طراحی سایت و ارتباط آن با سئوی سایت

طراحی سایت و ارتباط آن با سئوی سایت

اگر قصد طراحی سایت دارید یا به تازگی سایت خود را راه اندازی کرده‌اید، بایستی بدانید که در فضای کسب و کار اینترنتی شرط لازم برای موفقیت و دیده شدن، آشنایی با اصول سئو و پیاده سازی تکنیک های آن بر روی سایت است. در واقع طراحی سایت و سئو دو مقوله بسیار مهم و اساسی هستند که کاملا به یکدیگر مرتبط بوده و می بایست همگام با هم پیش بروند. در این مطلب می خواهیم به طراحی سایت و ارتباط آن با سئو سایت بپردازیم و نکاتی را در این خصوص به شما ارائه کنیم.

طراحی سایت و ارتباط آن با سئوی سایت

اگر می خواهید در رقابت شدید و تنگاتنگی که در فضای اینترنت وجود دارد همچنان پایدار و پابرجا باقی بمانید، لازم است با اصول سئو به خوبی آشنا شوید. هیچ سایت طراحی شده ای بدون  بهره مندی از تکنیک‌های سئو نمی‌تواند راه به جایی برده یا مورد توجه کاربران قرار گیرد. در واقع طراحی سایت و سئو کاملاً به هم مرتبط و وابسته هستند.

طراحی سایت و ارتباط آن با سئوی سایت

موتور جستجوی گوگل برای اینکه بتواند رتبه قابل قبولی به یک سایت بدهد، فاکتورهای متعددی را در نظر می‌گیرد. سئو به طور کلی به دو نوع سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم می شود. سایت شما برای اینکه به جایگاه قابل قبولی در موتور جستجوی گوگل برسد، می‌بایست هم از نظر سئوی داخلی و هم از نظر سئوی خارجی در شرایط مطلوبی قرار داشته باشد. از جمله  اقداماتی که می بایست برای سئو داخلی و خارجی سایت خود انجام دهید عبارتند از:

  • توجه به کدنویسی های سایت
  • دقت در انتخاب دامنه و هاست سایت
  • دقت به ساختار فنی سایت و بهینه سازی آن
  • توجه به بهینه بودن قالب سایت
  • توجه به بهینه بودن محتوای سایت
  • دقت در انتخاب و چیدمان المان های مختلف سایت
  • لینک سازی های خارجی برای سایت
  • استفاده از روش های بازاریابی آنلاین و اینفلوئنسر مارکتینگ جهت سئو خارجی سایت و…

اگر بخواهیم به طور خلاصه به رابطه میان طراحی سایت و سئو سایت بپردازیم، می توانیم آن را در یک جمله خلاصه کنیم. "هر سایت بدون پیاده سازی اصول سئو محکوم به شکست و نابودی است". اگر طراحی سایت خود را به شرکت های متخصص بسپارید، این مجموعه ها معمولاً خدمات سئو سایت را نیز در اختیار شما قرار می دهند. اما در ادامه حتماً به این موضوع خواهیم پرداخت که چرا باید طراحی سایت و خدمات سئوی آن را از یک شرکت واحد بخواهید.

چرا باید خدمات طراحی سایت و سئو سایت را به یک شرکت بسپارید؟

درست است که سئو مهم ترین اصل در بقا و دوام یک سایت است. اما باید این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که اگر خدمات سئو به درستی و با اصول خاص آن انجام نشود می‌تواند نتایج معکوس به دنبال داشته باشد. برای این منظور اغلب به افرادی که تصمیم به راه اندازی و طراحی سایت دارند توصیه می شود برای این کار حتما به یک شرکت معتبر مراجعه کرده و خدمات مورد نظر خود را به صورت یک جا از این مجموعه ها درخواست کنند.

 

یعنی شرکتی که  پروژه طراحی سایت شما را پذیرفته است بهتر است خدمات سئو و بهینه سازی آن را نیز همزمان انجام دهد.

طراحی سایت و ارتباط آن با سئوی سایت

در صورتی که طراحی سایت را به یک شرکت و عملیات سئو و بهینه سازی آن را به شرکتی دیگر واگذار کنید، احتمالاً با مشکلات مختلفی روبرو خواهید شد. در نتیجه پیدا کردن مقصر و مشکل اصلی کمی برای شما دشوار خواهد بود. وقتی تمامی پروژه خود را به یک شرکت واگذار می کنید، معمولاً طراحان وب سایت با آگاهی عمیق از نوع کسب و کار شما و اقداماتی که روی سایت شما انجام داده اند می توانند بهترین خدمات را برای سئو و بهینه سازی آن نیز ارائه کنند. به همین جهت شما کمتر با مشکل یا چالش خاصی روبرو خواهید شد.

آیا ارتباطی میان زبان طراحی سایت و سئو سایت وجود دارد؟

برخی افراد آنچنان در زمینه سئو سایت عمیق می شوند که تصور می‌کنند هر اقدامی که روی سایت خود انجام می‌دهند می‌تواند بر روی سئوی آن تاثیرگذار باشد. این موضوع در خصوص زبان طراحی سایت صدق نمی کند. یعنی ارتباط خاصی میان زبان انتخاب شده برای طراحی سایت و سئو سایت وجود ندارد. البته شما با در نظر داشتن یک سری نکات در پروسه برنامه نویسی سایت می توانید به بهبود رتبه سایت کمک کنید. از مهم ترین مواردی که بر روی سئو وب سایت تاثیرگذار هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت ریسپانسیو بودن وب سایت
  • نحوه چیدمان المان های مختلف در وب ‌سایت
  • سرعت وب سایت
  • برقراری ارتباط موثر و صحیح میان صفحات سایت
  • خروجی قالب html صفحات و…

بنابراین چیزی که ربات های گوگل برای رتبه بندی وب سایت به آن توجه دارند زبان انتخاب شده برای طراحی وب سایت نیست، بلکه چگونگی پیاده سازی وب سایت و خروجی صفحات آن  است که مورد توجه موتور جستجوگر گوگل قرار می گیرد.

 

/

ثبت نظر

نظرات کاربران

مقالات مرتبط

همه مقالات