سئوی آف پیج چیست

سئوی آف پیج چیست

لازمه موفقیت کسب و کارهای اینترنتی در دنیای وب این است که اطلاعات و دانش خود را در زمینه سئو و بهینه سازی سایت افزایش دهند. شاید برخی افراد با بکارگیری یک سری ترفندهای خاص به صورت غیر اصولی، وضعیت سایت خود را در موتور جستجوی گوگل بهبود ببخشند. اما این شرایط دائمی و پایدار نیست. شما برای اینکه بتوانید به صورت کاملا ارگانیک و درست نرخ بازدید از سایت خود را افزایش دهید، می بایست با بخش های مختلف سئو آشنا شده و از آن ها در زمان و مکان درست استفاده کنید. سئو به دو بخش کلی داخلی و خارجی تقسیم می شود که این دو بخش به نوعی مکمل یکدیگرند. ما قصد داریم در این مطلب در خصوص سئوی آف پیج یا همان سئوی خارجی صحبت کنیم و روش کار آن را فرا بگیریم.

سئو اف پیج

سئوی آف پیج چیست؟

اگر در مباحث سئو، به عبارت سئوی آف پیج برخوردید، بهتر است بدانید که این سئو در واقع همان سئوی خارجی است که عملیات خود را در خارج از سایت انجام می دهد. سئوی آف پیج (Off-Page)، شامل هر نوع فعالیت خارج از وب سایت است که در جهت بهینه سازی و ارتقای رتبه آن انجام می شود.

اگر به تاثیر و اهمیت سئوی آف پیج یا سئوی خارجی در بهبود رتبه سایت خود پی ببرید، احتمالا زمان را از دست نداده و به سرعت اقدام به پیاده سازی تکنیک های آن می کنید. اگر شما تمامی اقدامات لازم را جهت بهینه سازی تصاویر، متن ها، سرعت وب سایت، کلمات کلیدی و... انجام دهید، اما به سئوی خارجی اهمیت ندهید، نمی توانید امیدوار باشید که ربات ها و خزنده های گوگل اهمیت زیادی به سایت شما دهند.

در واقع سئوی خارجی و داخلی در کنار هم کمک می کنند تا سایت شما نسبت به دیگر رقبا به جایگاه بهتری برسد. برای اینکه بتوانید از مزایای سئوی خارجی روی رشد و توسعه سایت خود بهره مند شوید، لازم است ابتدا اقداماتی که برای بهبود سئوی خارجی ارائه شده اند را در نظر داشته و آن ها را رعایت کنید. ما در ادامه ابتدا در خصوص مزایای سئوی آف پیج و سپس اقدامات موثر در جهت بهینه سازی آن صحبت می کنیم.

مزایای سئوی آف پیج (Off-Page SEO)

شاید اگر با مزایای سئوی آف پیج آشنا شوید، دیگر زمان را برای بکارگیری ترفندهای آن از دست ندهید. سئوی آف پیج یا سئوی خارجی می تواند مسیر موفقیت و دستیابی به رتبه برتر گوگل را برای شما هموارتر و راحت تر کند.

سئو اف پیج

اگر فعالیت خود را در دنیای وب همگام و هماهنگ با اصول و استانداردهای گوگل نکنید، مدت زمانی نخواهد گذشت که شما از دایره رقابت خارج می شوید. پس برای پیشگیری از بروز چنین اتفاقی بهتر است دست به کار شده و اصول بهینه سازی سایت را آموزش ببینید. در ادامه قصد داریم برای افزایش آگاهی شما، با چند مورد از مزایای سئوی آف پیج آشنا شویم:

  • تهیه محتوای ارزشمند، مفید و کاربردی که بتواند نیازی از کاربران را رفع کند، می تواند برای بهبود رتبه سایت بسیار موثر واقع شود. اما تا زمانی که کاربران از حضور سایت شما مطلع نباشند، نمی توانند از محتوای داخل آن هم استفاده کنند. برای اینکه بتوانید نرخ بازدید و تعامل کاربران از سایت خود را افزایش دهید، می توانید از لینک سازی های خارجی استفاده کنید. سئوی آف پیج با تبلیغات خارج از سایت، باعث می شود تا نرخ بازدید سایت افزایش یافته و به دنبال آن توجه گوگل به سایت جلب شود. به این شکل رتبه سایت رفته رفته بهتر و بهتر می شود.
  • وقتی سایت های معتبر، سایت شما را به کاربران معرفی می کنند، اعتماد موتور جستجوی گوگل نسبت به سایت شما بیشتر می شود. علاوه بر این، شما می توانید با ارائه محتوا و خدمات ارزشمند، به عنوان متخصص در حوزه کاری خود شناخته شوید که این تاثیر بسزایی در تثبیت جایگاه شما بین کاربران و ربات های گوگل دارد. هر چه بتوانید اعتماد بیشتری از سوی کاربران و گوگل جذب کنید. قطعا موفق تر خواهید بود.

