ساخت سایت مورد پسند مشتری و موتور های جستجو

ساخت سایت مورد پسند مشتری و موتور های جستجو

هنگامی که شروع به فروش محصولات و خدمات در اینترنت می کنید، باید ترافیک وب سایت شما هدفمند باشد. موتورهای جستجوی اصلی شروع به ارسال ترافیک وب سایت به صورت هدفمند می کنند و مقدار زیادی از این ترافیک، زمانی هدفمند خواهد شد که شما قدم خاصی برای آن بردارید.

اولین گام برای هدفمند شدن ترافیک وب سایت شما به منظور سئو،‌ تبلیغات در موتورهای جستجو نیست. اولین گام درک شما از بازاریابی اینترنتی در شبکه و انتخاب روش موثر بازاریابی آنلاین برای فروش بهتر خدمات در وب سایت تان می باشد. وب سایت می تواند محیطی برای توضیحات و توصیف هر موضوعی باشد. جستجوگران و بازدیدکنندگان نیز به دنبال اطلاعات و حقایق هستند.

ساخت سایت مورد پسند مشتری

 

 

یکی از راه هایی که بتوان به واسطه آن به صورت 24 ساعته کسب و کار آنلاین داشت و پاسخ مشتری ها را داد، بدون این که هزینه اجاره مغازه، دفتر، فروشگاه و غیره پرداخت کرد، راه اندازی یک وب سایت است. با طراحی سایت می توان در همه شهرها و کشورها شعبه زد و کسب و کار خود را به همه معرفی کرد تا در طی 24 ساعت عموم مردم بتوانند از آن بازدید کنند. طراحی سایت باعث افزایش درآمد و کسب سود می شود و صدها مزایای دیگر دارد. اما چطور سایتی مورد پسند مشتری و موتورهای جستجو است؟ چگونه می توان سایتی طراحی کرد که همیشه در صدر لیست سایت های پیشنهادی گوگل باشد؟ چه نکاتی را باید در طراحی این وب سایت ها رعایت کرد؟ این ها سوالاتی است که معمولا ذهن افرادی که می خواهند یک سایت راه اندازی کنند را درگیر می کند. در این مطلب قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم و شما را در زمینه ساخت سایت مورد پسند مشتری و موتورهای جستجو راهنمایی کنیم. با ما همراه باشید.

طراحی سایت چیست و چه مراحلی دارد؟

ساخت یا طراحی سایت به مراحلی گفته می شود که در طی فرایند آن یک پایگاه اینترنتی به منظور اطلاع رسانی، معرفی شرکت و همچنین ارائه محصولات آن ساخته می شود. در واقع ساخت سایت یک پروسه است که از لایه سازی صفحات وب، طراحی گرافیکی و همچنین تولید محتوای ویدئویی، تصویری و متنی به همراه رعایت تمامی اصول سئو تشکیل می شود. طراحی سایت مراحل مختلفی همچون طراحی وایر فریم، طراحی گرافیک سایت، کد نویسی و برنامه نویسی و در نهایت راه اندازی سایت دارد که در ادامه هر یک از این مراحل را به شما توضیح می دهیم.

ضرورت طراحی سایت

بعضی از افرادی که دارای کسب و کار هستند سوال می پرسند که آیا واقعا نیازی به ساخت سایت و حضور در فضای مجازی است یا فقط حضور در بازار سنتی کفایت می کند؟ باید بگوییم که یکی از دلایل اساسی و مهم در ساخت سایت ها برای کسب و کارها افزایش اعتبار آن ها است. قطعا می دانید که امروزه دنیای مجازی از چه اهمیت بالایی در بین افراد برخوردار شده و تقریبا 80 درصد افراد قبل از خرید هر چیزی ابتدا آن را در اینترنت جستجو می کنند. اگر شما به عنوان یک کسب و کار در اینترنت برای خود صفحه وب سایت داشته باشید و خدمات و محصولات خود را در آن ارائه دهید، اعتبار جدیدی در میان رقبا و مخاطبین به دست خواهید آورد. از دیگر دلایل ساخت سایت که به همه کسب و کارها توصیه فراوانی برای آن می شود، فراهم کردن زمینه برقرای ارتباط با مخاطبان و مشتریان است. شما می توانید با ساخت سایت مشتری پسند و گذاشتن نمونه کارهای خود در آن، تصاویر و مطالب مفید، با مشتریان خود همیشه در ارتباط باشید و آن ها را از آخرین اخبار کسب و کار خود مطلع سازید. واقعیت امر این است که در جامعه ما ساخت سایت برای هر نوع کسب و کاری نشان دهنده میزان مهارت و خلاقیت ان ها است.

