاد ارزش کند. 
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی را حتماً در استراتژی های بازاریابی خود در نظر داشته باشید.
  • از امکان انتشار پست مهمان در سایت های دیگر استفاده کنید.
  • ایمیل مارکتینگ نیز می‌تواند تا حدودی در افزایش نرخ ترافیک سایت شما موثر باشد.

پیگیری تغییرات سایت

 وقتی سایت خود را از نظر سئو مورد ارزیابی دقیق قرار داده و بر اساس آن تغییرات لازم را بر روی سایت اعمال می کنید، لازم است این تغییرات ایجاد شده را بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی پیگیری و آنالیز کنید. در واقع شما با پیگیری تغییرات سایت به این موضوع پی خواهید برد که آیا عملیات انجام شده بر روی سایت بازدهی مورد نظر شما را به دنبال داشته است یا خیر.

اگر می خواهید وضعیت نرخ ترافیک سایت خود را مشاهده کنید لازم است حتما پیگیری دقیقی بر روی تغییرات سایت داشته باشید. تست و آزمایش اقداماتی که انجام داده اید می تواند شما را از روند کار سایت مطلع کند. وقتی تغییرات ایجاد شده را مورد بررسی و پیگیری قرار می دهید، می توانید به نقاط ضعف و قوت آن پی ببرید و در صورت نیاز تصمیم گیری های لازم را اتخاذ کنید.

 

تحلیل و سئو پس از طراحی

مطلبی که خواندید تهیه شده در تیم تحریریه شرکت طراحی سایت و بهینه سازی سایت و طراحی اپلیکیشن کاسپید بود. امیدواریم که از خواندن آن نهایت استفاده را کرده باشید.

/

ثبت نظر

نظرات کاربران

مقالات مرتبط

همه مقالات