چگونگی کشف وب سایت آمارگیری رایگان جهت بررسی ترافیک وب سایت

چگونگی کشف وب سایت آمارگیری رایگان جهت بررسی ترافیک وب سایت

اگر به دنبال یک وب سایت رایگان جهت بررسی آمار ترافیک وب سایت تان جهت بهبود عملکرد سئو هستید، واقعاً لازم نیست که زیاد بگردید و سردرگم شوید. وب سایت های زیادی هستند که این خدمات را به صورت رایگان به شما ارائه می کنند. اگر با اصول چنین وب سایت های رایگان آمارگیری ترافیک آشنا نیستید، در اینجا به توضیح مختصری از آن می پردازیم.

ثبت نام در سایت آمار ترافیک



ابتدا باید اقدام به ثبت نام و ایجاد یک حساب کاربری در آن وب سایت نمایید و اطلاعات تماس و تمامی اطلاعات مورد و درخواستی را پر کرده و در پایان به شما یک کد ارائه می شود که می توانید به وب سایت خود متصل نموده و توسط آن برنامه اطلاعات لازم بازیابی می شود.

وبسایت آمارگیری

اگر می خواهید تعداد بازدیدکنندگان وب سایت تان مشخص شود، می توانید کدی برای آن انتخاب نمایید. اغلب اوقات می توانید یک گرافیک خاص برای آن تهیه دیده که چگونگی نمایش آماری وب سایت تان در آن مشخص شود. همچنین اگر نمی خواهید این اطلاعات وب سایت شما به اشتراک گذاشته شود (مانند وب سایت های تازه کار) می توانید کدی را انتخاب نموده تا تمامی این آمار به صورت نامرئی و فقط برای دید شما به نمایش در بیاید.

 

تمامی وب سایت های اینترنتی در هر زمینه کاری تمایل دارند تا نرخ ترافیک سایت خود را افزایش دهند. برخی با افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت به هدف خود می رسند و برخی نیز با جذب بیشتر کاربر باعث افزایش شانس فروش خود می شوند و از این طریق به سودآوری بیشتری می رسند. تا زمانی که ندانید نرخ ترافیک سایت شما در چه شرایطی قرار دارد، قطعاً نمی توانید عملکرد سایت خود را ارزیابی کنید. بنابراین اطلاع از میزان نرخ ترافیک سایت تاثیر بسزایی در موفقیت کسب و کار شما دارد. راهکارهای زیادی وجود دارند که بتوان به کمک آن ها نرخ ترافیک سایت را بررسی کرد. در این مطلب قصد داریم شما را با چند وبسایت آمارگیری رایگان آشنا کنیم که امکان بررسی ترافیک وب سایت را برای شما فراهم می کنند.


همه چیز درباره نرخ ترافیک وبسایت


نرخ ترافیک وب سایت به شما می‌گوید که عملکرد شما در رابطه با  نحوه جذب کاربران به چه شکلی بوده است. ارزیابی ترافیک وب سایت اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد. در گزارشات حاصل شده شما می توانید به این موضوع پی ببرید که ترافیک سایت از کجا می آید؟ کاربران به چه شکلی با وب سایت شما تعامل برقرار می کنند؟ و کدام یک از خدمات بازاریابی آنلاین شما در راستای جذب کاربران موثر و کاربردی هستند؟


بررسی دقیق نرخ ترافیک وب سایت، نقاط قوت و ضعف کار شما را مشخص کرده و به شما می گوید که در حال حاضر دقیقا در چه شرایط و وضعیتی قرار دارید؟ پس شما به این شکل می توانید تصمیمات جدیدی اتخاذ کرده و در صورت نیاز تغییراتی را بر روی وبسایت خود اعمال کنید. لازم است بدانید شما علاوه بر بررسی نرخ ترافیک وب سایت خود می بایست وضعیت سایر رقبا را نیز بررسی و آنالیز کنید. قطعاً برای عملکرد بهتر و پیشی گرفتن از رقبا بایستی با روش کار آن ها به خوبی آشنا باشید تا بتوانید از این طریق نسبت به رقبای خود متمایز عمل کنید و کاربران بیشتری را به سمت خود جذب نمایید.

 

وبسایت آمارگیری
اهمیت بررسی نرخ ترافیک وب سایت رقبا


همانطور که پیش از این اشاره کردیم گزارشاتی که پس از بررسی نرخ ترافیک وب سایت به شما ارائه می شوند اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیارتان قرار می‌ دهند. مهم نیست این بررسی مربوط به وب ‌سایت خودتان باشد یا وبسایت رقبا، به هر صورت داده ها و اطلاعاتی که در قالب یک گزارش به شما ارائه می شوند می توانند در تصمیم گیری های آینده شما بسیار موثر باشند. 


