افزایش ترافیک وب سایت – 6 نکته برای ثبت در دایرکتوری ها

افزایش ترافیک وب سایت – 6 نکته برای ثبت در دایرکتوری ها

ثبت وب سایت در دایرکتوری ها مزایای بسیار زیادی جهت بهینه سازی سایت در موتور جستجو و افزایش ترافیک وب سایت دارد. در ابتدا ارسال و ثبت وب سایت در دایرکتوری ها ایجاد یک لینک یک طرفه به وب سایت شما خواهد کرد. علاوه براین اگر دایرکتوری مورد نظر دارای ترافیک بالایی باشد، باعث افزایش ترافیک سایت شما نیز خواهدشد. هر چند که بسیاری از افراد بر روی این نوع از ترافیک وب هیچ حسابی نمی کنند.

افزایش ترافیک وب سایت

در مقاله بهینه سازی وب سایت و بهبود رتبه آن، شما می توانید اقدامات مختلفی انجام دهید. یکی از روش‌های بسیار کاربردی و موثر که به افزایش ترافیک وب سایت منجر شده و در نتیجه بهینه سازی وب سایت را به دنبال دارد، ثبت وب در دایرکتوری ها است. اما اینکه وب دایرکتوری چیست و چه مزایایی دارد و چگونه عمل می کند سوال بسیاری از کاربران فضای مجازی است؟ در این مطلب قصد داریم برای افزایش ترافیک وب سایت به 6 نکته برای ثبت وب در دایرکتوری ها اشاره کنیم.

منظور از وب دایرکتوری چیست؟

وب دایرکتوری به وب سایتی گفته می شود که لیستی جامع و کامل از انواع لینک های مختلف داشته و این لینک ها را برای وبسایت های مختلف در نظر می‌گیرد .لینک های موجود در لیست وب دایرکتوری به صورت موضوعی دسته بندی می شوند. در واقع می توان گفت وب دایرکتوری، وب سایت های مختلف را بر اساس نوع فعالیت و محتوایی که ارائه می کنند، گروه بندی می کند.



در متن زیر 6 نکته برای کمک به ارسال و ثبت وب سایت و گرفتن لینک از دایرکتوری ها می باشد :

  • نگهداری تمامی گزارشات ثبت محتوا به تمامی دایرکتوری ها

یک صفحه در Excel برای نوشتن نام تمامی دایرکتوری هایی که وب سایت خود را به آنها ارسال کرده اید، ایجاد کنید. بنابراین به صورت اتفاقی وقت خود را جهت ارسال مجدد به دایرکتوری های تکراری تلف نخواهید کرد. بعلاوه شما لیستی طولانی از نام دایرکتوری ها خواهید داشت که در آینده می توانید وب سایت های دیگرتان را نیز در آنها ثبت نمایید.


 

مهم ترین تفاوت وب دایرکتوری و موتور جستجوی گوگل نیز در همین مورد است. یعنی نحوه دسته بندی وب دایرکتوری و گوگل متفاوت است. موتور جستجوی گوگل، وب سایت های مختلف را بر اساس کلمات کلیدی دسته بندی کرده و به این شکل به کاربران معرفی می کند. در حالی‌که وب دایرکتوری این دسته بندی را بر اساس موضوع هر سایت انجام می دهد.

تفاوت دیگری که می‌توان برای وب دایرکتوری و موتور جستجوی گوگل نام برد، این است که لینک های موجود در وب دایرکتوری و موضوعات دسته بندی شده، همگی توسط کاربران جمع آوری می شوند. در حالی که عملیات جمع آوری لینک‌ها در گوگل توسط ربات های آن انجام می شود.

یکی از امتیازات و نکات مثبت وب دایرکتوری در مقایسه با موتور جستجوی گوگل این است که چون دسته بندی وب سایت ها توسط انسان ها انجام می شود، در زمان سرچ به کاربران نتایج بهتر و مرتبط تری  نشان داده می شود. اما از آن جایی که در گوگل عملیات رتبه بندی وب سایت ها بر اساس کلمات کلیدی توسط ربات ها انجام می شود، گاه نتایج به دست آمده بی ربط و نامناسب هستند.