مزایای ساخت سایت

مزایای ساخت و طراحی سایت بسیار زیاد است اما ما چند مورد از مهم ترین آن ها را در این قسمت به شما متذکر می شویم:

مقرون به صرفه

تبلیغاتی که به صورت آنلاین صورت می گیرد در مقایسه با تبلیغات های چاپی، بسیار مقرون به صرفه تر است و شما می توانید تبلیغات سایت را طبق میل خود و با هر تغییراتی و در هر زمانی که بخواهید انجام دهید و علاوه بر آن تبلیغات هم بپذیرید و برای خود از این راه کسب درآمد کنید.

دسترسی گسترده تر و ارتباط بیشتر با افراد

برخلاف داشتن یک محل کار، یک وبسایت تجاری می تواند برای کسب درآمد بیشتر و سوددهی بالا بسیار مفید باشد و در همه جای کشور معروف شوید.

برند سازی

اگر یک وب سایت حرفه ای و مورد پسند مشتری داشته باشید، احتمالا مشتری ها شانس بیشتری برای معتبر دانستن برند و تجارت شما نسبت به شرکت هایی که وب سایت ندارند، خواهند داشت.

در دسترس بودن 24 ساعته

داشتن یک وب سایت ای امکان را به شما خواهد داد تا به صورت 24 ساعته در دسترس مخاطبان و مشتریان باشید. این نوع خدمات 24 ساعته در طول شبانه روز و در هفت روز هفته سود بسیار بیشتری نسبت به ویترین های فروشگاه های سنتی خواهد داشت.

بازاریابی هدفمند

یک وبسایت اگر روی آن برنامه ریزی استراتژیک انجام شود، مورد پسند مشتریان بسیار زیادی قرار خواهد گرفت و توجه بیشتر مخاطبان را به خود جلب خواهد کرد.

فرصت رقابتی

به احتمال زیاد رقبای شما یک وب سایت دارند و از آن هم حداکثر استفاده را می کنند تا توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کنند. بنابراین داشتن یک وبسایت برای پیشی گرفتن از رقبا یک امر ضروری خواهد بود.

افزایش فروش

یک وب سایت موثر با محتوای عالی می تواند فروش بسیار زیادی برای کسب و کار به ارمغان بیاورد.

راحتی مصرف کننده

با توجه به این مزایایی که برای شما ذکر کردیم، در دسترس بودن برای تامین نیازهای مصرف کنندگان در هر ساعت از شبانه روز راحتی بسیار زیادی را برای مشتریان فراهم می کند و به آن این امکان را خواهد داد تا هر زمان که به محصولات، خدمات و یا اطلاعات نیاز داشتند، دسترسی داشته باشند.

چگونه یک سایت مشتری پسند بسازیم؟

با راهکارهایی که به شما ارائه می دهیم می توانید یک سایت مورد پسند مشتری و موتورهای جستجو برای خود بسازید.

از طراح UX استفاده کنید

طراحی UX فقط جنبه زیبایی ندارد، بلکه در مورد گرفتن نتایج خوب و بررسی ارتباط معنادار است. در واقع کیفیت بصری فضای مجازی روی رفتار بازدید کنندگان در بستر تجارت الکترونیکی شما تاثیر خواهد گذاشت. طراحان UX کل رفتار مشتری را در سیستم عامل شما تجزیه و تحلیل خواهند کرد و مفاهیمی را به شما ارائه می دهند که در رسیدن به هدف به شما کمک خواهد کرد. مشارکت با یک طراح UX در همان مراحل ابتدایی طراحی سایت،می تواند باعث جهش قابل توجه شما نسبت به رقبا باشد.

