6 قانون سئو که باید در وب سایت رعایت شوند

6 قانون سئو که باید در وب سایت رعایت شوند

اگر شما صاحب یک وبسایت هستید که به ترافیک آنلاین متکی است تا از آن کسب درآمد کند احتمالا خیلی خوب می دانید که اشتباهات سئو، حتی کوچکترین اشتباه می تواند بسیار هزینه بر باشد. تنها راه برای اطمینان از اینکه دچار اشتباهات غیرعمدی با محتوای خود نشوید این است که به طور مرتب عملکرد آن را با استفاده از گوگل آنالیتیکس تجزیه و تحلیل کنید و به طور مداوم با آخرین قوانین سئو به روز باشید.یکی از اشتباهات سئو و بهینه سازی سایت ، هدف قرار دادن کلمات کلیدی کلی به جای هدف قرار گرفتن عبارات کلیدی طولانی تر، است. سعی کنید از عبارات کلیدی متناسب با محتوای خود استفاده نمایید.

 

کسب و کارهای آنلاین، اصول و تکنیک های خاص خود را دارند و تمامی مشاغلی که به صورت آنلاین خدمات رسانی می کنند بایستی با تمامی این اصول آشنا باشند و برای درآمدزایی بیشتر، از بهترین راهکارها استفاده کنند. سایت های اینترنتی نقش بسیار مهم و کلیدی در بازار کسب و کار آنلاین دارند. اما از آن جایی که رقابت در این عرصه بسیار سخت و شدید است، لازم است برای افزایش بازدید از سایت حتما با اصول طراحی سایت آشنا باشید. مهم ترین اصل در افزایش بازدید از سایت و اینکه به جایگاه خوبی در موتور جستجوی گوگل برسید، این است که به اصول سئو مسلط باشید. در این مطلب شما را با 6 قانون سئو در وب سایت آشنا می کنیم.

قانون سئو که باید در وب سایت

اهمیت سئو در وب سایت

بیایید قبل از اینکه با مهم ترین قوانین سئو آشنا شویم، از اهمیت آن در پیشرفت و توسعه سایت صحبت کنیم. سئو به شما کمک می کند تا بتوانید وب سایت خود را در میان رقبایی که دارید، بهتر به مشتریان معرفی کنید. سئو در واقع یک راهکار و روش موثر برای رسیدن به رتبه های برتر گوگل است. و چیزی که در افزایش بازدید از سایت اهمیت دارد، همین مسئله رتبه و جایگاه سایت است. به هر اندازه که سایت شما در رتبه های برتر گوگل قرار داشته باشد، میزان بازدید از آن نیز افزایش خواهد یافت و شانس فروش شما به همان اندازه زیاد می شود. از مهم ترین دلایل اهمیت سئو در وب سایت می توان به لیست زیر اشاره کرد:

  • شما با تکنیک های سئو می توانید به صورت کاملا اصولی و ارگانیک به رتبه های برتر گوگل برسید. دقت کنید که ما تاکید زیادی روی ارگانیک بودن کار داریم. چرا که گوگل به این موضوع اهمیت زیادی می دهد و سایت ها را به این شکل درجه بندی می کند.
  • با انجام مرتب تکنیک های سئو روی سایت می توان اعتماد گوگل را جلب کرد. این اقدام در نهایت به جلب رضایت کاربران سایت نیز منجر می شود.
  • با سئو و بهینه کردن سایت، می توانید شانس فروش محصولات خود را بیشتر کرده و به سود قابل توجهی برسید.
  • با پیاده سازی اصول و تکنیک های سئو می توانید اعتبار برند خود را افزایش داده و از این طریق نام خود را در ذهن مخاطبان ثبت کنید.

حال که به اهمیت استفاده از سئو در بازاریابی آنلاین پی بردیم، می خواهیم به بررسی 6 قانون سئو در وب سایت بپردازیم.

6 قانون سئو در وب سایت

برخی افراد نسبت به استفاده از تکنیک های سئو سهل انگاری می کنند. اما بایستی بدانید هر گونه اشتباه در روند بکارگیری اصول سئو، می تواند سایت شما را با مشکلات بزرگی روبرو کرده و هزینه های هنگفتی بر دوش شما بگذارد. برای اینکه مطمئن شوید سایت شما به درستی کار می کند و ترفندهای سئو نیز کاملا صحیح به کار گرفته شده اند، لازم است کار با ابزار google analytics را به خوبی فرا بگیرید.