مهم ترین اقدامات برای بهبود سئوی آف پیج

خب حال که به اهمیت سئوی آف پیج در جلب اعتماد کاربران و گوگل پی بردیم، می خواهیم ببینیم برای بهبود سئوی خارجی نیاز است چه اقداماتی را انجام دهیم. در واقع اگر می خواهید نتایج قابل قبولی از کار روی سئوی آف پیج کسب کنید، لازم است از همان ابتدا مسیر را به درستی طی کنید و تمام نکات مهم در روند بهینه سازی سایت را به دقت رعایت کنید. در ادامه به چند مورد از مهم ترین اقدامات برای بهبود سئوی آف پیج اشاره می کنیم.

سئو اف پیج

بهبود سئوی آف پیج (سئوی خارجی) به کمک بک لینک

اگر هنوز با عنوان بک لینک و کاربرد آن آشنا نیستید، احتمالا مطالب این بخش می تواند برای شما مفید واقع شود. بک لینک ها در واقع مجموعه ای از لینک های خارجی هستند که از دیگر سایت های معتبر به سایت شما داده می شوند. این بک لینک ها کاملا کاربردی، معتبر و بسیار مفید هستند و می توانند تعداد کاربر بیشتری را به سایت شما روانه کنند.

معمولا زمانی که کاربران به یک سایت خاص مراجعه می کنند و به دنبال محصولات یا خدماتی خاص هستند، در مسیر جستجو و گشت و گذار در سایت های مختلف، به لینکی برخورد می کنند که با کلیک کردن روی آن، به سایت مرجع هدایت می شوند. شما می توانید همان سایت مرجعی باشید که کاربران به دنبالش هستند. این روش، یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای افزایش بازدید سایت و بهبود سئوی آف پیج است.

البته کسب رتبه برتر از گوگل تنها به بک لینک ختم نمی شود. ممکن است کاربران از طریق بلک لینک به سایت شما مراجعه کنند اما وقتی وارد سایت می شوند، از محتوای ارائه شده رضایت چندانی نداشته باشند. همچنین هاست به کار رفته در سایت نیز تاثیر زیادی در جذب کاربران یا فراری دادن آن ها دارد. پس سعی کنید برای سایت خود از هاست معتبر و باکیفیت استفاده کنید.

محتوایی ارزشمند تولید کنید که پس از ورود کاربران، این محتوا آن ها را مجاب به ماندن در سایت کند. هر کاربری که از طریق بک لینک وارد سایت شما شود، می تواند یک امتیاز مثبت برای شما در نظر گرفته شود. پس اهمیت استفاده از بک لینک در بهبود سئوی آف پیج و کسب رتبه برتر در گوگل را نادیده نگیرید.

ساخت وبلاگ

وبلاگ ها، صفحاتی شخصی یا گروهی هستند که می توان به صورت روزانه یا هر چند وقت یک بار در آن ها مطالبی را بارگذاری کرد. معمولا سایت های زیادی هستند که برای افزایش نرخ بازدید سایت خود، از وبلاگ ها استفاده می کنند. در واقع از آن جایی که مطالب و محتوای به کار رفته در وبلاگ ها جذاب، کوتاه، مفید و کاربردی هستند، می توانند توجه زیادی از سوی مخاطبان خود جلب کنند. به همین جهت لینک دهی در وبلاگ می تواند بازخوردهای بسیار خوبی داشته باشد.

یکی از اقداماتی که می توانید در جهت بهبود سئوی آف پیج یا سئوی خارجی انجام داده و نسبت به رقبای خود در شرایط بهتری قرار بگیرید، این است که یک وبلاگ اختصاصی بسازید. حال می توانید روی آن کمی کار کرده و از طریق همین وبلاگ، عملیات لینک دهی را آغاز کنید. پس از انجام این کار، مدت زمان زیادی نخواهد گذشت که کاربران زیادی به سمت سایت شما سرازیر می شوند. به شما پیشنهاد می کنیم کار روی وبلاگ را نادیده نگیرید.

شما می توانید متناسب با شرایط کار و حرفه خود، از مطالب، مقالات و محتواهای مفید و باکیفیت در وبلاگ استفاده کنید. این اقدام نه تنها باعث افزایش سطح آگاهی و اطلاعات مخاطبان شما می شود، بلکه آن ها را با خدمات و محصولاتتان بیشتر آشنا کرده و مجابشان می کند که حتما سری به سایتتان بزنند. پس می توان نتیجه گرفت، موثرترین عامل در ترویج و رشد وب سایت، استفاده از بک لینک های مفید در وبلاگ است.

