بک لینک چیست و چگونه می توانیم یک بک لینک قوی بسازیم؟

بک لینک چیست و چگونه می توانیم یک بک لینک قوی بسازیم؟

یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو سایت مربوط به بک لینک است. ساخت یک بک لینک قوی نیاز به این دارد که مراحل اصولی را طی کنید. در صورتی که به روشی صحیح و اصولی پیش نروید نه تنها که رتبه سایت شما بهبود پیدا نخواهد کرد بلکه ممکن است باعث افت سایت هم شود. در این مطلب قصد داریم برای شما توضیح دهیم که بک لینک چیست و چگونه می توانید یک بک لینک قوی بسازید.

بک لینک چیست؟

بک لینک به زبان ساده یعنی لینک دادن یک وبسایت به وبسایتی دیگر. بک لینک را با نام هایی همچون لینک خارجی یا لینک ورودی هم می شناسند. کار اصلی آن ها این است که کاربران یک سایت را به سایت دیگری انتقال دهند. بک لینک مزایای زیادی برای یک سایت دارد. در واقع گوگل علاوه بر این که به فعالیت های سئویی مدیران سایت برای ارتقا رتبه و بهینه سازی سایت اهمیت می دهد، به لینک های خارجی یک سایت هم که کاربران را به آن ارجاع می دهد هم اهمیت زیادی می دهد. اگر بک لینک های با کیفیت و قوی به سایت ارجاع داده شود، به همان میزان گوگل به سایت شما اعتبار و امتیاز می بخشد. بک لینک های بخش مهم در سئو سایت هستند و کمک زیادی به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو مانند گوگل یا بینگ می کنند.

از دیگر کاربردهای این نوع لینک ها این است که باعث افزایش ترافیک و جذب مخاطب زیادی می شود. قطعا می دانید تا زمانی که یک سایت بازدید کننده نداشته باشد، امکان ارتقا آن نیز وجود نخواهد داشت. با افزایش مخاطب و همچنین ترافیک ایجاد شده روی سایت شما، ربات گوگل می توانند کیفیت مطالب شما را تشخیص دهند. در این صورت به اعتبار سایت شما افزوده می شود.

انواع بک لینک

بک لینک ها انواع مختلفی دارند و با توجه به نوع شناسه ای آن ها اثرشان در بهبود سئو سایت کاملا متفاوت خواهد بود. در این قسمت انواع بک لینک ها را به شما معرفی می کنیم و می گوییم که چه اثری در سئو دارند.

بک لینک چیست

بک لینک فالو (follow)

این نوع از بک لینک ها به این شکل هستند که کاربران از سایت های دیگر وارد وب سایت شما می شوند. موتورهای جستجوگری همچون گوگل چنین لینک هایی را پیگیری می کنند و براساس آن وارد سایت های مقصد می شوند. علاوه بر آن براساس آن ها اعتبار و رتبه سایت شما را هم بهبود می بخشد. بک لینک های فالو یکی از بهترین بک لینک هایی هستند که در سئو سایت شما تاثیر فوق العاده ای دارند.

بک لینک های نوفالو (nofollow)

نوع دیگر بک لینک ها نوفالو هستند که به موتورهای جستجو دستور داده می شود تا از پیگیری چنین لینک هایی خودداری شود. این مدل از بک لینک ها می توانند باعث شوند تا ترافیک های زیادی به سمت سایت شما جذب شوند. اما تاثیر آن ها نسبت به بک لینک های فالو کمتر است.

لینک های تولید شده توسط کاربر

این لینک ها را کاربران در صفحات دیگری همچون سایت ها یا انجمن هایی که تبادل نظر می شود، می سازند و ویژگی هایی مشابه بک لینک نوفالو دارد.

بک لینک داخلی

بک لینک داخلی را خود ادمین سایت می سازد. به این شکل که لینک صفحات سایت خود را در صفحات دیگر قرار می دهد. بک لینک های داخلی کمک می کنند تا ساختار داخلی سایت بهبود یابد و باعث شود موتورهای جستجو کاربران را به صفحات دیگر سایت هدایت کنند و بازدید سایت افزایش یابد.

یک بک لینک قوی چه ویژگی هایی دارد؟

قرار نیست هر نوع بک لینکی به سایت شما کمک کند. حتی گاهی ممکن است بعضی از بک لینک ها مانند لینک های اسپم باعث افت سئو سایت هم شوند. بنابراین شما باید یک سری بک لینک های قوی بسازید تا سایت شما ارتقا یابد و بهبود پیدا کند. در ادامه چند مورد از مهم ترین ویژگی های بک لینک قوی را به شما ارائه می دهیم.

  • سایت لینک دهنده با محتوای سایت شما باید ارتباط محتوایی داشته باشد. یعنی به این شکل نباشد که سایت لینک دهنده هیچ ربطی به سایت شما نداشته باشد. به عنوان مثال سایت شما مربوط فروش لوازم آرایشی است اما لینکی که در آن قرار می دهید مربوط به دستگاه تصفیه آب است. چنین لینکی باعث افت بازدید می شود.
  • سایتی که به شما لینک می دهد، باید دامنه معتبری داشته باشد.
  • ترافیک سایت لینک دهنده باید بالا باشد.
  • جایگاه لینک هم بسیار مهم است و ادمین سایت لینک دهنده باید لینک سایت شما را در قسمت مربوطه که ربطی به سایت شما دارد قرار دهد.
  • فالو یا نوفالو بودن لینک هم اهمیت دارد.
  • متن لینک یا انکر تکستی که برای لینک انتخاب می شود باید با خود لینک متناسب باشد.
  • این که یک لینک قرار است دائمی یا موقت باشد.