این ابزار به شما کمک می کند تا بتوانید میزان تعامل مشتریان با سایت و رفتار آن ها را تجزیه و تحلیل کنید. گوگل آنالیتیکس کمک می کند تا بتوانید در هر لحظه عملکرد سایت خود را بررسی کرده و از درست بودن روند کار مطمئن شوید. اما 6 قانون سئو در وب سایت کدام هستند؟

قانون سئو که باید در وب سایت

1. دقت به کدهای استفاده شده در سایت

هر سایت از صفحات و بخش های مختلفی تشکیل شده است. برای طراحی سایت و چیدمان المان ها و عناصر مختلف آن، لازم است با علم کدنویسی به خوبی آشنا باشید. پس یکی از 6 قانون سئو در وب سایت، دقت به کدهای استفاده شده در سایت است. رایج ترین کدهایی که برای طراحی سایت از آن ها استفاده می شود کدهای مربوط به زبان های برنامه نویسی HTML، CSS و Java Script است.

یکی از عمده دلایلی که این رشته کدها از محبوبیت بیشتری برخوردارند این است که معمولا ربات های موتور جستجوی گوگل بهتر می توانند آن ها را درک کنند. هرچه کدهای استفاده شده خواناتر و قابل فهم تر باشند، گوگل سایت شما را راحت تر ایندکس می کند. پس در انتخاب و استفاده از کدهای برنامه نویسی نهایت دقت را داشته باشید.

2. استفاده از محتوای یونیک و مرتبط

استفاده از محتوای یونیک و جذاب را هم در لیست 6 قانون سئو در وب سایت قرار دهید. شما نباید به هر قیمتی تولید محتوا کنید. در واقع این کمیت تولید محتوا نیست که اهمیت دارد. بلکه کیفیت آن است که باعث می شود کاربران در سایت شما بمانند. محتواهای نامرتبط، نامناسب و اشتباه که کاربردی هم برای مخاطبان ندارند، می توانند اعتماد خوانندگان را سلب کنند.

اگر محتوای سایت شما تکراری، تقلبی، نامعتبر یا بسیار طولانی و خسته کننده باشد، می تواند صدمه بزرگی به بدنه سایت شما زده و باعث افت رتبه آن در موتور جستجوی گوگل شود. یکی از فاکتورهای طلایی برای موفقیت در فضای وب، تولید محتوای باکیفیت است که با اصول سئو نیز بیشترین هماهنگی را داشت باشد. محتوای خود را به گونه ای بنویسید که در درجه اول گوگل و در درجه دوم کاربران بتوانند آن را درک کنند.

3. استفاده از کلمات کلیدی مناسب

محال است که صحبت از اصول سئو باشد، اما حرفی از کلمات کلیدی به میان نیاید. یکی از 6 قانون سئو در وب سایت، مربوط به انتخاب کلمات کلیدی است. شما باید در زمینه انتخاب کلمات کلیدی بسیار هوشمندانه عمل کنید. بایستی با الگوریتم های گوگل آشنا باشید و بتوانید نحوه رفتار کاربران در اینترنت را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.

بر طبق سرچ کاربران می توانید به این امر پی ببرید که در حوزه کاری شما، بیشتر از چه کلمات کلیدی استفاده می شود و کاربران به چه شکلی به دنبال خدمات موردنظر خود در گوگل هستند. کلمات کلیدی که انتخاب می کنید، باید با نوع محتوای شما و تصاویری که در سایت استفاده می کنید، بیشترین هماهنگی و تطابق را داشته باشد.

4. دقت در انتخاب تصاویر

تصاویر در بسیاری مواقع می توانند بهتر از محتواهای متنی عمل کنند. شما با تصاویری که در سایت خود استفاده می کنید، می توانید مفهوم و معنا را به شکلی موثرتر به بینندگان منتقل کنید. معمولا کاربران ارتباط خوبی با محتواهای بصری برقرار می کنند. بنابراین در لیست 6 قانون سئو در وب سایت، بایستی به این مورد نیز اشاره کنیم.