سلیقه مشتری باید هدف اصلی شما باشد

شاید بعضی از صاحبان کسب و کار، وب سایت را براساس ترجیحات خود بسازند که البته جای تعجبی ندارد که این مشاغل زود شکست بخورند. از جمله کارهایی که شما باید به عنوان مالک وب سایت در زمینه بهینه سازی و سئو سایت انجام دهید تا مطمئن شوید که ترجیحات مشتری را اعمال کردید این است که:

  • محصولات و خدمات مورد نیاز بازار هدف تجارت خود را در وب سایت به مشتریان ارائه دهید.
  • درگاه های پرداختی محبوب مشتریان را در سایت قرار دهید.
  • وب سایتی طراحی کنید که رابط کاربری آسانی داشته باشد.

تمام اطلاعات لازم را در سایت ارائه دهید

وبسایت شما باید حاوی تمام اطلاعاتی باشد که فکر می کنید برای کاربران اهمیت دارد. این اطلاعات می تواند شامل تماس با ما، شرایط و ضوابط و درباره ما باشد.

امکان چت زنده

چت زنده در سایت ها می تواند دسترسی مشتریان به شما را آسان کند. همچنین باعث می شود شما در فرایند تصمیم گیری مشتریان خود نقش داشته باشید و در زمینه خرید یا دریافت خدمات آن ها را راهنمایی کنید. راهی هم برای تعامل با مشتری در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

وب سایتی که مناسب گوشی های همراه هم باشد

تحقیقات و بررسی ها نشان داده که تقریبا 50 درصد کاربران فرایند جستجو اینترنتی را در گوشی های خود انجام می دهند. به همین دلیل قابل دسترس بودن سایت شما از طریق تلفن همراه می تواند به بخش عمده ای از بازار هدف شما کمک کند. از مزایای دیگر داشتن وب سایت پاسخگو در موبایل بارگیری سریع تر، افزایش فروش، بهبود قابلیت استفاده از سایت، رتبه بندی بهتر در موتور جستجو است.

شرکت طراحی و سئو سایت معتبر برای خود استخدام کنید

اگر می خواهید به طور منظم سایت خود را بروزرسانی کنید و مخاطبان خود را همیشه داشته باشید، توصیه می کنیم با یک شرکت طراحی سایت معتبر و قابل اعتماد مشارکت کنید. امروزه ویژگی های جدید وب سایت ها به به میزان زیادی در حال انتشار است و پیاده سازی این ویژگی ها تنها با مشارکت یک شرکت طراحی سایت می تواند به پیشی گرفتن از رقبا به شما کمک کند. بررسی ها نشان داده که بیشتر مشاغل به دلیل عدم دارا بودن سایت مناسب شکت می خورند. تنها راه نجات شما این است که با یک شرکت حرفه ای در زمینه طراحی و سئو سایت همکاری کنید.

سئو طراحی سایت

برای این که بتوانید یک سایت مورد پسند مشتری و موتورهای جستجو بسازید، باید به سئو آن اهمیت زیادی دهید. قبل از کار کردن روی محتوای سایت، باید درک کنید که کاربران سایت بیشتر به دنبال چه مطالبی هستند. برای این که متوجه این موضوع شوید، منابع آزاد و نرم افزارهای زیادی هستند که به ساخت سایت مورد پسند مشتری کمک زیادی می کنند. یکی از راه هایی که باعث می شود تا مشتری شما را پیدا کند، کلمه کلیدی است. زمانی که آماده نوشتن محتوا و موضوضات وب سایت خود هستید، باید 2 یا 3 کلمه کلیدی اصلی و چند کلمه کلیدی فرعی برای خود انتخاب کنید . این کلمات باید جز پر جستجو ترین کلمات در موتورهای جستجو باشند. بعد از بهینه سازی صفحات وب سایت با عبارات کلیدی حالا خودتان می توانید به نوشتن محتوای سایت اقدام کنید.

در کل سئو سایت به استراتژی ها، تکنیک ها و تاکتیک ها، می تواند به افزایش تعداد بازدیدکنندگان وب سایت و به دست آوردن جایگاه های بالا در موتورهای جستجو کمک زیادی کند. بهینه سازی سایت باعث ظاهر شدن سایت ها در موتورهای جستجو می شود که به دنبال آن کسب و کار شما رونق زیادی پیدا خواهد کرد. بهینه سازی سایت سبب می شود تا کلمات کلیدی شما جستجو شود و وب سایت شما در همان صفحه نخست گوگل و سایر موتورها پدیدار شود.