استفاده از رپورتاژ خبری

یکی از مهم ترین خدمات سئو که می توان از آن برای بهبود سئوی آف پیج استفاده کرد، رپورتاژ است. اما رپورتاژ چیست؟ برای آشنایی بیشتر آن دسته از افرادی که شناختی در مورد رپورتاژ ندارند می توانیم تعریفی شفاف و ساده ارائه کنیم. رپورتاژ یک شیوه تبلیغاتی مدرن و جدید است که اثرات منفی روش های تبلیغاتی تهاجمی را ندارد. در این روش، منتشر کننده پیام تبلیغاتی به شکلی غیر مستقیم و نامحسوس مخاطبان را به استفاده از خدمات یا محصولی خاص تشویق می کنند.

رپورتاژ خبری تاثیر بی نهایت زیادی در جذب کاربران به سایت شما دارد. برای این کار پیشنهاد می کنیم به سایت های معتبر خبری مراجعه کنید. این سایت ها معمولا جزء پربازدیدترین سایت های حال حاضر در دنیا هستند که هر گونه معرفی خدمات یا تبلیغات در آن ها، بسیار مورد توجه قرار می گیرد. اگر به دنبال این هستید که برند یا محصولی خاص را به کاربران معرفی کنید، می توانید از رپورتاژ خبری استفاده کنید.

رپورتاژ شما به صورت یک آگهی تبلیغاتی در سایت های موردنظر منتشر شده و در معرض دید عموم کاربران قرار می گیرد. این موضوع شانس دیده شدن شما را بسیار افزایش می دهد. این آگهی تبلیغاتی می تواند حرفه و کسب و کار شما را به شکلی جذاب و موثر به کاربران معرفی کرده و آن ها را برای استفاده از خدمات شما ترغیب کند. این روزها، بسیاری از مدیران بازاریابی آنلاین، برای بهبود سئوی آف پیج از قابلیت های منحصر به فرد رپورتاژ استفاده کرده و در افزایش ترافیک سایت نیز بسیار موفق عمل می کنند.

بهبود سئوی آف پیج با فعالیت در فروم ها یا انجمن ها

یکی دیگر از راهکارهای بهبود سئوی آف پیج، فعال شدن در فروم ها یا انجمن هاست. شاید به دلیل حجم پیام های اسپم شده در این پلتفرم ها، برخی از مدیران وب سایت ها، تمایلی به حضور و شرکت در آن ها نداشته باشند. اما اگر به بزرگی هدف خود فکر کنید، می توانید روی نقاط ضعف موضوع چشم بسته و به مزایای آن توجه داشته باشید. فروم ها یا انجمن هایی که مرتبط با حوزه کاری شما هستند، نقش موثری در جذب مخاطب دارند.

شما می توانید به روش های مختلف از قابلیت فروم ها در بهبود سئوی آف پیج خود بهره مند شوید. یکی از این راهکارهای جالب و موثر این است که در زمان انتشار محتوایی خاص در این پلتفرم ها، شما اقدام به ثبت نظرات خود کنید. شما می توانید با نظرات تخصصی و حرفه ای خود، رفته رفته مورد توجه کاربران قرار گرفته و آن ها را نسبت به کسب و کار و خدمات خود کنجکاو کنید.

این یک شیوه کارآمد برای جذب کاربران است که آن ها را وادار به انجام کاری نمی کند. بلکه آن ها را مشتاق می کند که با میل شخصی و کاملا داوطلبانه اقدام به سوال از شما کرده و به سایتتان مراجعه کنند. برخی از این انجمن ها به شکلی هستند که شما می توانید لینک سایت خود را نیز در آن ها منتشر کنید. استفاده از بک لینک های مفید و جذب کاربر به این شکل، بر میزان اعتبار شما می افزاید. پس نسبت به اهمیت شرکت در فروم ها غافل نشوید.

فعالیت در شبکه های اجتماعی

این روزها بعید است که کسی از تاثیر فعالیت در شبکه های مجازی برای دیده شدن بی اطلاع باشد. شما در هر حوزه ای که کار می کنید، می توانید با فعالیت در این فضا، رشد بیشتری پیدا کرده و کاربران بیشتری را به سمت برند و کسب و کار خود جذب کنید. شبکه های اجتماعی به عنوان غول فضای مجازی شناخته می شوند که ارتباطات در آن ها بسیار گسترده و وسیع است. روزانه هزاران مبادله و معامله از طریق همین شبکه های اجتماعی انجام می شود.