6 نکته برای ثبت در دایرکتوری ها

ثبت وب در دایرکتوری ها مزایای بسیار زیادی برای صاحبان کسب و کار اینترنتی به دنبال دارد. در واقع شما با ثبت وبسایت خود در دایرکتوری ها این امکان را فراهم می کنید که یک لینک یک طرفه برای وبسایت شما ایجاد شده و از این طریق نرخ ترافیک وب سایتتان تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

همانطور که می دانید یکی از پایه های اصلی در بهینه سازی وب سایت ها افزایش بازدید از سایت است. به هر اندازه که نرخ ترافیک سایت شما افزایش پیدا کند، گوگل به این نتیجه خواهد رسید که سایت شما امکانات و خدمات مناسبی را به کاربران ارائه می کند و از این طریق رتبه بهتری برای آن در نظر می گیرد. در صورتی که بتوانید وب سایت خود را در یک دایرکتوری معتبر ثبت کنید می توانید از مزایای زیر بهره‌مند شوید:

  • در صورتی که کاربران میان موضوع مورد نظر خود و موضوع ثبت شده از سایت شما اشتراکاتی پیدا کنند قطعاً ترغیب و کنجکاو خواهند شد که به سایت شما مراجعه کنند. از این طریق نرخ ترافیک و تعامل با وب سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد.
  • یک وب دایرکتوری معتبر به شما مجموعه ای از لینک های معتبر، مفید و مرتبط می دهد. 
  • به هر اندازه که اعتبار وب دایرکتوری بیشتر باشد، اعتبار برند و سایت شما نیز افزایش خواهد یافت. این موضوع تاثیر بسزایی در جلب اعتماد کاربران دارد. به دنبال افزایش اعتماد کاربران به شما، موتور جستجوی گوگل نیز توجه ویژه‌ای به سایت شما خواهد داشت.
  • با افزایش اعتبار سایت، شما می توانید لینک های بسیار بیشتری از وب دایرکتوری دریافت کنید. این لینک ها نقش مهمی در  بهینه سازی سایت و بهبود رتبه آن دارند.

با توجه به مزایای گفته شده، هر فردی برای پیشی گرفتن از رقبا لازم است که عملیات ثبت در دایرکتوری را انجام دهد. ما قصد داریم برای کمک به شما در خصوص ثبت وب در دایرکتوری ها به ۶ نکته کلیدی اشاره کنیم.

نگه داشتن تمام گزارشات ثبت محتوا در دایرکتوری های مختلف

وب دایرکتوری ها انواع و اقسام گوناگونی دارند. شما می توانید با کمی تحقیق و بررسی به لیستی از معتبرترین و بهترین انواع وب دایرکتوری دسترسی داشته باشید. برای ثبت وب در دایرکتوری ها هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما این امکان را دارید که وب سایت خود را در دایرکتوری های مختلف به ثبت رسانده و اقدام به دریافت لینک معتبر از آن ها کنید.

افزایش ترافیک وب سایت

گاه ممکن است تعداد ثبت شما در دایرکتوری های مختلف افزایش پیدا کرده و از حساب خارج شوند. برای اطلاع از این که وب سایت خود را در چند دایرکتوری ثبت کرده اید، بهتر است تمامی گزارشات ثبت محتوا را به طور کامل در یک فایل اکسل جمع آوری کنید. در این فایل اکسل می توانید نام تمام دایرکتوری های مختلفی را که اقدام به ثبت وب در آن ها کرده اید یادداشت کنید.