چه نکاتی را باید هنگام ساخت بک لینک قوی رعایت کنیم؟

قبل از این که اقدام به ساخت بک لینک کنید باید توجه داشته باشید که فقط اعتبار سایت هایی که قرار است از آن لینک بگیرید مهم نیست بلکه باید روی بهبود سئو داخلی سایت خود هم تمرکز کنید. در واقع شما باید ابتدا سایت خود را از نظر کیفیت محتوایی و بصری بررسی کرده و سپس آن را تقویت کنید. در ادامه نکاتی را به شما گوشزد می کنیم، بهتر از قبل ساخت بک لینک این نکات اصولی را رعایت کنید.

  • محتوای سایت خود را بهبود ببخشید.
  • سایت های هدفی که قرار است از آن ها لینک دریافت کنید را شناسایی کنید.
  • برای سایت هایی که می خواهید از آن ها لینک دریافت کنید خودتان تولید محتوا کنید.
  • کلمات کلیدی هدف را مشخص کنید و یک انکر تکست مناسب برای آن بسازید.

بعد از انجام این کارها حالا برای دریافت بک لینک و یا ساخت آن اقدام کنید که در ادامه ساخت یک بک لینک قوی را به شما آموزش می دهیم.

 

بک لینک چیست

 

آموزش ساخت بک لینک قوی

روی های مختلف زیادی برای ساخت بک لینک وجود دارد که می توانید هم به صورت رایگان و هم به صورت پولی از آن ها بهره مند شوید.

ساخت بک لینک در ویرگول

ویرگول یکی از پلتفرم های فارسی بسیار پربازدید است که در آن می توانید به ساخت پروفایل و انتشار محتوا با کیفیت بپردازید. شما می توانید یک بک لینک قوی از این سایت بسازید چرا که ترافیک بالایی دارد و بسیاری از محتواهای اجتماعی آن به نتایج موتورهای جستجوگر گوگل ختم می شود. شما می توانید از این طریق بک لینکی قوی و با کیفیت و رایگان بسازید و از امتیازات آن بهره مند شوید.

بک لینک از ویکی پدیا

ویکی پدیا یکی از پربازدید دانشنامه های آزاد در جهان است که شما برای ساخت بک لینک آن نیاز به یک محتوای بسیار با کیفیت و جدید دارید. اگر در سایت خود راجع به مطلبی که در مورد آن در ویکی پیدا محتوایی وجود ندارد، محتوای باکیفیت تولید کنید، با انتشار آن در ویکی پدیا می توانید یک بک لینک فوق العاده قوی و رایگان برای خود بسازید. البته که ویکی پدیا به هیچ عنوان مطالب ناقص و بی کیفیت را تایید نمی کند.

ساخت وبلاگ

با ساخت وبلاگ در کنار وب سایت اصلی خود و به همراه آن انتشار محتوای با کیفیت مربوط به حوزه فعالیت خود می توانید بک لینک های بسیار خوب و با ارزشی برای سایت خود ایجاد کنید و از آن ها بهره مند شوید.

شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه های اجتماعی همچون توییتر، فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام و واتساپ کاربران بسیار زیاد و پر ترافیکی دارند. شما می توانید از این پلتفرم ها برای ساخت بک لینک قوی استفاده کنید. گوگل به خوبی می تواند پروفایل ها را شناسایی کند. هر چقدر صفحه لینک دهنده فالوور بیشتری داشته باشد و فعال تر باشد بک لینکی حاصل می شود، قوی تر خواهد بود.

لینک در نظرات، انجمن ها و صفحات پرسش و پاسخ

شما می توانید در بخش های مختلف یک سایت همچون بخش نظرات یا پرسش و پاسخ و لینک سایت خود را قرار دهید. این روش در گذشته بسیار مرسوم بوده که متاسفانه تاثیر خیلی زیادی روی بهبود سایت نداشت اما در جذب احتمالی مخاطب تاثیرگذار بوده است. ساخت بک لینک در انجمن های گفتگو هم می تواند گزینه خوبی باشد که اتفاقا رایگان هم است. حتی پیش آمده که بعضی از سایت ها با قیمتی مناسب و ارزان در انجمن هایشان برای شما بک لینک می زنند.

بک لینک آفلاین

شما می توانید در محیط های مختلفی همچون محیط سیستم عامل ها یا حتی بروشور و کارت های ویزیت لینک سایت خود را قرار دهید. به چنین روشی بک لینک افلاین گفته می شود. حتی زمانی که فرد افلاین باشد اگر سایت شما برایش مهم باشد به محض آنلاین شدن از لینک شما استفاده می کند که این موضوع باعث معرفی سایت یا برند شما به دیگران می شود.

بک لینک اپلیکیشنی

به لینکی که شما در اپلیکیشن های موبایل قرار می دهید بک لینک اپلیکیشنی می گویند. در این روش شما می توانید به فروشگاه هایی که اپلیکیشن برای دانلود ارائه می دهند لینک سایت خود را بدهید. کاربران هم باید به برنامه های محبوب خود در این سایت ها نظر یا امتیاز دهند.

 

 

/

ثبت نظر

نظرات کاربران

مقالات مرتبط

همه مقالات