بنابراین نمی توان اهمیت آن را در بهبود و رشد کسب و کارهای مختلف نادیده گرفت. کاربران زیادی هستند که به دلایل مختلف از جمله کاری، تفریحی، آموزشی و... به این شبکه ها مراجعه کرده و از خدمات آن ها بهره مند می شوند. پس با توجه به حجم زیاد کاربران در این فضا، می توان اطمینان داشت که فعالیت در آن می تواند تعداد کاربران بیشتری را به سایت شما هدایت کند. تنها کافیست بسته به شرایط کار خود یک یا چند پیج مختلف در این شبکه ها افتتاح کرده و در آن ها پست هایی مفید، ارزشمند و کاربردی برای جذب بیشتر مخاطبان منتشر کنید.

از جمله پربازدیدترین شبکه های اجتماعی می توان به توییتر، اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین و... اشاره کرد. محتواها و پست های شما می توانند شامل پست های تبلیغاتی، پست های آموزشی، پست های قرعه کشی، تخفیفی و... باشند. این نوع فعالیت علاوه بر اینکه پرستیژ و اعتبار کاری شما را افزایش می دهد، باعث می شود تا از راه های مختلف با مخاطبان هدف خود در ارتباط باشید.

استفاده از ویدیوهای تبلیغاتی و پادکست

پست های مالتی مدیا و ویدیوها تاثیر بسیار زیادی روی مخاطبان دارد. معمولا کاربران با محتواهای تصویری ارتباط بیشتر و بهتری برقرار می کنند. ابتدا سعی کنید مطابق با حوزه کاری خود، بهترین و جذاب ترین محتواهای ویدیویی را تولید کرده و پس از آماده سازی، آن ها را به شکل های مختلف در معرض دید کاربران قرار دهید.

می توانید در پیج های اینستاگرام، آپارات، یوتیوب و... اقدام به انتشار این پست ها کرده و منتظر بازخوردهای خوب آن باشید. یکی دیگر از جذاب ترین رسانه ها در دنیا، پادکست ها هستند که استفاده از آن ها روز به روز بیشتر می شود. محبوبیت روز افزون پادکست باعث شده تا برای بهبود سئو آف پیج توجه زیادی به آن ها شود. از مهم ترین مزایای استفاده از پادکست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی هنوز از تاثیر پادکست در بهبود سئوی سایت خود اطلاع ندارند. این یعنی شما می توانید با استفاده از امکانات و قابلیت های آن، نبض بازار خود را در دست گرفته و از بسیاری رقبا پیشی بگیرید.
  • این روزها تنها تمرکز روی موتورهای جستجوی گوگل نمی تواند ضامن موفقیت شما باشد. اگر می خواهید کمی متفاوت و البته موثر عمل کنید، بهتر است به سراغ گزینه ای جدید و ناب همچون پادکست بروید. شما می توانید با به اشتراک گذاشتن نظرات و تجارب کاری خود، مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کنید.
  • پادکست در برندسازی شما بسیار موثر واقع می شود. همچنین متفاوت ظاهر شدن شما باعث جلب نظر کاربران شده و اعتماد آن ها را به نوآوری و بروز بودن شما جلب می کند.

دیگر نکات مهم در خصوص سئوی آف پیج

علاوه بر موارد گفته شده شما می توانید از امکانات زیر برای بهبود سئوی آف پیج خود استفاده کنید:

  • استفاده از پست مهمان به صورت کاملا اصولی و در زمان مناسب. شما می توانید در وب سایت های معتبر، در خصوص کسب و کار خود و ارزشی که برای مخاطبانتان ایجاد می کنید صحبت کنید.
  • برگزاری رویدادها و وبینارهای آنلاین که تاثیر بسزایی در برندسازی شما دارد.
  • عضویت در موتورهای جستجو و دایرکتوری محتوا که می توانید با ثبت نام در سایت هایی همچون یاهو، الکسا، گوگل و... باعث افزایش امتیاز سایت خود شوید.

در پایان به شما توصیه می کنیم برای کار روی سئوی آف پیج و انجام اقدامات آن، زمان مناسبی را انتخاب کنید. زمانی اقدام به انتشار پست ها و محتواهای خارجی کنید که مطمئن باشید محتوای سایت شما و محصولاتتان برای کاربران مفید بوده و به نوعی برای آن ها ایجاد ارزش می کند. در واقع برای اینکه بتوانید اعتماد کاربران را به نحو احسنت جلب کنید، لازم است، سئوی داخلی و خارجی را در کنار هم رشد دهید.

 

/

ثبت نظر

نظرات کاربران

مقالات مرتبط

همه مقالات