5 نکته در طراحی موثر لوگو برای سایت

5 نکته در طراحی موثر لوگو برای سایت

در طراحی لوگو هیچ اندازه و تناسبی وجود ندارد و شما می توانید هنگام ایجاد لوگو برای شرکت تجاری خود هنگام طراحی سایت ، آیتم های متفاوتی را کشف کنید.

لوگو سایت

همانطور که می دانید امروزه با پیشرفت کسب و کارهای اینترنتی، سایت های زیادی طراحی و راه اندازی شده اند. در زمینه های کاری مختلف از جمله، هنری، آموزشی، علمی، فروشگاهی و... می توان صدها  نمونه وبسایت مشاهده کرد که هرکدام خدمات و محصولات خاصی را به مشتریان ارائه می کنند. اگر شما هم می خواهید با این حجم از رقابت در دنیای اینترنت به خوبی دیده شوید، نیاز به برخی مهارت ها و ملزومات دارید. یکی از مهم ترین اقدامات در این حوزه، برندسازی و خلق هویت برای سایت است که با طراحی لوگو سایت می توان به این هدف دست یافت. طراحی لوگو سایت سازمان ها و مجموعه های مختلف را از یکدیگر متمایز می کند و به آن ها هویت می بخشد. با داشتن یک لوگوی هدفمند و جذاب، مخاطبین و مشتریان بالقوه، شما را بهتر به خاطر می آورند.

طراحی لوگو
لوگو سایت، مجموعه ای است از نمادها، علامت ها، حروف و اعداد که می توانند با طراحی ها و رنگ بندی های خاص و منحصر به فردی در کنار هم قرار گرفته و نام تجاری شما را زنده نگه دارند. برای اینکه لوگو سایت کاملا با زمینه کاری و تخصص شما همخوانی داشته باشد، بهتر است طراحی آن را به مجموعه های حرفه ای بسپارید. دقت داشته باشید که استفاده از لوگو ارتباطی با تازه کار بودن یا قدیمی بودن شما ندارد. چه سایتی تازه وارد باشید و چه نه، داشتن یک لوگوی خاص و جذاب می تواند شما را بهتر به مشتریان معرفی کند. از آن جایی که اولین برخورد کاربران با لوگو و برند سایت است، بهتر است در طراحی آن نهایت خلاقیت و ابتکار را به خرج دهید.

مزایای طراحی لوگو

 

احتمالا اگر تا پایان عمر تصویری از یک سیب گاز زده ببینید اولین چیزی که به ذهنتان خواهد آمد، لوگوی شرکت اپل (Apple ) است، یا تصویر یک پرنده آبی قطعا شما را به یاد توییتر خواهد انداخت. این موضوع به شما ثابت خواهد کرد که تاثیر لوگو برای یک سازمان و شرکت تا چه اندازه می تواند اهمیت داشته باشد. با توجه به این موضوع تصمیم داریم در ادامه به مهم ترین مزایای طراحی لوگو سایت اشاره کنیم و با آن ها آشنا شویم.

طراحی لوگو

هویت بخشی

 

یک لوگوی حرفه ای به هویت شرکت یا سازمان شما اعتبار می بخشد. به کمک این هویت تصویری می توانید زمینه کاری، تخصص و مهارت های خود را به مخاطبین هدفتان معرفی کنید. لوگو به عنوان امضای سازمانی شما نیز شناخته می شود. می توانید در ایمیل ها، نامه های اداری و ارتباطات بیرون از سازمانی از آن برای معرفی شرکت استفاده کنید.

پیشی گرفتن از رقبا

قطعا طراحی یک لوگوی جذاب می تواند شما را بیشتر از رقبا در معرض دید کاربران و مخاطبین قرار دهد. هرچه بیشتر دیده شوید، جایگاه بهتری را نسبت به رقبا برای خود رقم خواهید زد. استفاده از یک لوگوی منحصر به فرد در کنار ارائه خدماتی شایسته، می تواند اعتماد مخاطبین را به شکل تاثیرگذاری جلب کند. علاوه بر این، مخاطبین می توانند در رقابت گسترده اینترنتی، تنها با به خاطر سپردن آرم و طراحی لوگو سایت، شما را به راحتی پیدا کنند.
لوگو سرمایه گذاری های شما را برمی گرداند
یکی از مزیت های جالب توجه درخصوص لوگو این است که شما با یک بار هزینه کردن جهت طراحی لوگو، می توانید سرمایه بیشتری بدست آورید. سعی کنید در پرداخت هزینه جهت طراحی لوگو، خساست به خرج ندهید. هرچه لوگوی شما حرفه ای تر و خاص تر باشد، قطعا ذهن مخاطبین را بیشتر درگیر کرده و آن ها این هویت بصری را بهتر به خاطر می سپارند. بنابراین یک لوگوی خوب، علاوه بر اینکه سرمایه اولیه شما را برمی گرداند، می تواند باعث افزایش سوددهی نیز شود.

