طراحی سایت اختصاصی

طراحی سایت اختصاصی

در دنیای امروز، فناوری و تکنولوژی حرف اول را می زند، به همین دلیل نیز خیلی از مشاغل و حرف تا حد توان خود از این دستاورد بشر استفاده می کنند و سعی می کنند عملکرد بهتری در عرصه تجارت جهانی داشته باشند. هر تجارتی نیز روش خاصی را برای استفاده از فناوری انتخاب می کند که ما قصد داریم یکی از بهترین آن ها که طراحی سایت اختصاصی خوانده می شود را به شما معرفی کنیم. پیشنهاد می کنیم که تا پایان با ما همراه باشید تا با چند و چون طراحی یک سایت اختصاصی آشنا شوید و بتوانید از مزیت های آن به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.  

مراحل طراحی سایت اختصاصی

 طراحی سایت یک پروسه روشمند و اصولی دارد که مراحل آن به شرح ذیل است:

تحقیق و جمع آوری اطلاعات

اولین مرحله ای که برای پروسه طراحی سایت اختصاصی تعریف شده، تحقیق و جمع آوری اطلاعات است. در این مرحله باید تمام اطلاعات مربوط به کسب و کار مورد نظر را جمع آوری کنید و آن ها را به صورت دقیق دسته بندی نمایید. در حقیقت در این مرحله فرد باید تمام زیر و بم شغل خود را بررسی کند و انتظارات مشتری های خود را بشناسد. بد نیست بدانید که هر چه اطلاعات جمع آوری شده در این مرحله دقیق تر باشند، سایت موفق تر خواهد بود و رونق بیشتری برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد.

برنامه ریزی

بعد از جمع آوری اطلاعات، باید یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده صورت بگیرد. در این برنامه ریزی باید استراژی ها و عناصر اجرایی مورد نیاز سایت، انتخاب شوند و مورد بررسی قرار بگیرند. در صورتی که کارشناسان تصمیم های اتخاذ شده در این مرحله را تأیید کنند، می توان آن ها را به اجرا در آورد و کار را آغاز کرد.

طراحی سایت

سومین مرحله این پروسه، طراحی سایت است. در این مرحله بخش های مختلف سایت با استفاده از زبان های برنامه نویسی طراحی می شوند که مهم ترین این قسمت ها نیز بخش فوتر، بلاگ ها، درباره ما و هدر هستند. توجه داشته باشید که طراحی سایت یک کار کاملاً تخصصی است که حتماً باید توسط یک تیم متخصص و ماهر انجام شود و به هیچ وجه افراد آماتور و تازه کار نمی توانند از پس آن بربیایند.

طراحی سایت اختصاصی

برنامه نویسی

بعد از این که ماهیت سایت و سیاسیت های آن مشخص مشخص می شود نوبت به برنامه ریزی می رسد. این مرحله یکی از حساس ترین مراحل پروسه برنامه نویسی محسوب می شود و معمولاً خیلی زمان بر است.

بررسی نسخه اولیه

در این مرحله باید نسخه اولیه سایت بررسی شود و کمبود ها و نواقص آن مورد بررسی قرار بگیرد. هر چه این مرحله دقیق تر انجام شود، سایت عملکرد بهتری خواهد داشت و باگ های احتمالی آن نیز کم تر خواهد بود.

بارگذاری محتوا سایت

اکنون باید محتوای سایت تنظیم شود. لازم به ذکر است که محتوای یک سایت اختصاصی حتماً باید بر اساس اصول سئو تدوین شود. رعایت این نکته بدون شک موجب ارتقا رتبه و اعتبار سایت شما می شود. البته برای سئوسازی محتوای یک سایت باید با اصول و مبانی آن آشنا باشید و بتوانید آن ها را به کار بگیرید.  

راه اندازی سایت

در این مرحله دیگر ساختار و مبنای سایت مشخص است و می توانید آن را راه اندازی کنید.

تعمیر و رفع باگ های سایت

در آخرین مرحله پروسه طراحی سایت اختصاصی، باید کارایی و کیفیت کار را به صورت دقیق رصد کنید و باگ های موجود را بر طرف نمایید. طبیعتاً هر چه دقت شما در این مرحله بیشتر باشد در کسب رضایت کاربران موفق تر خواهید بود و بهتر می توانید نیاز های آن ها را رفع کنید.

مزیت های طراحی سایت اختصاصی

طراحی یک سایت اختصاصی، فواید زیادی برای کسب و کار شما به دنبال دارد که مهم ترین آن ها نیز به شرح ذیل است:

  •  صرفه جویی در وقت

یکی از مهم ترین و اصلی ترین مزیت های یک سایت اختصاصی این است که می تواند خدمات مورد نیاز کاربران را خیلی سریع ارائه بدهد و مشکل کمبود وقت را به راحتی حل می کند.

  •  حذف هزینه های اضافی

با طراحی یک سایت اختصاصی خیلی از هزینه ها و مخارج اضافی به راحتی حذف می شوند و سود حاصله به صورت قابل ملاحظه ای افزایش پیدا می کند. البته به شرط آن که سایت موفق باشد و بتواند اعتماد مشتری های شما را جلب کند.

  • در دسترس بودن

از دیگر مزیت های داشتن یک سایت اختصاصی این است که کاربران راحت تر می توانند با شما در تماس باشند، در نتیجه سریع تر به اهداف خود می رسند و از شما راضی تر خواهند بود.   