برای آن دسته از افرادی که هنوز نمی دانند چرا باید نرخ ترافیک وب سایت رقبای خود را نیز به طور مرتب آنالیز کنند می خواهیم به چند مورد مهم در این رابطه اشاره کنیم. از جمله اطلاعاتی که پس از ارزیابی نرخ ترافیک وب سایت رقبا در اختیار شما قرار می گیرند عبارتند از:


•    شما می توانید پست ها و صفحاتی از وبسایت رقبای خود را که بیشترین میزان بازدید را به خود اختصاص داده اند از این طریق کشف کنید.
•    می توانید به این موضوع پی ببرید که رقبای شما با کدام یک از کلمات کلیدی خود رتبه بندی شده اند.
•    می توانید به لیست کانال هایی که بیشترین میزان بازدید را برای رقبای شما فراهم کرده ‌اند نیز پی ببرید.
•    قطعاً وقتی به اطلاعات مفیدی در این سه  مورد دست پیدا می کنید، می توانید فعالیت های آینده خود را بر طبق آن ها برنامه‌ریزی کرده و نتایج بهتری کسب کنید. شما می توانید همان کلمات کلیدی و موضوعاتی که در سایت های رقیب بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند را هدف خود قرار داده و سعی کنید به شیوه‌ای متفاوت و موثر بر روی آن ها تمرکز کنید تا محتوایی ارزشمند و جذاب برای کاربران خود تولید کنید.


روش های بررسی میزان ترافیک وب سایت


پس از اینکه افراد به این موضوع پی بردند که بررسی ترافیک وب سایت تا چه اندازه در پیشبرد اهداف آن ها تاثیر گذار است این سوال برای آن ها ایجاد می شود که به چه شکلی می توانند ترافیک وب سایت خود را بررسی و آنالیز کنند. برای پاسخ به این سوال ما می توانیم ابزارها و برنامه های مختلفی را معرفی کنیم. از جمله ابزارهای بسیار کاربردی و حرفه ای در زمینه بررسی میزان ترافیک وب سایت می توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    ابزار SEM Rush
•    ابزار Similar Web 
•    ابزار Google Search Console
•    ابزار Uber Suggest و…
هرکدام از این ابزارها مزایا و معایب خاص خود را دارند و امکانات ویژه ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اما یکی از جالب ترین روش هایی که می توان به کمک آن اقدام به بررسی میزان ترافیک وب سایت کرد استفاده از وب سایت های رایگان است. بله وب سایت هایی وجود دارند که به صورت رایگان امکان آمارگیری دقیق میزان ترافیک سایت را برای شما فراهم می کنند. در ادامه با روش استفاده از این وب سایت ها و انواع آن آشنا می شویم.
 

وبسایت آمارگیری
 

کشف وب سایت های آمارگیری رایگان برای بررسی نرخ ترافیک وب سایت


همانطور که پیش از این اشاره کردیم وبسایت های متعددی وجود دارند که به صورت رایگان این امکان را برای شما فراهم می کنند تا بتوانید به کمک آن ها اقدام به بررسی نرخ ترافیک وب سایت خود کنید. نیازی به  سردرگمی نیست، اگر با تکنیک ها و روش کار این وب سایت ها آشنا نیستید ما قصد داریم در ادامه شما را با اصول انجام آن آشنا کنیم. 
اولین کاری که می بایست انجام دهید این است که در وب سایت مورد نظر ثبت نام کرده و یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید. در زمان ثبت نام از شما یک سری اطلاعات مانند اطلاعات تماس خواسته می ‌شود که می بایست به طور دقیق آن ها را در بخش مربوطه وارد کنید. پس از ورود اطلاعات و ثبت آن ها در صورت موفقیت آمیز بودن ثبت نام به شما یک کد مخصوص ارائه می شود.


به کمک این کد می توانید برنامه را به وب ‌سایت خود متصل کرده و از خدمات آن برای بازیابی اطلاعات استفاده کنید. می توانید برای مشخص کردن تعداد بازدید کنندگان وب سایت خود یک کد اختصاصی در نظر بگیرید. برخی از وب سایت ها یک گرافیک خاص در نظر می‌گیرند که به کمک آن نمایش آماری تعداد بازدیدکنندگان به صورت بصری مشخص می شود.  


ممکن است تمایل داشته باشید اطلاعات مربوط به آمار بازدیدکنندگان سایت برای کاربران قابل مشاهده نباشد. برای این درخواست شما نیز یک راه حل وجود دارد. آن هم این است که از یک کد اختصاصی استفاده کنید که به کمک آن اطلاعات مربوط به آمار بازدیدکنندگان سایت نامرئی شده و تنها برای شما به نمایش درآید. حال می خواهیم شما را با چند مورد از وب سایت های آمارگیری رایگان که می توانند در این مورد کاربردی باشند آشنا کنیم.


گوگل


بهتر است قبل از معرفی هر وب سایتی با امکانات و قابلیت هایی که خود گوگل برای شما در نظر گرفته آشنا شویم. یکی از سرویس های جالب توجه و کاربردی گوگل در این مورد، سرویس گوگل آنالیز است. سرویس گوگل آنالیز برای آن دسته از کاربرانی که جزء مشتریان همیشگی گوگل ادوردز یا تبلیغات گوگلی هستند و صورتحساب های خود را به طور کامل پرداخت کرده‌اند، خدمات را به صورت رایگان ارائه می کند. 
حال برای برخی از افراد این سوال پیش می‌آید که اگر جزء کاربران گوگل ادوردز نباشیم چه اتفاقی می افتد؟ آیا نمی توانیم از خدمات سرویس گوگل آنالیز استفاده کنیم؟ البته که امکان استفاده رایگان از خدمات این سرویس برای شما وجود دارد. اما با این شرط که صفحه شما حداقل در ماه به 5 میلیون بازدید رسیده باشد. 