استراتژی تبلیغاتی

یکی از مزیت های استفاده از لوگو برای سایت این است که می توان از آن در هر جایی استفاده کرد. به عنوان مثال می توانید آن را بر روی بیلبوردها و بنرهای تبلیغاتی، تمامی تجهیزات اداری سازمان از جمله لباس فرم پرسنل، روزنامه ها، ایمیل ها و پیام های ارسالی و... ثبت کرده و برند خود را بیشتر در معرض دید عموم قرار دهید. این می تواند یک استراتژی تبلیغاتی موثر و کارآمد باشد.

رشد کسب و کار

از آن جایی که لوگو اولین چیزی است که در معرض دید مخاطبین قرار می گیرد، بسیار مهم است که چگونه طراحی شود. یک لوگوی حرفه ای می تواند احساسات کاربران را تحت تاثیر قرار داده و آن ها را مجاب به بازدید از سایت شما کند. هرچه این برانگیختگی احساسات بیشتر باشد، قطعا کسب و کار شما با رشد بیشتری رو به رو خواهد شد. بازدیدکنندگان به مشتری موقت و مشتریان موقت به مشتریان ثابت شما تبدیل می شوند و این چرخه بزرگ و بزرگ تر می شود. در نهایت شما به یک مجموعه معتبر و موفق در حوزه کاری خود تبدیل خواهید شد.

طراحی لوگو

سایت های طراحی لوگو

طراحی لوگو سایت مستلزم دانش و تخصص کافی است. برای اینکه بتوان به یک لوگوی حرفه ای دست پیدا کرد می بایست یا از مهارت کافی برخوردار بود و یا از مجموعه های طراحی لوگو سایت کمک گرفت و این کار را برون سپاری کرد. چندان خوشایند نیست که خدمات و محصولات باکیفیتی داشته باشید و تنها به دلیل نداشتن یک لوگوی حرفه ای، به طور شایسته ای در بین مخاطبین دیده نشوید. سایت های مختلفی در زمینه طراحی لوگو راه اندازی شده اند که هرکدام خدمات گوناگونی را در اختیارتان قرار می دهند.
با کمک گرفتن از این سایت ها می توانید به صورت رایگان اقدام به طراحی لوگوی سایت کنید. علاوه بر طراحی رایگان، برخی از سایت ها خدمات ویژه ای را به شما ارائه می کنند که به کمک آن ها می توانید لوگوی جذاب تر و خلاقانه تری داشته باشید که البته برای استفاده از این آپشن ها نیاز دارید تا هزینه ای را پرداخت کنید. 
همچنین در این سایت ها، طرح های از پیش آماده شده ای برای ساخت لوگو وجود دارند که می توانید بسته به نوع کار خود، از بین این طرح های آماده، مناسب ترین آن را انتخاب کنید. این کار در زمان و هزینه شما نیز صرفه جویی به عمل خواهد آورد.

به عنوان صاحب یک کسب و کار پس از تعیین اهداف و طراحی سایت نیاز به یک نشان مخصوص برای وب سایت خود خواهید داشت. زمانی که لوگو یک سایت دیده شده و به خاطر سپرده شود آن زمان به هدف خود رسیده است. تنها لوگوهایی به خاطر سپرده می شوند که به گونه ای خاص طراحی شده باشند و سرشار از خلاقیت بوده در ذهن ماندگار باشند و کاربر با دیدن آن به یاد خدمات و محصولات سایت شما بیفتد. یک نشان حرفه ای تاثیر شگرفی در تبلیغات خواهد داشت. توجه داشته باشید که لوگو نقش قابل توجهی در هویت بصری برند سازی دارد. لوگوی سایت قسمت مهمی از تجارت و طراحی سایت شما به شمار می رود.

لوگو (logo) نشان دهنده کسب و کار است و بهتر است در طراحی سایت در بالای وب سایت سمت راست قرار می گیرد. لوگو به شما کمک می کند تا مشتریان، برند شما را به آسانی شناسایی و به آن اعتماد (brand trust) کنند. بنابراین، انتخاب آن برای وب سایت تجاری می بایست با دقت خیلی بیشتری صورت گیرد. با کمی فکر خلاقانه (یا خلاقیت)، می توانید لوگویی انتخاب و طراحی کنید که تأثیر مثبتی بر روی کسب و کار شما داشته باشد.