 

 

 

ساخت سایت مورد پسند مشتری

نکات مهم در طراحی سایت برای افزایش بازدید کاربران

تعیین هدف یکی از اولین و ابتدایی ترین گام ها در هر پروسه ای است و می تواند باعث جهت گیری کسب و کار و همچنین پروسه کاری در یک سمت و سو شود. به همین دلیل طراحی و ساخت سایت مورد پسند مشتری و موتورهای جستجو باید متناسب با هدف شما انجام شود. اهداف تجاری، بازرگانی، شخصی و غیره هر کدام به صورت جداگانه می تواند معرف بخش ها و کاراکترهای خاص در طراحی وب باشد. سایت هایی موفق هستند که خصوصیات مشترکی در طراحی وب داشته باشند و بتوانند توجه هر بازدید کننده ای را به سمت خود جلب کنند. در ادامه نکاتی را به شما ارائه می دهیم که رعایت آن ها می تواند بازدیدکنندگان سایت فروشگاهی شما را تبدیل به مشتریان واقع کند.

تصاویر، رنگ بی، فونت و لنک دهی مناسب

استفاده از عکس در پس زمینه وب سایت نمی تواند همیشه جز ویژگی های بد باشد. اگر بتوانید ماهرانه این کار را انجام دهید و یک عکس بسیار خوب و با کیفیت متناسب با نوع کسب و کار خود در کنار یک رنگ بندی عالی استفاده کنید، تاثیر فوق العاده ای روی مخاطب خود خواهید گذاشت. در این بین حتما باید به موضوع رنگ بندی و انتخاب فونت برای سایت هم توجه کنید. طبق روانشناسی رنگ ها استفاده از رنگ تیره برای سایت های فروشگاهی به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود، همین طور استفاده از رنگ های بسیار روشن در تمامی قسمت های سایت باعث بی روح شدن سایت می شود. انتخاب درست تم رنگی و نوع فونت از جمله نکات بسیار مهمی است که در طراحی سایت باید مورد توجه قرار گیرد. شاید به نظر ساده برسد اما همین رنگ بندی و فونت مناسب وب سایت باعث ایجاد هماهنگی در سراسر سایت خواهد شد و رعایت همین نکات ساده و به ظاهر کم اهمیت می توانید تاثیرات قابل توجهی روی مخاطبان بگذارد.

البته فراموش نکنید که این هماهنگی ها باید در تمام صفحات سایت انجام شود نه فقط صفحه اصلی سایت. لینک به صفحه اصلی، در تمام صفحات جانبی از اهمیت بالایی برخوردار است. به این موضوع دقت کنید که طراحی سایت باید به نحوی باشد که کاربر بعد از ورود به یک صفحه نباید احساس کند که به انتهای سایت و بن بست رسیده و حالا باید از آن خارج شود. لینک های مناسب می تواند یکی از عواملی باشد که شما به واسطه آن بازدید کنندگان خود را حفظ کنید. شما برای این که یک مخاطب به صفحه شما مراجعه کند، راه های زیادی را رفته اید پس نباید کاری کنید که به راحتی از دست برود. پیشنهادی که ما برای شما داریم این است که صفحه اول خود را با محتوای زیاد و تصاویر شلوغ نکنید. سعی کنید یک دید کلی از محتوای سایت به کاربر ارائه دهید و سپس او را به صفحات دیگر ارجاع دهید.

گرافیک سایت

گرافیک سایت از دیگر مهم ترین نکات ساخت سایت و جز پایه ترین اصول در جذب مخاطب و مشتری می باشد. ایجاد گرافیک سایت حرفه ای می تواند باعث شود تا به سایت شما اعتبار بخشیده شود. در کنار گرافیک مناسب، استفاده از تصاویر گرافیکی و زیبا سبب ایجاد جذابیت فوق العاده ای در سایت می شود و تصویری زیبا از سایت شما در ذهن کاربران و مشتریان نقش خواهد بست. صفحه اول وب سایت یکی از مهم ترین صفحات در سایت است که می تواند توجه کاربر را به خود جلب کند؛ البته که طراحی همه صفحات سایت مهم و ضروری است اما صفحه اصلی اولویت بیشتری دارد. صفحه اصلی وب سایت ها باید در مرکز توجه طراحان وب سایت قرار بگیرد. این صفحه حکم چهره سایت را دارد. اگر کاربران از طریق سرچ در موتورهای جستجو وارد دیگر صفحات سایت شما شوند، باز هم احتمال آن زیاد است که بخواهند به صفحه اصلی سر بزنند. صفحه اصلی یکی از با ارزش ترین اموال در دنیای اینترنت است و تاثیر آن از فروش واقعی و بازده تولید وب بسیار بیشتر است. اکثر مشتریان قبل از این که تصمیم بگیرند از یک شرکت یا فروشگاه خدمات دریافت کنند یا محصولی خریداری کنند، به سایت آن ها مراجعه می کنند.