با ایجاد این صفحه در اکسل و ثبت اطلاعات هر دایرکتوری، دیگر به دایرکتوری های تکراری، پیام ثبت، ارسال نخواهید کرد. این کار در زمان شما صرفه جویی زیادی می کند. داشتن یک لیست جامع از دایرکتوری های مختلف یک مزیت دیگر نیز برای شما دارد. اگر در آینده تمایل داشته باشید تا وبسایت دیگری طراحی و راه اندازی کنید شما یک لیست از دایرکتوری های معتبر و آماده شده دارید که می توانید برای ثبت وبسایت های جدید تان از آن ها استفاده کنید.

این فایل اکسل سوابق فعالیت های شما را در دایرکتوری ها نگه داشته و به شما می گوید که برای ثبت در هر دایرکتوری چه میزان هزینه پرداخت کرده اید و کدام یک از این موارد ارزش بیشتری داشته تا شما  به کمک آن نرخ ترافیک بیشتری کسب کنید.

پیش از شروع به کار لیستی از انواع دایرکتوری ها را تهیه کنید

بیش از میلیون ها وبسایت فعال در دنیای اینترنت وجود دارند که برای پیشی گرفتن از رقبا از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند. با توجه به محبوبیت دایرکتوری ها و تاثیر آن ها در افزایش نرخ ترافیک سایت، انتظار می رود وب سایت های زیادی به دنبال استفاده از آن ها بروند.

با توجه به افزایش استقبال و تقاضای وبسایت‌ها، تعداد دایرکتوری های آماده به کار به هزاران هزار عدد می رسند. اگر می خواهید در این هیاهوی هیجان انگیز و پویا کمی منحصر به ‌فرد عمل کنید و در زمان خود صرفه جویی داشته باشید، بهتر است قبل از شروع هر کاری لیستی از بهترین انواع دایرکتوری ها را برای وب سایت خود تهیه کنید. با داشتن این لیست دایرکتوری، شما تنها نیاز دارید تا هر کدام از آن ها را در گوگل جستجو کرده و بر اساس ارزش، اعتبار و میزان ارتباطی که با موضوع سایت شما دارند به رتبه بندی آن ها بپردازید.

به عنوان مثال اگر لیست شما دارای هزار عدد دایرکتوری طبقه بندی شده باشد، لازم است کار خود را با دایرکتوری های معتبر و ارزشمندی شروع کنید که میزان موفقیت شما را تضمین خواهند کرد. این لیست همیشه قابل گسترش است و شما می توانید در زمانی که فرصت کافی دارید دایرکتوری های بیشتری به آن بیفزایید.

انتخاب یک دسته بندی مناسب

از آن جایی که وبسایت های زیادی در زمینه ثبت دایرکتوری فعالیت می کنند و تمایل دارند از این طریق لینک های معتبری را  برای سایت خود دریافت کنند، برنده میدان کسی است که بتواند به شکلی درست دایرکتوری ها را دسته بندی کرده و در میان این دسته بندی بهترین نوع آن را انتخاب و استفاده کند. در واقع برای اینکه بتوانید از ارسال و ثبت دایرکتوری بهترین نتیجه را دریافت کنید بایستی  یک دسته بندی معتبر و مرتبط با حوزه کاری خود انتخاب کنید.

دایرکتوری ها هرکدام زیر نظر یک مدیر وب سایت متخصص  هستند که این مدیران پس از ارسال شما به دایرکتوری، وضعیت کسب و کار آنلاین تان را مورد بررسی قرار می دهند و به این شکل تصمیم گیری نهایی در مورد وب سایت شما انجام می شود. در صورتی که شرایط وب سایت شما برای دریافت لینک از دایرکتوری ایده آل و استاندارد نباشد، وب سایت پس از بررسی مثل زباله به قسمت Recycle bin انتقال داده می شود. اگر نمی خواهید چنین شرایطی را تجربه کنید، بایستی از دسته بندی انتخابی خود اطمینان داشته باشید.