تصاویر شما می بایست بیشترین هماهنگی را با اصول و تکنیک های سئو داشته باشند. این تصاویر همچنین باید با محتوای سایت و حوزه کاری شما بیشترین مطابقت را داشته باشند. سعی کنید تصاویر را با کیفیت مطلوب در سایت بارگذاری کنید. حجم بالای تصاویر نیز می تواند سرعت سایت شما را کم کند. پس برای اینکه بتوانید یک تجربه کاربری لذت بخش برای کاربران خود رقم بزنید، بهتر است به سرعت بارگذاری سایت نیز توجه کنید.

5. دقت به به نحوه لینک دهی در سایت

اگر هر 4 قانون سئو در وب سایت را که تا اینجا با آن ها آشنا شدیم در کار خود رعایت کنید، اما نسبت به لینک دهی سایت بی اعتنا باشید، نمی توانید امیدی به موفقیت داشته باشید. تمامی این کارها زمانی معنا پیدا می کنند که بتوانید در سایت خود از لینک های معتبر و به جا استفاده کنید. هر شرکتی برای اینکه بتواند میزان تعامل مشتریان با سایت را بیشتر کند، از یک سری لینک های داخلی و خارجی استفاده می کند.

این کار در صورتی که به روشی صحیح انجام شود، قطعا تاثیر زیادی بر روی افزایش رتبه سایت خواهد داشت. معمولا محتواهایی قدرتمند و موثر هستند که بتوانند از لینک های داخلی و خارجی معتبر به شکل همزمان استفاده کنند. این لینک ها بایستی به صورت مرتب تحت نظر بوده و بررسی شوند.

وجود حتی یک لینک خراب در سایت باعث می شود تا کاربران نسبت به محتوای سایت شما بی اعتماد شده و از ادامه فعالیت در آن نیز منصرف شوند. لینک ها باید کاملا صحیح، درست، مرتبط و کاربردی باشند. هر لینکی می بایست در زمان و مکان درست خود در اختیار کاربران قرار گیرد. لینک دهی به بقا و پایدار ماندن سایت شما کمک زیادی می کند.

6. استفاده از ساختار صحیح برای URL

آخرین قانون سئو در وب سایت، مربوط به استانداردهای URL است. هر صفحه از سایت دارای URL مجزا است. در انتخاب این URLها می بایست دقت زیادی داشته باشید. وقتی برای یک صفحه URL انتخاب می کنید، بایستی ساختار آن با محتوایی که در آن صفحه قرار داده شده است، همخوانی و تطابق داشته باشد.

این کار باعث می شود تا هم گوگل و هم کاربران سایت بتوانند مفهوم و محتوای صفحه موردنظر را راحت تر و بهتر درک کنند. هر چه ساختار URL درست تر و مرتبط تر باشد، رتبه سایت شما در موتور جستجوی گوگل بهتر خواهد بود. در انتخاب URL می توانید علاوه بر حروف و اعداد از کلمات توصیفی نیز استفاده کنید. به این شکل، مخاطبان، شما و خدماتتان را بهتر به یاد خواهند آورد.

قانون سئو که باید در وب سایت

دیگر قوانین مهم در سئوی وب سایت

خب تا اینجا با 6 قانون سئو در وب سایت آشنا شدیم. اما همه چیز به همین جا ختم نمی شود. سئو دنیای بسیار بزرگی دارد و گستره وسیعی از کاربردها را شامل می شود. سئو می تواند باعث پویایی وب سایت شما شود و آن را از مهلکه فراموشی نجات دهد. با اصول سئو می توانید همیشه سایتی زنده، فعال و موفق داشته باشید که خدمات و محصولات خود را به بهترین شکل ممکن به مخاطبان هدف ارائه می کند.

در ادامه می خواهیم لیست "چند قانون سئو در وب سایت" را گسترش دهیم و به موارد دیگری در این زمینه اشاره کنیم. مواردی که قطعا می توانند اثرگذاری سایت شما بر روی مخاطبان را بیشتر کرده و به ارتقای جایگاه آن در گوگل کمک شایانی کنند. در ادامه به این موارد اشاره می کنیم.

پیمایش راحت در سایت

معمولا شما فرصت کمی دارید تا بعد از ورود کاربران به سایت، آن ها را مجاب کنید همچنان به گشت و گذار خود ادامه دهند. در صورتی که سرعت پیمایش در سایت کم باشد و سایت شما به کندی عمل کند، کاربران از ادامه کار منصرف می شوند و به سرعت سایت را ترک می کنند.