هزینه طراحی سایت اختصاصی

یکی از مهم ترین مسائلی که در پروسه طراحی سایت اختصاصی با آن مواجه می شوید مسأله مالی این پروژه است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نمی توان آن را نا دیده گرفت. البته از آن جایی که هزینه این پروسه به شاخصه های متعددی بستگی دارد برآورد، دقیق آن کمی دشوار است. با این حال ما به چند مورد از معیار هایی که در حین برآورد هزینه این پروسه مورد توجه قرار می گیرند اشاره می کنیم و آن ها عبارتند از:

  • آپشن ها و قابلیت هایی سایت

یکی از مهم ترین و اصلی ترین نکاتی که بر مقدار هزینه طراحی سایت، تأثیر می گذارد نوع آپشن هایی است که برای سایت طراحی می شود. نوع و تعداد این آپشن ها به هدف شما بستگی دارد و حتماً باید یک کارشناس در مورد آن تصمیم گیری کند.

طراحی سایت اختصاصی

  • نوع سیستم مدیریت محتوا

از دیگر مؤلفه هایی که در حین محاسبه هزینه طراحی سایت مورد توجه قرار می گیرد، نوع سیستم مدیریت محتوا سایت است. این سیستم که یکی از بازو های اصلی سایت شما محسوب می شود، یک سیستم پیچیده و مدرن است که به طور مستقیم بر کیفیت عملکرد سایت تأثیر می گذارد.

  • نوع زبان برنامه نویسی

از دیگر مؤلفاتی که در حین محاسبه هزینه طراحی سایت اختصاصی مورد توجه قرار می گیرد، نوع زبان برنامه نویسی است. توجه داشته باشید که نوع زبان برنامه نویسی سایت حتماً حتماً باید بر اساس ماهیت و هدف سایت تعیین شود و تا زمانی که تکلیف این موضوع مشخص نشده است نمی توان در مورد نوع زبان برنامه نویسی تصمیم گیری کرد.

  • هزینه خرید هاست و دامنه سایت

یکی دیگر از مسائلی که بر هزینه طراحی سایت تأثیر می گذارد، هزینه خرید هاست و دامنه سایت است. دامنه ها همان پسوند هایی هستند که قرار است که در کنار آدرس اینترنتی سایت شما ذکر شود که مهم ترین انواع آن نیز  .net .com   .ir .org هستند. هر کدام از دامنه ها تعرفه خاصی دارند و با قیمت متفاوتی به فروش می رسند. هاست نیز همان فضای روی سرور است که برای راه اندازی سایت به آن نیاز داریم. در حقیقت تمام اطلاعات مهم و اساسی سایت مثل کد ها، تصاویر، فایل ها روی این فضا بارگذاری می شوند و باید در حین انتخاب آن خیلی دقت کنیم.

  • هزینه طراحی گرافیک سایت

از دیگر شاخصه هایی که در حین محاسبه هزینه طراحی سایت مورد توجه قرار می گیرد، هزینه طراحی بعد گرافیکی سایت است. طبیعتاً هر چه گرافیک سایت شما زیبا تر و جذاب تر باشد در جذب کاربر موفق تر خواهید بود چرا که دنیای اینترنت یک دنیای متنوع و رنگا و رنگ است که مدام آپدیت می شود و ارتقا می یابد.

  • امکانات پشتیبانی سایت

یک سایت برای این که بتواند خدمات بهتر و با کیفیت تری به مشتریان خود ارائه بدهد باید یک تیم پشتیبان قوی و قدرتمند داشته باشد. این تیم باید مدام سایت و محتوای آن را رصد کنند و باگ های آن را رفع کنند. هر چه این تیم قوی تر باشد و بهتر کار خود را انجام دهد کاربران بیشتر به سایت شما اعتماد می کنند. هزینه دستمزد این تیم نیز در حین محاسبه هزینه طراحی سایت لحاظ می شود و نمی توان نسبت به آن بی توجه بود.

  • هزینه تأمین امنیت سایت

یک سایت اختصاصی حرفه ای باید فضایی امن و مطمئن داشته باشند. هزینه تأمین امنیت سایت بسته به نوع ترفند های اتخاذ می شود متغیر است. البته بدون شک اجرای ترفند های امنیتی جدید و قوی هزینه بیشتری می طلبد و گران تر خواهد بود.

  • هزینه ریسپانسیو کردن سایت

یکی دیگر از مؤلفاتی که می تواند بر میزان هزینه طراحی سایت اختصاصی تأثیر بگذارد، هزینه ریسپانسیو کردن سایت است. ریسپانسیو یعنی سایت به گونه ای طراحی شود که با هر دستگاهی بتوان به آن دسترسی پیدا کرد. صد در صد با استفاده از این قابلیت تعداد کاربرانی که به سایت شما مراجعه می کنند بیشتر خواهد شند و کسب و کار شما معروفیت بیشتری به دست می آورد.

  • هزینه بهینه سازی موتور های جست و جو

از دیگر عواملی که در حین محاسبه هزینه طراحی سایت مورد توجه قرار می گیرد، هزینه بهینه سازی موتور های جست وجو است. البته ممکن است هزینه بهینه سازی درست و اصولی یک سایت، کمی زیاد باشد اما در عوض سایت شما قدرتمند تر خواهد بود و کاربران راحت تر به آن اطمینان می کنند.

/

ثبت نظر

نظرات کاربران

مقالات مرتبط

همه مقالات