 

5 نکته در طراحی موثر لوگو برای سایت

قطعا برای اینکه یک لوگو بتواند به طور موثری در ذهن مخاطبین نقش ببندد، می بایست به بهترین شکل ممکن طراحی شود. از همین رو در این بخش تصمیم داریم به 5 نکته موثر و مهم در طراحی لوگو سایت اشاره کنیم.

• تاکتیک های طراحی لوگو برای شرکت های تجاری

با اینکه طراحی لوگو می تواند به صورت سفارشی و طبق نظر و سلیقه شما انجام شود، اما این آزادی عمل در طراحی نباید باعث کاهش تاثیر لوگو بر روی برند تجاری شما و افت سودآوری شود. در واقع شما به یک لوگوی تاثیرگذار و جذاب نیاز دارید تا مخاطب در نگاه اول به آن بتواند با شما و نوع کسب و کارتان ارتباط خوبی برقرار کند. لوگویی که در آن انواع نشانه ها، نمادها و حروف مختلف به کار رفته باشد، نه تنها تاثیرگذاری خوبی روی مخاطبین ندارد، بلکه در جهت عکس نیز عمل کرده و اعتماد افراد را به شرکت تجاری شما سلب خواهد کرد. بنابراین سعی کنید برای طراحی یک لوگوی موثر حتما از متخصصین این حوزه کمک و مشاوره بگیرید.

• بهینه سازی کردن لوگو برای موبایل

همانطور که در بخش های قبل اشاره کردیم، لوگو در استراتژی تبلیغاتی و بازاریابی نقش موثری دارد. می توان آن را در هر جایی در معرض دید عموم قرار داد. اما گاهی برخی از صاحبان کسب و کار به این مورد دقت نمی کنند که آیا امکان نمایش لوگو برای کاربرانی که از گوشی موبایل استفاده می کنند هم وجود دارد یا خیر؟ از آن جایی که این روزها بسیاری از خریداران، سفارش های اینترنتی خود را از طریق گوشی موبایل انجام می دهند، لازم است طراحی لوگو سایت را به گونه ای انجام دهید که برای صفحات گوشی بهینه شده و قابل مشاهده باشد. طراحان حرفه ای با در نظر گرفتن این مورد، به هنگام طراحی سعی می کنند ابعاد و اندازه لوگوی ساخته شده را برای تمامی سیستم ها از قبیل، گوشی موبایل، لپتاپ، تبلت و... بهینه سازی کنند.

• استفاده از تصاویر در طراحی لوگو

قطعا یک تصویر پرمحتوا و جامع می تواند در مقایسه با حروف و انواع متن ها، تاثیر بیشتری روی مخاطبین داشته باشد. اگر تمایل دارید تا یک لوگوی موثر برای شرکت تجاری خود طراحی کنید، اهمیت استفاده از تصاویر خلاقانه و جذاب را نادیده نگیرید. قطعا مخاطبین با دیدن یک تصویر مناسب ارتباط بهتر و موثرتری با شرکت شما برقرار می کنند. البته در استفاده از تصاویر نیز بایستی احتیاط کنید. تصاویر نباید برتری خاصی نسبت به برند شما داشته باشند، بلکه باید مکمل آن باشند.

 

• همه چیز را افقی نگه دارید

اینکه بتوانید تصاویر، اطلاعات و آرم یا لوگوی شرکت را به صورت افقی تنظیم کنید در اثرگذاری لوگو  و انتقال بهتر اطلاعات به مخاطبین تاثیر بیشتری دارد. این کار باعث می شود تا بی نظمی و بهم ریختگی در طراحی لوگو وجود نداشته باشد. هرچه از این بی نظمی بکاهید و اطلاعات را در گوشه ای از کادر که بیشتر در معرض دید است قرار دهید، شانس اثربخشی لوگو در ذهن مخاطب افزایش پیدا می کند. همینطور بینندگان برای مشاهده تمام اطلاعات لوگو نیازی به اسکرول کردن نداشته و می توانند تمام توضیحات و تصاویر را یکجا ببینند.

• به روز بودن

طراحی لوگو، همانند بسیاری از تکنیک ها و مهارت های اینترنتی، دائما در حال بروزرسانی است. از این رو برای اینکه بتوانید لوگویی منحصر به فرد و موثر بسازید، می بایست با ترفندها و تکنیک های روز دنیا به خوبی آشنایی داشته باشید و در طراحی از آن ها به نحو احسنت استفاده کنید.

لوگوها از آن جهت اهمیت دارند که در حافظه مشتری باقی میمانند، اعتماد مصرف کنندگان را نسبت به برند افزایش می دهند و به بخشی اساسی در مارک تجاری تبدیل می شوند.

