تحولات طرح های گرافیکی در سایت

تحولات طرح های گرافیکی در سایت

تحولات می آیند و می روند. دنیای طراحی سایت همواره در حال تکامل است. برخی از تحولات طراحی گرافیکی، در عرض چند ماه از دور خارج می شوند، و برخی نیز تا سال های زیادی پابرجا می مانند. امروز می خواهیم بگوییم کدام تحولات، امسال سر وصدای زیادی خواهند کرد. شما چه از بقیه جماعت پیروی کنید و چه خودتان یک تحول جدیدی را ابداع کنید. به هر حال، تصمیم گیرنده نهایی خودتان هستید. در هر صورت، آنچه که مهم است این است که به روز باشید. ما با بررسی دقیقِ وبسایت ها، برترین تحولات در طراحی سایت امسال را یافته و بیان خواهیم کرد. در ضمن، برخی از تحولاتی که بهتر است در سال 2016 باقی بمانند، را بیان خواهیم کرد.

در سال 2017، آنچه که بیشتر از هر چیزی مورد توجه است، خیال پردازی و ابتکار بی حد و مرز است. بیشتر طرح هایی که در اینجا به عنوان نمونه آورده ایم، ترکیبی از دو یا سه تحول خواهند بود، گرچه در مورد هر یک به صورت جداگانه نیز بحث خواهیم نمود. امیدواریم که این مطالب مفید باشند.

1- عدم تقارن

ایجاد لایوت های نامتقارن یکی از تحولات بسیار مهم در گرافیک و حتی طراحی سایت است. امروزه، طراحان، در عین حال که تلاش می کنند طرح های اورجینال و بدیعی را خلق کنند، با شکستن قوانین تقارن و قرینه بودن، نتایج حیرت انگیزی را خلق کرده اند. در چنین نوعی از طرح ها، اگر خطی نامرئی از وسط آنها رسم کنیم، و طرح را به دو قسمت برابر تقسیم کنیم، شاهد خواهیم شد که المان های طرح های گرافیکی در دو طرف طرح با یکدیگر متقارن نیستند. شکستن قوانین تقارن، امری هیجان انگیز، بدیع و پیشرفته است. طرح های زیر، نمونه هایی هستند که در آنها از عدم تقارن استفاده شده است.

تحولات طرح های گرافیکی

 

2- رنگ های روشن، براق و جیغ

اگر می خواهید به آخرین تحولات در زمینه طراحی گرافیکی دست یابید، تمام چیزی که نیاز دارید این است که استفاده از رنگ ها را بیشتر نمایید. قانون پیچیده ای نیست: هر چه روشن تر، بهتر. بسیاری از برندهای معروف در سال 2017، از این تحول استفاده کرده اند. از آنجایی که اصولا، رنگ های روشن و براق، در همه ی طراحی ها، پوسترها، کارت های تجاری، طراحی سایت و غیره خیره کننده و جذاب هستند، لذا به شدت پیشنهاد می کنیم امسال جانب احتیاط را کنار بگذارید و ریسک نمایید.

 

3- Duotone

طرحهای Duotone، تحول عمده دیگری است که در طراحی گرافیک خلق شده است. طراحی های Duotone، با وجود داشتن دو رنگ روشن، محال است که دیده نشوند. این نوع طراحی ها، قطعا، مهارت های پیشرفته ای را می طلبند، اما نتایج این نوع از طراحی ها، واقعا حیرت انگیز است. ترکیب ساده  دو رنگ انتخابی شما، و شاید دو رنگ متضاد، که تاثیر بیشتری داشته باشد، می تواند به خوبی تاثیر گذار باشد. نمونه های زیر می توانند به عنوان الهام بخش به شما کمک کنند:

 

 

4- رنگ های مات

پیشنهاد ما به شما این است که در سال 2017 در طراحی سایت، از به کار بردن رنگ های خاموش و مات خودداری کنید. در این سال که همه قصد دارند از رنگ های روشن و براق استفاده کنند، ممکن است طراحی های شما با رنگ های مات و خاموش، آنچنان که انتظارش را داشتید و برایش مبارزه می کردید، توجه دیگران را به خودش جلب نکند. به بیان دیگر، انرژی و خلاقیت طراحی خود را در خلق رنگ های جیغ تر صرف کنید.

حولات طرح های گرافیکی

5- طراحی های Low-Poly

این تحول که از طرح های گرافیکی موجود در گیم ها الهام گرفته شده، در حال حاضر همه ی طراحی های گرافیکی و همه ی زمینه های آن، را تحت سلطه ی خود گرفته است. از آنجایی که این طراحی ها، در اشکال هندسی و گیم رنگی ای [color game] می آیند که حس یک ترکیب سه بعدی را ارائه می کنند، لذا، در این سال، از این طرح ها در طراحی سایت ها، پوسترها، بنرها، تبلیغات، کارت های تجاری، و غیره استفاده خواهد شد. طراحان، با ترکیب این تحول با سایر تحولات مانند رنگ های روشن و عدم تقارن، پا را فراتر گذشته و یک گام دیگر نیز رو به جلو برداشته اند.

 

6- طرح های هندسی در طراحی سایت

این تحول، اکنون مدتی است که بوجود آمده است. استفاده از اشکال هندسی در انواع کارهای گرافیکی و هنری، به این زودی ها، کنار گذاشته نخواهد شد. این طرح ها، در ظاهر کارهای تمیز و شیکی هستند و می توانند شما را در دستیابی به ترکیبات تاثیرگذار و چشم نواز، یاری کنند. شما می توانید این تحول را از طریق ترکیب آن با سایر تحولات 2017 مانند رنگ های روشن و تایپوگرافی، حتی مدرن تر هم نمایید. در نتیجه، طراحی شما تاثیر بلند مدت تری خواهد داشت.