سایت شما باید به نحوی طراحی شود که کاربران برای استفاده از امکانات و رفتن به صفحات مختلف آن، هیچ گونه مشکلی نداشته باشند و بتوانند صفحات مختلف را به راحتی پیمایش کنند. به هر اندازه که دسترسی کاربران به محصولات و خدمات سایت شما بیشتر باشد و گشت و گذار در آن راحت تر انجام شود، قطعا میزان تعامل آن ها با سایت بیشتر می شود و این در بهبود سئوی سایت تاثیر بسزایی دارد.

دقت به تایپوگرافی سایت

شاید تصورش را هم نکنید که تایپوگرافی می تواند چه تاثیری بر روی سئوی سایت شما داشته باشد. یکی دیگر از انواع قانون سئو در وب سایت این است که توجهی ویژه به تایپوگرافی سایت خود داشته باشید. اگر می خواهید محتوایی که روی سایت قرار می دهید، کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کند، لازم است با اصول تایپوگرافی به خوبی آشنا باشید.

برای متون سایت خود از فونت های مناسب و جذاب استفاده کنید. سعی کنید از ترفندهایی استفاده کنید که محتوای سایت را برای کاربر خوانا و قابل فهم می کند. به این شکل کاربران مشتاق خواهند شد تا پایان مطالب را مطالعه کرده و از این طریق نرخ تعامل با سایت شما افزایش پیدا می کند. به هر اندازه که نرخ پرش کمتر شود، سئوی سایت رشد کرده و به جایگاه بهتری دست پیدا می کند.

بروزرسانی های مرتب

فعالیت در فضای اینترنت، اینگونه نیست که شما یک سایت طراحی کنید، المان ها و عناصر مختلف را در آن قرار داده و برای سایت تولید محتوا کنید و سپس منتظر باشید تا گوگل شما را به رتبه برتر برساند. مهم ترین قانون سئو در وب سایت، بروز بودن است. شما بایستی سایت خود را همیشه بروز نگه دارید و دائما روی عملکرد آن نظارت داشته باشید.

سایت برای پویایی و دوام خود به مراقبت و توجه نیاز دارد. محتوای سایت، تصاویر و فایل های ویدئویی، لینک ها، مقالات، طراحی های گرافیکی و گاهی حتی قالب سایت نیاز به بروزرسانی دارند و بایستی هرازگاهی با توجه به الگوریتم های گوگل و رفتار کاربران، تغییراتی روی سایت ایجاد کرد. در این مورد می توانید به رفتار کاربران در سایت دقت کنید.

ببینید آن ها به چه چیزهایی علاقه مند هستند و نسبت به چه فاکتورهایی واکنشی نشان نمی دهند. سپس لیستی از کارهایی که می توانند باعث تحول در سایت شده و نظر کاربران را جلب کنند تهیه کنید و هر کدام که قابلیت اجرایی شدن دارند را انجام دهید. انجام اصلاحات روی سایت و بروز بودن باعث می شود تا همیشه یک قدم از رقبای خود جلوتر باشید و حرفی تازه برای مخاطبان خود داشته باشید.

توجه به تیترهای سایت

استفاده از تیتر در تولید محتوای سایت امری کاملا معمول و رایج است. سرتیتر یا هدینگ معمولا تعریف مختصر از آن چیزی است که در محتوای سایت به کار رفته است. پس باید در انتخاب این سرتیترها نهایت دقت را داشت. در این خصوص می توانید از هدینگ های H1، H2 و H3 استفاده کنید. یکی از نکات مهمی که در انتخاب تیتر سایت از اهمیت زیادی برخوردار است، استفاده از کلمات کلیدی است.

شما قطعا قبل از نوشتن محتوای سایت، یک لیست از کلمات کلیدی مرتبط و مناسب تهیه می کنید. بنابراین بهتر است به شکلی موثر و کاربردی از این کلمات کلیدی در تیتر مقالات نیز استفاده کنید. البته توصیه می کنیم به هیچ عنوان در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی نکنید و این کار را کاملا اصولی انجام دهید تا از این جهت به محتوای سایت شما آسیبی وارد نشود.