قطعاً با انتخاب گروه اشتباه در دایرکتوری ها سرنوشت سایت شما ارسال به بخش Recycle bin است. این گونه نیست که هر نوع دایرکتوری که شما انتخاب می کنید امتیاز قابل قبولی به شما داده و لینک‌های ارزشمند و معتبری در اختیارتان قرار دهد. یعنی شما با هر نوع دایرکتوری نمی توانید به دسته بندی های سطح بالا دسترسی داشته باشید. بنابراین توصیه می شود از همان آغاز در انتخاب نوع دسته بندی دایرکتوری نهایت دقت را داشته باشید و یک دسته بندی مناسب انتخاب کنید.

انتخاب عناوین به صورت معقولانه

درست است که وب دایرکتوری برخلاف موتور جستجوی گوگل بیشتر روی موضوع و محتوای وب سایت ها فوکوس کرده و برای دسته بندی و رتبه بندی سایت ها توجهی به کلمات کلیدی ندارد. اما اگر می خواهید از همان ابتدا قدم های خود را محکم و قوی بردارید، بهتر است در انتخاب عناوین، معقولانه رفتار کنید و عنوان های درست، اصولی و گوگل پسند انتخاب کنید.

منظور از عنوان گوگل پسند عنوانی است که در آن از کلمات کلیدی مناسب استفاده شده باشد. دایرکتوری های زیادی هستند که این امکان را برای کاربران خود فراهم می کنند تا آن ها بتوانند در زمان ثبت وبسایت برای آن عنوان مناسب نیز انتخاب کنند. دایرکتوری ها این عناوین را هایپرلینک کرده و به صورت بک لینک به وب سایت شما ارسال می کنند.

در نتیجه کلمات کلیدی که در این عنوان استفاده کرده‌اید همان کلمات کلیدی خواهند بود که گوگل آن ها را مهم پنداشته و به آن ها اهمیت زیادی می دهد. وقتی از کلمات کلیدی مرتبط و مناسب با موضوع کاری خود در عنوان استفاده می کنید و این عنوان را در زمان ثبت وبسایت در دایرکتوری به کار می گیرید، عملیات Link building به شکل طبیعی در موتور جستجوی گوگل انجام می شود.

استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در توضیحات

در مورد میزان اهمیت محتوا و عنوان می توان گفت انتخاب یک عنوان مرتبط و جذاب نسبت به محتوا تاثیر بسیار بیشتری در جذب کاربران داشته و همچنین توجه گوگل را بیشتر جلب می کند. در واقع توضیحات متن شما نسبت به عنوان از نظر اهمیت در رتبه پایین تری قرار می گیرد. اما با این حال نمی توان از تاثیر آن بر جذب کاربر و بهبود رتبه سایت غافل شد.

در صورتی که به شکلی جذاب و حرفه ای از کلمات کلیدی مرتبط و مناسب در توضیحات سایت خود استفاده کنید، می توانید لینک های مرتبط تر و معتبرتری از دایرکتوری دریافت کنید. همچنین این موضوع امکانی را فراهم می کند تا مشتریان بالقوه شما به شکل موثری در دایرکتوری فعال باشند. در خصوص استفاده از توضیحات نکاتی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. برای دریافت نتایج بهتر پیشنهاد می کنیم حتما این نکات را به خاطر داشته و آن ها را رعایت کنید:

  • بهتر است طول توضیحات شما تا حد امکان کوتاه بوده و نهایتاً در حد سه جمله باشد. (چیزی بین ۱۵ الی ۲۵ کلمه)
  • در صورتی که نمی توانید متن مختصری در نظر بگیرید، توضیحات می‌تواند در حد سه شرح طولانی تر در حدود ۳۰ الی ۵۰ کلمه باشد.
  • از توضیحات آماده شده در دستورالعمل های متفاوت دایرکتوری استفاده کنید.
  • در استفاده از حروف بزرگ حد تعادل را رعایت کنید. استفاده بیش از حد از حروف بزرگ امکان رد شدن شما را از سوی دایرکتوری افزایش خواهد داد.
  • همچنین از علامت گذاری ها به صورت بی رویه استفاده نکنید. وجود نشانه ها و علامت های متعدد به شکل آشکار می تواند باعث شود که دایرکتوری، وب سایت شما را رد کند. 