  • تاکتیک های طراحی لوگو برای شرکت های تجاری

صرف نظر از آزادی عمل، شما هنگام طراحی لوگو، قصد دارید تا یک لوگو موثر طراحی کنید که مورد علاقه مشتریان قرار گیرد و مطابق با روشهای استاندارد صنعت باشد، تا بتوانید آن را در طراحی سایت خود نیز مورد استفاده قرار دهید.

هنگام طراحی لوگو، ممکن است وسوسه شوید که تمام جنبه های تجارت خود را در لوگو درج کنید، که در نهایت باعث خراب شدن طرح می شود.

همانطور که در بسیاری از لوگوهای موفق مشاهده می کنید، هنگام طراحی لوگو از یک نمایش گرافیکی واحد استفاده شده است، همانند مایکروسافت، یا لوگویی مبتنی بر متن مانند: شرکت حمل و نقل FedEx.

نیازی به گنجاندن ده ها شخصیت در طراحی لوگو نیست. شما می توانید به جای ذکر نام کامل از حروف اول نام شرکت خود برای طراحی لوگوی شرکت خود استفاده کنید.

  • بهینه سازی برای موبایل

امروزه طراحی سایت ها بگونه ای انجام می پذیرد که به راحتی در گوشی های هوشمند قابل نمایش است و بیشتر خریداران آنلاین از تلفن های همراه خود برای جستجو و خرید محصولات استفاده می کنند. اطمینان حاصل کنید که لوگوی شما برای تلفن های همراه بهینه شده است.

به یاد داشته باشید هنگام بهینه سازی لوگو، اندازه صفحه نمایش سایر دستگاه های دیجیتال مانندتبلت، لپ تاپ و دیگر سایز ها را در نظر بگیرید.

  • در طراحی لوگو از تصاویر استفاده کنید

ذهن ما تصاویر را سریعتر پردازش می کند. در صورتی که قصد دارید از تصاویر در طراحی لوگوی استفاده نمایید، تصویری را انتخاب کنید کرد که از نام شرکت برتری نداشته باشد، مگر اینکه لوگوی شما فقط یک تصویر باشد.

تصویر انتخابی شما باید نشان دهنده خدمات، هویت و منحصر به فرد برند شما باشد. عاقلانه است اگر این تصویر تصویری واضح از تجارت شما ارائه دهد. در نظر داشته باشید که از این لوگو باید در طراحی سایت ، گاها در طراحی اپلیکیشن موبایل ، طراحی کارت ویزیت و حتی تبلیغات خود باید استفاده کنید و از این پس کاربران و مشتریانتانن شما را با آن لوگو خواهند شناخت.

آن را بصورت افقی نگه دارید

استفاده موثر از فضا در همه جنبه ها شمارش می شود و شما نمی خواهید آرم شما بهم ریخته به نظر برسد. افقی نگه داشتن چیزها دو مزیت اصلی دارد.

  • می توانید آن را در سمت چپ و در جایی که اولین چیزی است که مشتری می بیند، قرار دهید
  • این اطمینان را می دهد که مشتریان می توانند بدون اسکرول، محصول را ببینند
  • به روز باشید

قبل از پرداختن به هر ایده در رابطه با طراحی سایت، طراحی اپلیکیشن و حتی تبلیغات در ابتدا باید تحقیق کاملی در مورد روندهای جدید طراحی لوگو انجام دهید. به یاد داشته باشید، آرم شما نمایشی بی انتها از تجارت شما خواهد بود. در حالت ایده آل، شما می خواهید افراد بلافاصله با آرم شما ارتباط برقرار کنند و ارتباط عاطفی با مشتریان شما ایجاد کند

سخن آخر

یک لوگو داستان کسب و کار شما را روایت می کند. لوگوها همیشه هویت برند شما و ایده های پشت محصولات شما را منتقل می کند. پس خلاقیت در هنگام طراحی لوگو کافی نیست و برای اطمینان از اخلاقی بودن آرم و مطابقت با روندهای مدرن بازار باید عوامل دیگری را نیز در نظر داشته باشید.

این موضوع را مد نظر قرار دهید که پس از طراحی لوگو شما قصد دارید، خود را با آن در طراحی وب سایت و تبلیغات های متفاوت در فضای مجازی و دنیای واقعی معرفی نمایید، در نظر داشته باشید که هنگام طراحی لوگو 5 اصل ذکر شده را مد نظر قرار دهید.

/

ثبت نظر

نظرات کاربران

مقالات مرتبط

همه مقالات