بهترین روشی که می توان برای انجام طراحی گرافیکی وب در پیش گرفت، پیاده سازی آن بر اساس نتایج معماری اطلاعات سایت است. با این کار می توانید مطمئن شوید که گرافیک سایت نه تنها که به راحتی کاربران و همچنین خدمات کاربردی سایت لطمه ای وارد نمی کند، بلکه باعث جذب مشتری و مخاطبان بیشتر می شود. مالک سایت هم به اهداف و اولویت های اولیه خود از پیاده سازی وب سایت می رسد.

زمان بارگذاری سایت

سرعت نمایش وب سایت در مرورگرها از دیگر عوامل مهم در موفقیت یک وبسایت است. این موضوع آن قدری اهمیت دارد که اگر تنها چند ثانیه سرعت لود شدن سایت بیشتر باشد، مخاطبان از دست خواهند رفت. در دنیای امروز که سرعت در هر چیزی حرف اول را می زند، اگر وب سایت شما بخواهد به کندی عمل کند یا سرعت تعویض صفحات مناسب را نداشته باشد، کاربر خسته و کلافه خواهد شد و سایت شما را با یک کلیک برای همیشه می بندد و احتمال این که دوباره به سمت شما برگردد بسیار کم است. در طراحی وب سایت باید تمام فاکتورها مانند کم کردن حجم تصاویر و ویدئوها، بهینه سازی دسترسی به بانک های اطلاعاتی، بهینه سازی کدهای نوشتاری و غیره در نظر گرفته شود.

تولید محتوا

امروزه بازار تولید محتوا بسیار داغ است و بیشتر کسب و کارها هم متوجه اهمیت این موضوع شده اند و همواره سعی می کنند محتواهای با ارزشی برای مخاطبان خود تولید کنند. زمانی که تولید محتوا هدفمند و متناسب با استراتژی های کلمات کلیدی باشد، ترافیک ورودی به سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد. گوگل اهمیت زیادی به چنین محتواها می دهد و هر چقدر محتوای تولید شده کیفیت بالاتری داشته باشد، شانس سایت شما در کسب رتبه در نتایج گوگل بیشتر خواهد شد.

داینامیک بودن وب سایت

پویا یا داینامیک بودن یک سایت از جمله مفاهیم ابتدایی در ساخت سایت است. هنگامی که سایت شما داینامیک باشد، بخش های مختلف سایت به یک دیگر متصل می شوند. به عنوان مثال شما مقاله ای را جدیدا در سایت خود منتشر می کنید. این مقاله در صفحه اول سایت نمایش داده می شود. توسعه دادن سایت داینامیک بسیار راحت تر از سایت های استاتیک است. اگر سایت شما استاتیک باشد آن گاه افزودن امکانات جدید، وبلاگ نویسی و غیره کار را برای شما سخت می کند؛ پس کاربرد چندانی نخواهد داشت.

کد نویسی تمیز قالب سایت

هر چقدر که سایت شما در قالب تمیز تر و بهتر نوشته شود، توسعه آن راحت تر خواهد بود و مخاطبان هم می توانند تجربه کاربری بهتری در آن داشته باشند و با اشکالات کمتری روبرو شوند. علاوه بر کد نویسی خوب، رعایت اصول درست هم باعث می شود تا رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب کنید. برای این کار کافی است مطمئن باشید که یک تیم حرفه ای و کار بلد قرار است سایت شما را کد نویسی کند و آن را با یک تجربه کاربری آسان در اختیار شما قرار دهد.

مطلبی که خواندید تهیه شده در تیم تحریریه شرکت طراحی سایت ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، بهینه سازی سایت و طراحی اپلیکیشن موبایل کاسپید بود. امیدواریم که از خواندن آن نهایت استفاده را کرده باشید.

/

ثبت نظر

نظرات کاربران

مقالات مرتبط

همه مقالات