دقت در انتخاب دامنه

دامنه سایت در واقع همان نام سایت است که تاثیر زیادی در بهبود سئوی سایت دارد. سایت شما برای اینکه قابلیت به نمایش درآمدن داشته باشد، به دامنه نیاز دارد. شما می توانید دامنه خود را از شرکت های معتبری که در این زمینه فعالیت می کنند خریداری کنید. برای انتخاب و خریداری دامنه، نکاتی وجود دارد که می توانید این نکات را در زمان خرید دامنه از متخصصین مربوطه سوال کنید.

گاهی اوقات برخی از سایت ها به چند دامنه مختلف نیاز دارند که در این شرایط شما می بایست یک دامنه را به عنوان دامنه اصلی انتخاب کرده و دیگر دامنه ها را در ریدایرکت قرار دهید. این مسئله کمک می کند تا سایت شما برای ربات های گوگل به عنوان یک سایت یونیک شناخته شود. به این شکل شما می توانید از عواملی که بر سئوی سایت تاثیر مخربی می گذارند، دوری کنید.

توجه به امنیت سایت

یک سایت به هر اندازه که موفق تر عمل کند، بیشتر در معرض حمله هکرها، بدافزارها و ویروس هاست. بنابراین شما می بایست سایت خود را از نظر ایمنی نیز کاملا بهینه سازی کنید. امنیت سایت بایستی در بالاترین حد خود قرار داشته باشد. الگوریتم های جدید گوگل قوانین خاصی برای این مورد در نظر گرفته اند. به عنوان مثال، وب سایت هایی که در کنار آدرس خود SSL ندارند، اخطار دریافت می کنند.

اگر یک سایت فروشگاهی دارید، اهمیت این موضوع برای شما بیشتر می شود. در واقع رعایت این نکته باعث جلب اعتماد مشتریان به سایت می شود. کاربران تمایل دارند خدمات و محصولات مورد نیاز خود را از سایت هایی دریافت کنند که بیشترین سطح امنیت را داشته باشد و از اطلاعات آن ها نیز به خوبی محافظت کند. در این خصوص نیز می توانید از شرکت های طراح متخصص کمک بگیرید تا سایتتان از هر نظر استانداردهای لازم را داشته باشد.

استفاده از شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی نقش مهمی در بهبود سئوی سایت دارند. اگر می خواهید در بازاریابی دیجیتال درست قدم بردارید و حرفه ای عمل کنید، بهتر است استفاده از شبکه های اجتماعی را در لیست کارهای خود قرار دهید. این روزها استفاده از شبکه های اجتماعی بیشتر از قبل در میان مردم رواج پیدا کرده و معمولا کاربران برای پیدا کردن پاسخ هر سوالی در این فضا به جستجو می پردازند.

پس اگر تاکنون در این شبکه ها عضو نشده اید، بهتر است از هم اکنون فعالیت خود را آغاز کنید. شبکه هایی همچون توییتر، اینستاگرام، تلگرام و... می توانند دایره مشتریان شما را گسترده تر و بزرگ تر کنند. تنها به این نکته دقت داشته باشید که آدرس سایت خود را کاملا صحیح و درست در فضای مجازی ثبت کنید. بهتر است برای هر کدام از این پلتفرم ها، محتوای مناسب با آن را تهیه کنید.

عواملی که باعث کندی سایت می شوند را حذف کنید

 همانطورکه قبلا اشاره کردیم، سرعت سایت جزء مهم ترین قوانین در سئو و بهینه سازی سایت هستند. عوامل زیادی هستند که روی سرعت سایت تاثیر می گذارند. بهتر است برای جلوگیری از کاهش سرعت سایت، این عوامل را شناسایی کرده و در جهت حذف آن ها قدم بردارید. هر عنصر یا المان غیر ضروری که روی سایت قرار داده شده را حذف کنید. اگر از افزونه خاصی استفاده نمی کنید، نیازی به حضور آن در سایت نیست. همچنین حجم تصاویر و ویدئوها باید به اندازه ای باشد که باعث کندی سایت نشود.

 

شرکت طراحی سایت کاسپید با بیش از 20 سال تجربه در طراحی سایت و سئو سایت با بیش از 800 نمونه کار طراحی سایت و سئو آماده ارائه خدمات به شما برای بهبود سئو سایت شما میباشد. جهت مشاوره با ما تماس بگیرید.

/

ثبت نظر

نظرات کاربران

مقالات مرتبط

همه مقالات