تمدید کردن ثبت در دایرکتوری ها 

درست است که ثبت در دایرکتوری ها می تواند مزایای بسیار زیادی برای وب سایت شما به دنبال داشته باشد. اما استفاده از هر امکان و قابلیتی در دنیای اینترنت اصول خاص خود را دارد. در صورتی که بخواهید به صورت بی رویه و غیر معمول از امکانات یک وب سایت یا برنامه خاص استفاده کنید، احتمالاً به جای دریافت نتایج عالی جواب معکوس خواهید گرفت.

در خصوص استفاده از دایرکتوری ها نیز این امر کاملاً صحت دارد. زمانی که شما به تعداد بسیار زیاد و غیر معمول بک لینک های مختلفی از دایرکتوری ها دریافت می‌کنید، در واقع باعث ایجاد Link building مصنوعی می شوید. این موضوع از نظر گوگل یک نکته منفی به شمار  می رود.

گوگل Link building طبیعی را به لینک های مصنوعی ترجیح می دهد و برای وب سایت هایی که این نکته مهم را رعایت می‌کنند ارزش زیادی قائل است. به هر میزان که ارسال و دریافت لینک برای وب سایت شما طبیعی تر و معمول تر انجام شود، لینک شما ارزش و اعتبار بیشتری  پیدا خواهد کرد.

بنابراین تصور نکنید که با پرداخت هزینه زیاد و گزاف برای دریافت بک لینک از دایرکتوری ها می توانید به جایگاه قابل قبولی در گوگل برسید. شما می توانید با رعایت این نکات به مقدار لازم لینک های معتبر دریافت کرده و باعث افزایش نرخ بازگشت سرمایه خود شوید.

چگونگی تبادل لینک در یک فهرست وب

در این بخش می خواهیم بدانیم نحوه تبادل لینک در یک فهرست به چه صورتی انجام می شود؟ پس از انتخاب وب دایرکتوری مناسب و مرتبط با موضوع کاری خود، می بایست آدرس وب سایت خود را در وب دایرکتوری مورد نظر ثبت کنید. پس از این کار لازم است لینک سایت وب دایرکتوری را برای معرفی و تبلیغ به کاربران بر روی وب سایت خود قرار دهید.

به این شکل تبادل لینک با وب دایرکتوری مورد نظر به درستی انجام می شود. در صورت ناموفق بودن تبادل لینک، به احتمال زیاد آدرسی که در وب دایرکتوری مورد نظر ثبت کرده اید مورد تایید قرار نخواهد گرفت. پس برای موفقیت آمیز بودن عملیات ثبت خود در وب دایرکتوری، حتماً به درست بودن فرایند تبادل لینک توجه داشته باشید.

انواع وب دایرکتوری

شما برای ثبت وبسایت خود در وب دایرکتوری می توانید هم به صورت رایگان و هم به صورت پولی اقدام کنید. به این صورت وب دایرکتوری ها را می توان به دو گروه زیر تقسیم کرد:

  • وب دایرکتوری های رایگان که همانطور که از نامشان پیداست مدیران وب سایت برای ثبت لینک در آن ها نیاز به پرداخت هزینه خاصی ندارند و می توانند درخواست های خود را به صورت رایگان  ثبت کنند. 
  • وب دایرکتوری های پولی که طبیعتاً برای ثبت لینک در آن ها می بایست هزینه مشخصی را پرداخت کرد.

 

مطلبی که خواندید تهیه شده در تیم تحریریه شرکت طراحی سایت کاسپید بود. امیدواریم که از خواندن آن نهایت استفاده را کرده باشید.

/

ثبت نظر

نظرات کاربران

مقالات مرتبط

همه مقالات