وب سایت Start Counter


این وب سایت نیز یکی دیگر از وب سایت هایی است که به شما در بررسی نرخ ترافیک سایت کمک بسیار زیادی می کند. البته استفاده از امکانات و خدمات این وب سایت ها محدودیت ها و شرایط خاصی دارند که می بایست حتما واجد این شرایط باشید تا بتوانید از قابلیت های آن استفاده کنید. شرط استفاده رایگان از وب سایت Start Counter این است که تعداد دفعات بارگذاری صفحات سایت شما در هر ماه به عدد 5.1  میلیون بار رسیده باشد. 


در غیر اینصورت امکان استفاده رایگان از خدمات این وبسایت برای شما وجود ندارد. اما بعد از این آمار شرایط استفاده از امکانات وب سایت تغییر خواهد کرد که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می‌کنیم:


•    اگر تعداد دفعات بارگذاری صفحات سایت بین5.1 تا 5.7 میلیون بار باشد می بایست به صورت ماهیانه 9 دلار پرداخت کنید.
•    اگر تعداد دفعات بارگذاری صفحات سایت بین 5.7 تا 15 میلیون بار باشد می بایست به صورت ماهیانه 19 دلار پرداخت کنید.
•    اگر تعداد دفعات بارگذاری صفحات سایت به بیش از 15 میلیون بار برسد می بایست به صورت ماهیانه 29 دلار پرداخت کنید. 


وبسایت Free Start Counter


همانطور که از نام آن کاملاً مشخص است، این وب سایت به عنوان یک وب سایت آمارگیری رایگان برای بررسی نرخ ترافیک شناخته می شود. اما با این حال می بایست برای استفاده از آن هزینه پرداخت کنید. البته نگران نباشید هزینه ای که برای استفاده از خدمات این وب سایت می پردازید دلار نیست. 
این وب سایت یک لینک اسپانسری دارد که زمانی که شما یک کد اختصاصی برای خود می سازید به شما نشان داده می شود. شما با استفاده از این لینک اسپانسری، سایت مورد نظر را در صفحه خود تبلیغ می کنید. اگر تمایل ندارید که در صفحات سایت خود لینک اسپانسری وب سایت مورد نظر را قرار داده و تبلیغاتی برای آن انجام دهید بهتر است به سراغ وب ‌سایت ‌های دیگر بروید.


وب سایت Hit Counter


این وب سایت گرافیک های آماری بسیار متنوع و گوناگونی در اختیار شما قرار می دهد. شما می‌توانید گرافیک های مورد نظر خود را در سایزها، شکل ها و رنگ بندی های مختلف انتخاب کنید. این وب سایت ها اطلاعات بسیار ارزشمند و مفیدی را در اختیار شما قرار می دهند. این وب سایت لینک اسپانسری خود را در سایت شما قرار می دهد. مدیران وب سایت می توانند از منابع، خدمات و راهنمایی ‌های این سرویس برای آمارگیری درست نرخ ترافیک سایت خود استفاده کنند.


وب سایت Free Hits Counter


این وب سایت هم چیزی مشابه وب سایت Free Start Counter است. این وب سایت بسیار ساده بوده و تعداد طرح‌ های آماری آن از نظر گرافیکی محدود هستند. با Plugin کردن اطلاعات وب سایت خود می توانید از خدمات این سرویس استفاده کنید. این وب سایت نیز کاملا رایگان است و تنها برای استفاده از آن لازم است  لینک  اسپانسری آن را در سایت خود قرار دهید. 


در صورتی که استفاده از کد اسپانسری را لغو کنید، احتمالاً با مشکلاتی مواجه خواهید شد. بنابراین به افرادی که تمایل دارند از وب سایت های آمارگیری رایگان استفاده کنند توصیه می شود که به طور مرتب کد استفاده شده را مورد بررسی قرار دهند. 


در صورت تغییر کردن کد اسپانسری، امکان استفاده از خدمات سرویس رایگان وجود نخواهد داشت. اگر تمایل دارید تا در کسب و کار خود حرفی برای گفتن داشته باشید و کاربران بیشتری جذب کنید لازم است به طور مداوم عملکرد وب‌ سایت خود را ارزیابی و تحلیل کنید. بهترین راه برای این کار استفاده از وب سایت های آمارگیری رایگان یا دیگر ابزارهایی است که امکان بررسی نرخ ترافیک سایت را به شما می دهند 

 

مطلبی که خواندید تهیه شده در تیم تحریریه شرکت طراحی سایت ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، بهینه سازی سایت و طراحی اپلیکیشن موبایل کاسپید بود. امیدواریم که از خواندن آن نهایت استفاده را کرده باشید.

/

ثبت نظر

نظرات کاربران

مقالات مرتبط

همه مقالات