 

7- گرافیک ها و تصویرسازی های سفارشی

بی شک، تصویرسازی یکی از بزرگترین تحولات گرافیکی امسال، خواهد بود. گرافیک های سفارشی، این قدرت را دارند که شما را از بقیه متمایز کنند، لذا این تحولات، ماندگار خواهند بود.

تصویرسازی های سفارشی فرصت های فراوانی را ایجاد می کند و مرزها و محدودیت های نوآوری را کنار می گذارد. در زیر پوسترهایی را می بینید که بر مبنای تصویر سازی سفارشی طراحی شده اند.

 

تحولات طرح های گرافیکی

8- تصاویر استوک

استفاده از تصاویر استوک در گرافیک و طراحی سایت، بسیار کسل کننده است. اندکی خلاقیت و نوآوری، می تواند طرح شما را به شدت از بقیه متمایز نماید. اگر تصمیم دارید به جای استفاده از یک طرح ترکیبی منحصر به فرد، از تصاویر استوکی استفاده نمایید که بارها و بارها قبل از شما توسط دیگران استفاده شده است، ایرادی ندارد، اما این را بدانید که اگر مخاطبان شما، از طرح شما خیلی شگفت زده نشدند یا تحت تاثیر قرار نگرفتند، تنها خودتان مقصر هستید. حتی اگر هیچ مهارتی هم در طراحی نداشته باشید، باز هم جایگزین های بسیاری برای شما وجود دارد که از تصاویر استوک استفاده نکنید. پیشنهاد ما به شما این است که، خودتان به ساخت تصاویر اورجینال اقدام کنید. تنها چیزی که نیاز دارید این است که دوربین را بردارید و شروع کنید به عکس گرفتن!

9 -طرح های باز

طرح هایی که در آنها، المان های طراحی، شناور هستند و از مرزهای طراحی عبور کرده اند، یکی از مسائل داغ امسال خواهد بود. طرح های نوآورانه خود را در چارچوب ها محصور نکنید، و اجازه بدهید که نفس بکشند. این تحول، امری رایج، در تایپوگرافی است، اما در سال 2017، از این تحول در طراحی سایت نیز استفاده خواهد شد. می توان تاثیر آن را، از طریق ترکیب با افکت های پویا مانند تکنیک پارالاکس، حتی بیشتر هم نمود.

10 -هرج و مرج و شلوغی در طرح های گرافیکی

طراحی های گرافیکی در سال 2017، یعنی جزئیات تزئینی. هر چقدر تزئینات و هرج و مرج و شلوغی بیشتری در طرح وجود داشته باشد، طرح، موفق تر و بهتر خواهد بود. مثل اینکه به جای هماهنگی، نوعی شورش و شلوغی در طرح وجود داشته باشد. امروزه، طراحان، مخالف مرزگذاری برای تخیل و خیال پردازی هستند، و معتقدند از این طریق می توانند طرح های منحصر به فرد و بی قاعده ای را خلق کنند.

 

11- تایپوگرافی و فونت های ترکیبی

تایپوگرافی، با ترکیب فونتهای مختلف و فونتهای تصویری با حالتهای نوآورانه، تحولی است که به خوبی جایگاه خود را در بین تحولات برتر 2017 پیدا کرده است. تمایل و گرایش به بازی کردن با متن ها و حروف، چه در طرح هایی که تنها عنصر اصلی آنها یک حرف است و چه در طرح هایی که در آن تصاویر و متن ها بهم تنیده شده اند، از بین نخواهد رفت. در ضمن، از آنجایی که تایپوگرافی برای طراحان این فرصت را ایجاد می کند که از قدرت تخیل پردازی خود تا بی نهایت استفاده کنند، لذا از محبوبیت بیشتری هم برخوردار شده است.

12- حداقل سازی

در سال جدید، حداقل سازی، قطعا نسبت به سال قبل، محبوبیت و جایگاه خود را از دست خواهد داد. زیرا در مقایسه با سایر طرح های گرافیکی جذاب، بسیار کسل کننده شده است. حداقل سازی، یا استفاده از تنها المان های ضروری در طرح ها، قطعا در برهه ای از زمان، بسیار محبوب شد. اما، امروزه، مخاطبان منتظر طرح های زرق و برق دار هستند که در آنِ واحد، توجه ها را به خود جلب می کنند. برای کسانی که همچنان طرفدار حداقل سازی هستند، راهی وجود دارد که طرح های خود را در کمترین المان حفظ نمایند و همچنان در سال 2017 به روز باقی بمانند.

13 -المان های بریده شده

در اینجا روشی برای حفظ حداقل سازی محبوبتان به نحوی که همچنان مدرن هم باقی بمانید، بیان می کنیم: آنها را کراپ کنید! به عنوان نوعی از حداقل سازی، در این روش، می توانید حروف متن را به نحوی کراپ کنید که همچنان قابل خواندن باشند و در عین حال کوچکتر هم شوند. این روش به عنوان فرمی از حداقل سازی، برای کسانی که طرح های شلوغ و روشن را دوست ندارند و فکر می کنند این طرح ها جلف هستند، تحول جذابی در طراحی سایت در سال 2017 خواهد بود. در زیر نمونه های عملی کراپ کردن را مشاهده می کنید:

 

مطلبی که خواندید تهیه شده در تیم تحریریه شرکت طراحی سایت ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، بهینه سازی سایت و طراحی اپلیکیشن موبایل کاسپید بود. امیدواریم که از خواندن آن نهایت استفاده را کرده باشید. 

/

ثبت نظر

نظرات کاربران

مقالات مرتبط

همه مقالات